Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of is het duidelijk geworden dat hij meer verwachtte dan jij kon geven? Want dan zou ik t me je beslissing wel kunnen voorstellen... Anders vind ik t een beetje vreemde manier om een einde aan de relatie te maken door middel van jezelf het idee te geven dat je niet genoeg investeert in iets wat misschien helemaal niet zoveel investeringen verwacht...
||
Citaat:
En we hebben het er ook vaak over gehad. Hij hield nog steeds heel veel van mij. (Net als ik van hem.) Dus het was niet zo dat ik niet genoeg gaf. Maar als een van de twee gewoon niet de partner voor de ander kan zijn zoals hij of zij dat wel wilt, dan zorgt dat voor heel veel wrijvingen. En ik wist gewoon niet meer hoe we dat konden oplossen. Zonder de relatie en de gevoelens geweld aan te doen.
Laatst gewijzigd op 08-09-2003 om 12:26. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
It's easier to love somebody, it's easier than to be loved... Ik vind t eerlijk gezegd zonde...
Laatst gewijzigd op 08-09-2003 om 12:29. |
![]() |
||
Citaat:
Dat was natuurlijk niet de enige reden om dit besluit te nemen. Ik wist ook niet goed of ik mezelf in (elke, of dat nu met Tom is of met Jantje of Pietje) een relatie optimaal kan ontwikkelen. En ik persoonlijk vond ook dat Tom meer ruimte moest hebben om zijn dingen te doen. Niet dat we elkaar opsloten, maar in een relatie leg je toch automatisch druk op elkaar. Ik begon (weer) een hekel aan mezelf te krijgen. Hoe ik op hem reageerde soms. Dat is niet de bedoeling. Misschien dat hij het nog begreep, maar ikzelf had er geen vrede mee. Ik hoop dat de tijd me leert hoe ik beter met die zwakke punten moet omgaan. Ik vind het ook zonde.
||
![]() |
Citaat:
Dus wat ben je er nu eigenlijk mee opgeschoten, dan wanneer je dat iets ' minder ongelukkig' gedaan had terwijl jullie nog iets hadden... Hoe dan ook heb ik wel veel bewondering voor je keuze, want nu heb je gekozen om zijn belang voor het jouwe te stellen en dat is naar mijn mening pas echte liefde. Of hij uiteindelijk beter af is, blijft echter wel de vraag...
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik denk dat je je zelf nu te kort doet. Je maakt het uit, ook al houden jullie nog van elkaar en ging het goed, maar niet goed genoeg volgens jouw normen. Wat zou je meer aan hem willen geven dan je nu doet? Meer tijd? Meer liefde, meer...? Hoe dit op mij allemaal over komt is dat je streeft naar perfectie en perfectie bestaat niet. Ik weet niet of je dit al doet oid, maar ik zou bezig gaan met mijn perfectionisme ipv van het uit te maken. (Op die manier verander je de basis, namelijk je perfectionisme en niet de gevolgen daarvan). Je maakt je zelf nu ongelukkig. Stel je voor: je krijgt een nieuw vriendje en dat loopt ook niet helemaal perfect en je maakt het uit. Wwanneer zou het voor jou wel goed genoeg zijn? Misschien wel nooit? Toch? Daarnaast denk ik dat al die nieuwe indrukken er ook misschien voor hebben gezorgd dat jij je niet helemaal optimaal voelt. Mijn advies is: praat met hem over jouw gevoel(wat je vast ook wel hebt gedaan), ga bezig met leerdoelen en het allerbelangrijkste: gun jezelf wat tijd ivm al die nieuwe indrukken. |
![]() |
||
Citaat:
Het is ook een enorme gevoelskwestie, zo'n beslissing. Het is eigenlijk niet mogelijk om een goede keuze te maken. Je zou moeten weten hoe klote ik me voel, alleen om wat ik hem hiermee aandoe. Ik geloof er dan weer wel in, dat hij hier uiteindelijk beter van wordt. Hij komt er wel, hij is sterk. Hij heeft mij daarvoor niet nodig.
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat ik daar wel een idee van heb ja...
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik snap dat het zo over komt. Maar ik ben niet op zoek naar perfectie. Ik ben op zoek naar rust, veel rust. Ik weet niet zeker of het ermee te maken heeft, maar ik heb vanaf mijn veertiende tot nu drie vrij zware en serieuze relaties achter de rug. Ik heb nooit de tijd gehad voor mezelf. Ik weet niet eens wat ik eigenlijk echt wil en zoek in mijn leven. En die onvrede zorgt voor onrust en weer voor gejaag. Daarom kan ik me bij niemand, nogmaals; dit ligt niet aan Tom, op mijn gemak voelen en mij oprecht openstellen. Ik weet niet eens wat ik zelf wil. Je hebt gelijk dat die indrukken mijn zicht helemaal troebel hebben gemaakt. Het was een eye-opener. En echt, als ik wist dat ik het zou kunnen zou ik het zo weer proberen met Tom. Maar ik denk dat het nu echt eens tijd is om met mezelf in het reine te komen. Want als er iets is dat Tom mij heeft geleerd is dat je dan pas kunt gaan geven.
||
Citaat:
Ik hoop dat dat ons lukt.
||
Citaat:
![]() Nou ja. We kennen elkaar dus dik 2.5 jaar, waarvan we bijna acht maanden een relatie hebben gehad. En in die jaren is hij maar één keer kwaad op me geweest. Zijn grenzen, in liefde, liggen ontzettend verborgen. Niet dat ik dat heb uitgetest, maar ik weet dat hij ontzettend veel van me tolereert. Soms op een ongezonde manier, omdat hij zichzelf daar onrecht mee aandeed. En ik weet wel dat hij het misschien had moeten aangeven, dat hij het niet meer trok. Maar ik kon mijn eigen gevoel ook niet negeren. Ik bedoel, ik voelde me door die drukte in mijn hoofd soms gewoon erg rot. Snap je, dat werkte ook weer door in mijn reacties t.o.v hem. Daar had hij dan nog begrip voor, maar ik werd misselijk van mezelf.
|
Oke ik vind het eerlijk gezegt altijd een flauwekulreden om een relatie te beeindigen met "je verdient beter" of "ik kan je niet genoeg bieden". Dat bepaalt de persoon in kwestie zelf wel, als híj vond dat hij te weinig liefde kreeg was het aan hem de taak dat aan te geven, toch? En niet aan jou om dit voor hem te beslissen... Of ben ik nou helemaal gek?
![]() Ik snap best dat de situatie wel anders was dan de meeste situaties waarin dit als reden gebruikt wordt. Jullie hadden (erg?)vaak ruzie, dat vond jij ook niet een situatie waar je mee verder wou, denk ik. Heb je het niet uitgemaakt omdat je daar vanaf wou (eerlijk over nadenken!)? Wanneer dat niet het geval is en je het dus puur voor zijn bescherming uitgemaakt hebt.. Misschien was een relatie-pauze of tijdelijk wat minder contact toch verstandiger? Maar natuurlijk kan je je eigen situatie het beste inschatten ![]()
||
Citaat:
![]() Met periodes was ik kwaad. Dat waren dan geen ruzies, want ik was de enige die stuurs deed. Soms kwam het wat vaker voor, met name tijdens stress-periodes. Het is nooit een reden geweest om het uit te maken, en al helemaal geen hoofdreden. Ik heb het ook niet puur om zijn bescherming uitgemaakt, ik weet niet of je al mijn reacties hebt teruggelezen. Afgelopen donderdag hebben we ook afgesproken minder contact te hebben, en een pauze in te lasten. Misschien dat we dat nog wat langer hadden moeten volhouden. Ik vond het alleen erg moeilijk. Het is zo raar om de jongen van wie je zoveel houdt niet te kunnen PMen als je daar zin in hebt, omdat er pauze is. Het paste niet echt bij ons, denk ik. Ik bleef er ook maar over nadenken. Dat maakt je doodmoe. We blijven elkaar nu af en toe zien. Daar hebben we allebei nog behoefte aan. We praten dan over ons gevoel en over niks. Het is fijn, gewoon alleen al bij elkaar in een kamer te zijn. Je kunt niet zomaar niet meer van elkaar houden. Zeker niet als je van te voren ook al vrienden was.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
In tegenstelling tot velen hier denk ik dat je wel de juiste beslissing hebt genomen. Waarom? Door een msn-gesprek van lang geleden, door alle dingen die je schrijft over jullie en over jezelf..
Er was ooit een Kim en een Lody, wel 20 maanden lang. In die 20 maanden lang groeide Kim op van een 16-jarig, naar een bijna 18-jarig meisje en ontwikkelde zich. Ze groeide en groeide, maar Lody en de relatie groeiden niet vanzelf mee. Pas laat had ze dit door, door een gevoel wat maar aan haar bleef knagen. Ze werd ongelukkig van dit gevoel en dwong zichzelf een beslissing te nemen, ze maakte het uit. Hierna huilde ze en huilde ze en de volgende dag belde ze hem op, dat ze zo ongelukkig was nou, dat ze het nog wou proberen. Een maand lang, maar met maar 1 keer seks en vooral vriendschappelijke liefde. Het was er niet meer, kwam ze achter. Ze stortte wederom in en maakte het definitief uit. Hierna lag ze anderhalve week te huilen en kon ze amper nog eten. Het uitmaken met iemand waarmee je zoveel hebt gedeeld, die ook zoveel goeds voor je heeft betekent, maar die niet meer bij je past is gewoon ontzettend moeilijk. Maar nu weet ik beter dan ooit dat het de beste beslissing uit mijn leven was. Soms moet je stappen nemen om je verder te kunnen ontwikkelen en soms zit je persoonlijkheid dat in de weg als je een relatie hebt. Mensen kunnen roepen wat ze willen, dat hij wel bepaald wat hij verdient, maar als jij zo in elkaar zit dat je hem voortdurend wil geven wat hij verdient belemmer je jezelf, en het is moeilijk om ermee te stoppen. Ik heb 10 maanden voor mijzelf gehad na het uitwas en in die 10 maanden ben ik eindelijk gelukkig geworden en ben ik ontzettend gegroeid. Over allerlei oude angsten groeide ik heen en ik leerde mijzelf echt kennen. Als je jong bent, is dat nodig soms. Als je het gevoel hebt jezelf kwijt te raken dan is het nodig jezelf weer terug te vinden. Ik heb nu weer een relatie maar dat is wel verdomde moeilijk voor mij. Volledig rustig kan ik er niet voor zijn omdat ik voortdurend op mijn hoede ben om te zorgen dat ik mijzelf niet kwijtraak en dat ik mezelf blijf. Door veel praten met hem lukt dat me en ik ben ervan overtuigd dat rust vanzelf in mijn lichaam terug zal keren, maar bij jou was dat denk ik niet meer zo. Je begint aan nieuwe dingen, daarmee leer je nieuwe dingen kennen van jezelf, je kunt en moet die nieuwe dingen niet zomaar opgeven, omdat het zo druk is. Je hebt niet genoeg energie meer over om zoveel in je relatie te steken omdat jij zelf al je energie nodig hebt, dat is triest maar soms moet het. Ja, jij hebt de goede beslissing genomen en nu weet je het alleen nog, maar dat zul je over een tijdje ook gaan voelen. En ik denk dat wat jij zegt ook waar is, dat het voor hem uiteindelijk ook het beste is. (want mijn Lody werd nooit boos, het was Kim die stuurs deed, mijn Lody had zn bandje en zn studie en zn vrienden maar het leek allemaal toch om Kim te draaien) Het zal alleen een stuk langer duren voordat hij dat zelf ook doorheeft. Sorry dat het zolang is ![]() Dapper. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wanneer je voelt dat een ander jou zoveel geeft, zoveel liefde, zoveel energie en zoveel tijd, maar jij kunt dat diegene niet teruggeven en je weet dat je dat voorlopig ook niet zult kunnen is dat heel erg moeilijk. Een ander zal dit namelijk toch ook merken en er pijn door voelen, en zelf voel je je er ook niet prettig bij en kun je er zelfs echt ongelukkig van worden. Het is niet prettig iemands middelpunt te zijn als de ander dat voor jou niet is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
je voelt zelf wel of wat je gedaan had goed was of niet
|
![]() |
|
|