Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2003, 17:04
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Waarschuwing al-Qaida voor aanslagen VS
DUBAI - Op een geluidsband met daarop vermoedelijk de stem van het al-Qaida-lid Abdel Rahman alNadji wordt gedreigd met nieuwe aanslagen wereldwijd tegen Amerikaanse doelen. Al-Nadji ontkent op de tape, die gisteren door het Arabische televisiestation al-Arabiya werd uitgezonden, iedere betrokkenheid van al-Qaida bij de bomaanslag in de Iraakse stad Najaf ruim een week geleden. De geluidsband komt aan de vooravond van de tweede ‘verjaardag’ van de aanslagen van 11 september 2001. Volgens de stem op de tape waren die aanslagen nog maar een voorproefje van wat komen gaat. (ANP)

Oké ik heb nog geen andere kranten dan sensatiekranten Spits en Metro gelezen (ja ehm zo noem ik ze.. et klinkt niet altijd allemaal even waar).

In de Spits stond een soortgelijk bericht, zij schreven dat de aanslagen waar op de band over wordt gesproken zullen plaatsvinden op de vooravond van de tweede 'verjaardag' van de aanslagen van 11 september 2001.. in de Metro krant staat volgens mij gewoon een verkeerde zin.

Iemand enig idee wat voor doelen ze in gedachtes hebben (als dit al waar is natuurlijk....)? Gaat dit dan weer om Amerika of toch wereldwijd?

Nouja et viel me op dat niemand hier nog wat over gepost had, maar dat is misschien omdat iedereen het bullshit vind
Oud 08-09-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 08-09-2003 @ 18:04:

Oké ik heb nog geen andere kranten dan sensatiekranten Spits en Metro gelezen (ja ehm zo noem ik ze.. et klinkt niet altijd allemaal even waar).

In de Spits stond een soortgelijk bericht, zij schreven dat de aanslagen waar op de band over wordt gesproken zullen plaatsvinden op de vooravond van de tweede 'verjaardag' van de aanslagen van 11 september 2001.. in de Metro krant staat volgens mij gewoon een verkeerde zin.

Iemand enig idee wat voor doelen ze in gedachtes hebben (als dit al waar is natuurlijk....)? Gaat dit dan weer om Amerika of toch wereldwijd?

Nouja et viel me op dat niemand hier nog wat over gepost had, maar dat is misschien omdat iedereen het bullshit vind
Dat ze aanslagen gaan plegen die 11 september doen vergeten roepen ze al 2 jaar. Bij elke tape die er op duikt is dezelfde verhaal te horen. Dus ik heb zo mijn twijfels of er iets gaat gebeuren. Het kan natuurlijk altijd, maar ik vraag het me af.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:18
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Tis geloof ik de 42ste keer als ik goed geteld heb, dat ze iets dergelijks melden. Dat hele Al-Quaida is al lang dood, als het al ooit zo groot geweest is als ze ons altijd hebben laten geloven...

(Ik lees trouwens net dat 49% van de Amerikanen denkt dat Saddam Hussein de aanslagen gepleegd heeft )
Oud 08-09-2003, 17:28
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mwa, we zien het wel als het zover is.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 08-09-2003 @ 18:18:

(Ik lees trouwens net dat 49% van de Amerikanen denkt dat Saddam Hussein de aanslagen gepleegd heeft )
Waar heb je dat gelezen?
Oud 08-09-2003, 17:32
Seb4
Seb4 is offline
Heh, niemand neemt die dreigementen van Al-Qaída meer serieus.

En terecht.

Als je kijkt anar de actieve terreurgroepen, dan vind ik ze inferieur aan bv Hamas, die tenminste op regelmatige basis (1x per 2 weken ofzo) een goede aanslag weet te plaatsen.

Al Qaída boekt een keer een masterlijke overwinning, maar inmiddels zijn ze al twee jaar lang stil, afgezien van al die komische "tapes" waarop holle dreigementen worden geuit.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:38
Isa
Isa is offline
we zullen zien zoals gezegd hoor ik dat al 2 jaar maar waarom juist op 10 september en niet 11?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:58
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2003 @ 18:29:
Waar heb je dat gelezen?
ik las het ook, en wel hier:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...-2003Sep5.html

"Nearing the second anniversary of the Sept. 11, 2001, terrorist attacks, seven in 10 Americans continue to believe that Iraq's Saddam Hussein had a role in the attacks, even though the Bush administration and congressional investigators say they have no evidence of this."
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 08-09-2003 @ 18:38:
we zullen zien zoals gezegd hoor ik dat al 2 jaar maar waarom juist op 10 september en niet 11?
Beetje origineel blijven natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 08-09-2003 @ 18:38:
schijnbaar zullen ze iets hebben met september maar als ze een aanslag willen zullen ze echt wel de verkeerde info naar buiten brengen omdat ze juist dan alerd zijn,dat zullen ze niet kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 18:24
Joostje
Joostje is offline
volgens mij wordt hier "de vooravond" figuurlijk bedoeld
Oud 08-09-2003, 18:41
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ze worden elke dag al aangevallen in irak.
Oud 08-09-2003, 18:53
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Seb4 schreef op 08-09-2003 @ 18:32:
Heh, niemand neemt die dreigementen van Al-Qaída meer serieus.

En terecht.

Als je kijkt anar de actieve terreurgroepen, dan vind ik ze inferieur aan bv Hamas, die tenminste op regelmatige basis (1x per 2 weken ofzo) een goede aanslag weet te plaatsen.

Al Qaída boekt een keer een masterlijke overwinning, maar inmiddels zijn ze al twee jaar lang stil, afgezien van al die komische "tapes" waarop holle dreigementen worden geuit.
Ja, maar in Israel/Palestina zijn de Palestijnen veel wanhopiger en het zijn relatief kleinschalige aanvallen, 11 september vergde jaren voorbereiding. In 1993 was er een aanslag van Al-Qaida (toch?) op het WTC, en ergens eind jaren '90 was er de USS Cole, en in 2001 dus weer het WTC. Ze kunnen zo'n aanslag niet elk jaar doen, zekr niet nu de VS Al-Qaida toch tenminste wel wat last heeft bezorgd en ze de boel wat beter in de gaten houden (for what that's worth). M.A.W. als ze nog een grote aanslag gepland hebben staan, duurt het nog wel een paar jaar.
Oud 08-09-2003, 19:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Jajajaja, nieuwe aanslagen, sure thing bro'. All bark and no bite. Die maffe moslim mekkeraar schreeuwt al sinds 9/11/2001 dat er nieuwe aanslagen gaan komen. Pfff, zien=geloven.
Oud 08-09-2003, 19:30
Seb4
Seb4 is offline
Manus; was Al-Qaida geen reusachtige organisatie met onafhankelijk van elkaar opererende cellen in alle grote steden van de wereld, die elk moment een al in een eerder stadium voorbereide aanslag konden plegen?

Als dat zo is, waarom blijven ze dan komen met loze dreigementen, in plaats van dat ze gewoon een bommetje over het hek van het witte huis gooien?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:15
AJMouse
AJMouse is offline
ze kúnnen et wel.. maarja
Oud 09-09-2003, 15:56
Mattaba
Mattaba is offline
Bij de aanslag op het WTC hebben ze toch ook een paar jaar gedaan over de voorbereiding? Ik denk dat ze nu weer iets groots zitten te plannen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Mattaba schreef op 09-09-2003 @ 16:56:
Bij de aanslag op het WTC hebben ze toch ook een paar jaar gedaan over de voorbereiding? Ik denk dat ze nu weer iets groots zitten te plannen.
Ze hebben geloof ik 3 jaar gedaan over de voorbereiding van het WTC. Waarschijnlijk zullen we nu wel dingen plannen, maar de uitvoering zal zeker in Amerika erg lastig worden. Daarom kan je eerder aanslagen verwachten in bv. Afrika.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 17:24
Aesar
Aesar is offline
of europa
Oud 09-09-2003, 19:06
Roos
Roos is offline
Afrika, wat moeten ze daar nou..

Ik denk eerder Europa, bijvoorbeeld Engeland ofzo.
Oud 09-09-2003, 19:11
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-09-2003 @ 20:06:
Afrika, wat moeten ze daar nou..

Ik denk eerder Europa, bijvoorbeeld Engeland ofzo.
Hmm.. die staat daar wel luguber..

maar goed dat ik niet geloof dat er morgen grote aanslagen zullen plaatsvinden
Oud 09-09-2003, 19:37
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
M n M schreef op 09-09-2003 @ 20:11:
Hmm.. die staat daar wel luguber...
Hij weet vast iets
Oud 09-09-2003, 22:43
Mental Miracle
Mental Miracle is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 08-09-2003 @ 18:28:
Mwa, we zien het wel als het zover is.
precies
Oud 09-09-2003, 23:28
Verwijderd
al-Qaida is niet een organistaie die zich nog met kleine aanslagen bezig kan houden. Ze moeten natuurlijk wel weer met iets groots komen, anders neemt niemand ze serieus, ze moeten zichzelf overtreffen, anders gaat iedereen nog denken dat hun capaciteiten niet groot genoeg zijn en dat ze zo goed als dood zijn, Niets van je laten horen houd de mythe overeind
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 23:29
Verwijderd
Ook voor terroristen geldt de gouden marketingregel van innovatie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten