Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2003, 17:19
BendeBen
BendeBen is offline
De burgermeester van Zaanstad heeft het evenement 'BassGeneration' op laatste moment verboden

( http://www.mastersofhardcore.com )

Citaat:
Bezoekers van Bass Generation zijn in zijn opinie mensen die een gevaar zijn voor de volksgezondheid en de openbare orde
moet niet gekker worden

als ik zeg dat alle allochtonen crimineel zijn generaliseer ik en ben ik een racist terwijl een burgermeester wel alle gabbers onder het kopje crimineel kan scharen zonder gelul (maar dat verder terzijde)

hoe zit dat verder juridisch eigenlijk?
ik bedoel je muziekkeuze is toch in feite ook een mening?
en we hebben toch vrijheid van meningsuiting?

ik vroeg me dus af of dit eigenlijk wel kán, muziek verbieden in een stad

nou is dat verbod wel leuk voor het underground imago maar als er meer (grotere) steden hardcore verbieden vind ik het toch minder leuk...

Advertentie
Oud 12-09-2003, 17:24
Verwijderd
Ik denk dat het wel kan, heb verder niet zoveel zin om me erin te verdiepen. In ieder geval gebeurt het, daar gaat het om.

Ze kunnen beter in kroegen die kansloze negermuziek verbieden, al die vervelende zeurderige schijt-R&B die alleen maar tuig met gouden kettingen en breezersletjes aantrekt. Zorgt meteen voor een veel leukere sfeer.
Oud 12-09-2003, 17:32
Zaina
Zaina is offline
Oud 12-09-2003, 17:33
Nate
Nate is offline
Bespeur ik hier communistische trekjes in het moederland? Muziek leidt de werkgeest af!

Verder moet je er overigens wel op letten dat niet hardcore, maar het hardcorefestival Bass Generation is verboden.
Oud 12-09-2003, 17:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee, dat hardcore verboden wordt. Er zijn al genoeg hersencellen kapot gegaan door deze muziek.
Oud 12-09-2003, 17:46
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Nate schreef op 12-09-2003 @ 18:33:
Bespeur ik hier communistische trekjes in het moederland? Muziek leidt de werkgeest af!

Verder moet je er overigens wel op letten dat niet hardcore, maar het hardcorefestival Bass Generation is verboden.
in zandvoort is de muziek verboden
en nu is het verboden om hardcore in clubs/ wat dan ook te spelen
(in dit geval de hemkade dus)

en dan nog ook al zou alleen BG verboden zijn, zou het alsnog een achterlijk boel zijn geweest
Oud 12-09-2003, 17:47
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-09-2003 @ 18:24:
Ze kunnen beter in kroegen die kansloze negermuziek verbieden, al die vervelende zeurderige schijt-R&B die alleen maar tuig met gouden kettingen en breezersletjes aantrekt. Zorgt meteen voor een veel leukere sfeer.
precies
Oud 12-09-2003, 17:54
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 12-09-2003 @ 18:46:
in zandvoort is de muziek verboden
en nu is het verboden om hardcore in clubs/ wat dan ook te spelen
(in dit geval de hemkade dus)

en dan nog ook al zou alleen BG verboden zijn, zou het alsnog een achterlijk boel zijn geweest
volgens mij zijn de feesten verboden, of mag je op je kamertje geen hardcore meer luisteren?

verder, tsja....kleine groep verpest het voor de rest --> lijken wel voetbal hooligans. Maar voetbal is nog steeds niet verboden
Oud 12-09-2003, 17:56
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik vind dit pure censuur, omdat mensen niet van hardcore houden is dat nog geen reden om het te verbieden. We leven toch in een democratische rechtsstaat?
Oud 12-09-2003, 18:00
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 12-09-2003 @ 18:54:
volgens mij zijn de feesten verboden, of mag je op je kamertje geen hardcore meer luisteren?

verder, tsja....kleine groep verpest het voor de rest --> lijken wel voetbal hooligans. Maar voetbal is nog steeds niet verboden
openbare gelegenheden dus...

als het op je eigen kamer niet meer mag is het wel HEEL extreem lol
Oud 12-09-2003, 18:05
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Ik denk dat het wel kan, heb verder niet zoveel zin om me erin te verdiepen. In ieder geval gebeurt het, daar gaat het om.

inderdaad, oprotten met al die negermuziek
Oud 12-09-2003, 18:07
De Veroorzaker
Citaat:
telluriet schreef op 12-09-2003 @ 19:05:

en met dit soort mensen
Oud 12-09-2003, 18:09
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 12-09-2003 @ 19:07:
en met dit soort mensen
Nou ja ik ben niet de enige die er zo over denkt
Oud 12-09-2003, 18:10
De Veroorzaker
Citaat:
telluriet schreef op 12-09-2003 @ 19:09:
Nou ja ik ben niet de enige die er zo over denkt
daarom zei ik ook soort
Oud 12-09-2003, 18:11
marlies
marlies is offline
volgens mij komt het omdat er laatst weer een geval was dat iemand dood gegaan was aan XTC

en ja men relateert XTC aan hardcore/housepartys

Ik vind het een beetje overdreven
Oud 12-09-2003, 18:17
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Dit hoort helemaal bij de 60's-revival die tegenwoordig zo populair is. Ouders proberen jeugdcultuur te stoppen, jeugd rebelleert etc.
Oud 12-09-2003, 18:36
little nemo
little nemo is offline
Citaat:

ouwe zeur
ga je tog erges anders heen, dr zijn egt wel meer kroegen in nijmegen hoor
verder vind k t een beetje jammer dat je de term negermuziek gebruikt, ten eerste omdat t zo net lijkt alsof je bedoelt dat alle negermuziek slecht is, ten tweede omdat er ook zat blanke doosje zijn die 'r&b' (rythm & blues?????) produceren
Oud 12-09-2003, 18:41
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
telluriet schreef op 12-09-2003 @ 19:05:

Ga jij maar naar je vrienden toe, zuip net zoveel Bacardi dat je dronken wordt en laat je dan ontmaagden door je 22-jarige vriend terwijl je naar nichterige Tiesto trance luistert.
Oud 12-09-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 12-09-2003 @ 19:36:
ouwe zeur
ga je tog erges anders heen, dr zijn egt wel meer kroegen in nijmegen hoor
verder vind k t een beetje jammer dat je de term negermuziek gebruikt, ten eerste omdat t zo net lijkt alsof je bedoelt dat alle negermuziek slecht is, ten tweede omdat er ook zat blanke doosje zijn die 'r&b' (rythm & blues?????) produceren
Och, ik denk dat de muziek die hier bedoeld wordt echt wel bijdraagt aan een bepaald beeld dat mensen van negers krijgen. In Amerika zie je dat nog veel sterker. Daar is de ellende van zwarten gewoon puur entertainment voor de blanke gemeenschap, in de vorm van gangsta-rap en TV-programma's als Cops en Real Stories of the Highway Patrol. Die gaan altijd over zwarten die te kijk worden gezet als criminelen. Daar smullen Amerikaanse blanken van.

In Nederland gaat het denk ik ook een beetje die kant op. Je kunt geen TV aanzetten of je ziet Nelly, Ja Rule, R.Kelly of welke andere R&B/rapper dan ook met een stel 'bitches' om zich heen, met grote gouden kettingen om en een dure auto op de achtergrond. Dat zorgt gewoon voor bepaalde beeldvorming. Negatieve beeldvorming.

Geloof me, ik weet echt wel wat goede zwarte muziek is, maar het woord 'negermuziek' voor het kansloze zootje wat constant 'yeah nigga what nigga' loopt te schreeuwen vind ik wel op z'n plaats.
Oud 12-09-2003, 20:21
Gatara
Gatara is offline
Volksgezondheid:
teveel decibellen en eventueel drugsgebruik op grote feesten

Openbare orde:
relschoppers

Mwah, k heb t ook niet zo op die feesten, maar mijn inziens kunnen ze dan beter de hele Nederlandse voetbalcompetitie afgelasten; da's meer openbare orde verstoring mijn inziens.
Oud 12-09-2003, 20:24
Zaina
Zaina is offline
Wat een onzin, in het openbaar vervoer is er veel geweld. Op straat, overal dus. Alles afschaffen?
Oud 12-09-2003, 20:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 12-09-2003 @ 21:24:
Wat een onzin, in het openbaar vervoer is er veel geweld. Op straat, overal dus. Alles afschaffen?
Bijeenkomsten worden wel vaker afgeschaft als men vreest dat de openbare orde verstoord wordt. (vergeet hierbij niet dat er extra politie paraat moet staan)

En ja, iedere gek die de openbare orde in zijn/haar eentje verstoord kan daarvoor opgepakt worden.
Oud 12-09-2003, 20:32
Zaina
Zaina is offline
Als je het ene afschaft gaan ze naar een andere plek toe. Er zit toch geen echte oplossing in? Correct me if I'm wrong
Oud 12-09-2003, 20:33
Verwijderd
Welk grondrecht wordt hier ingeperkt? Die van de vrijheid van vereniging?
Oud 12-09-2003, 20:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 12-09-2003 @ 21:32:
Als je het ene afschaft gaan ze naar een andere plek toe. Er zit toch geen echte oplossing in? Correct me if I'm wrong
Ze kunnen naar een andere plek toe, maar de politie van Zaanstad zit r in ieder geval niet mee opgescheept
Oud 12-09-2003, 20:43
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-09-2003 @ 21:33:
Ze kunnen naar een andere plek toe, maar de politie van Zaanstad zit r in ieder geval niet mee opgescheept
Precies, op zich kan ik het me heus wel voorstellen dat het afgeschaft wordt en dat ze daar dus een grens stellen. Overigens had ik het meer over de afschaffing van de voetbal competitie, hoewel ik weet dat daar extreem veel politie voor nodig is. Vooral sinds onze vrienden van ADO Den Haag erbij zijn zal het nog wel een druk seizoen worden. Maar afschaffen blijft toch meer een korte termijn oplossing, in vrijwel alle gevallen zullen ze iets anders gaan zoeken
Oud 12-09-2003, 21:20
Martian
Martian is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-09-2003 @ 19:44:
Geloof me, ik weet echt wel wat goede zwarte muziek is, maar het woord 'negermuziek' voor het kansloze zootje wat constant 'yeah nigga what nigga' loopt te schreeuwen vind ik wel op z'n plaats.
Persoonlijk vind ik om het onderscheid te bewaren de naam 'MTV-negers' beter geschikt.

Verder ben ik het helemaal met je eens. Zwaar irritant bij het uitgaan
Oud 12-09-2003, 22:02
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
wat is dat nou weer voor gelul?

als ik in mijn leef/woon-omgeving kijk zie ik toch dat er meer 'overlast' is van *bling*bling*-negers en zogenaamd stoere alto's.

het zijn de alto's die hier dingen voor de *LOL* slopen.. (denk aan speeltoestellen bij kinderdagverblijf)
dit geld ook voor veel allochtonen die tevens erg graag ruzie zoeken.

met de kermis liep hier een groepje allochtonen rotzooi te trappen.. een groep gabbers heeft deze personen (al dan niet hardhandig) van de kermis verwijderd.

verder zijn er geen ongeregeldheden geweest en dat terwijl er hier bijna alleen maar gabbers rondliepen (darkraver (= erg goeie hardcore-dj) in de santa e.d.)

dus ik snap niet waar meneer de burgemeester die kul vandaan haalt.
Oud 12-09-2003, 22:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
hooligans zijn niet te vergelijken met hardcoreliefhebbers. Dus maak die vergelijking dan ook niet.

on topic:
Ik vind de acties zeer zeer triest.
Oud 13-09-2003, 00:52
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-09-2003 @ 21:21:
Volksgezondheid:
teveel decibellen en eventueel drugsgebruik op grote feesten

Openbare orde:
relschoppers

Mwah, k heb t ook niet zo op die feesten, maar mijn inziens kunnen ze dan beter de hele Nederlandse voetbalcompetitie afgelasten; da's meer openbare orde verstoring mijn inziens.
dat is geen volksgezondheid
dat is gewoon je persoonlijke gezondheid

relschoppers....
dat valt echt ZWAAR mee
alsof je na de hele nacht los gaan nog zin heb om een rel te trappen als je dat uberhaupt al wil dus
Oud 13-09-2003, 08:46
Thomas
Thomas is offline
Beetje jammer.
Oud 13-09-2003, 09:06
Verwijderd
Citaat:

Oud 13-09-2003, 09:43
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 12-09-2003 @ 18:56:
Ik vind dit pure censuur, omdat mensen niet van hardcore houden is dat nog geen reden om het te verbieden. We leven toch in een democratische rechtsstaat?
Als andere mensen last hebben van het hardcoremuziekfestival, is het wel reden om het te verbieden. Ik moet er ook niet aan denken om zo'n festival in mijn achtertuin te hebben. Omwonenden hebben net zo goed rechten als hardcoreluisteraars. Democratie heeft hier mijns inziens weinig mee te maken, trouwens..
Oud 13-09-2003, 09:47
DjTiesto
DjTiesto is offline
Als Hardcore word verboden moet R&B ook verboden worden. Sim-pel. Slaat gewoon nergens op. Het is gewoon een styl netzoals R&b. Maja, hier geen last van.
Oud 13-09-2003, 11:51
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Assasin schreef op 12-09-2003 @ 19:41:
Ga jij maar naar je vrienden toe, zuip net zoveel Bacardi dat je dronken wordt en laat je dan ontmaagden door je 22-jarige vriend terwijl je naar nichterige Tiesto trance luistert.
Ja dat zal ik zeker doen, bedankt.

Idioot
Oud 13-09-2003, 12:05
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:

dat slaat ook weer nergens op
Oud 13-09-2003, 12:11
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 13-09-2003 @ 13:05:
dat slaat ook weer nergens op
Toch is het wel zo dat dat soort muziek over het algemeen domme mensen aantrekt
Oud 13-09-2003, 12:15
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
telluriet schreef op 13-09-2003 @ 13:11:

Dat vind ik echt helemaal nergens op slaan, er zijn zoveel mensen die er naar luisteren, ik luister er zelf ook wel eens naar, echt onzin.
Oud 13-09-2003, 12:43
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
telluriet schreef op 13-09-2003 @ 12:51:
Ja dat zal ik zeker doen, bedankt.

Idioot
Sorry, kwam dit je te pijnlijk voor?
Oud 13-09-2003, 12:47
De Veroorzaker
Citaat:
telluriet schreef op 13-09-2003 @ 13:11:
en alle gabbers zijn kaal, en alle gothics willen dood

Oud 13-09-2003, 12:47
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 13-09-2003 @ 13:47:
en alle gabbers zijn kaal, en alle gothics willen dood

Correctie: niet alle gabbers zijn kaal.
Oud 13-09-2003, 12:51
De Veroorzaker
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 13:47:
Correctie: niet alle gabbers zijn kaal.
Oud 13-09-2003, 14:15
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 13-09-2003 @ 13:51:
lolz
Oud 13-09-2003, 15:18
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 12-09-2003 @ 18:46:
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee, dat hardcore verboden wordt. Er zijn al genoeg hersencellen kapot gegaan door deze muziek.
domme lul
Oud 13-09-2003, 15:35
Gatara
Gatara is offline
er kan niet meer serieus gereageerd worden en dan ben ik heel streng.

Regels voor berichten