Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2003, 17:34
never mind
never mind is offline
hee hallo,
ik heb de laatste 3 maanden 4 keer blaasontsteking gehad.. is niet zo leuk, het begon beetje tijdens nieuwjaar en ik krijg het steeds 2 weken nadat mijn kuur afgelopen is (ja, ik heb steeds een kuur, anders is pijn niet uit te houden) weer... Ik heb ook een vriendje en misschien zou het aan de seks kunnen liggen maaaaaar aangezien ik voor & na seks plas moet het geen probleem zijn, ik heb al speciale zeep voor vagina (anti-infectizeep) gekocht & ik slik ook veel vitamine C... Toch blijft et terugkomen, ik&huisarts snappen het niet.... heeft iemand ervaring met chronische blaasontsteking of hoe je het kan noemen, wat kan je er aan doen?! Want mijn moeder dreigt mijn sociale leven te boycotten

doeiiii en alvast tnx
Oud 31-03-2003, 17:56
Qimm
Qimm is offline
Kan je met je huisarts geen onderhouds medicatie regelen? dan komt het niet weer terug.
Oud 31-03-2003, 17:57
Verwijderd
Als ik jou was zou ik naar een uroloog oid gaan, huisarts weet daar wel iets van af, maar een uroloog kan echt goede onderzoeken doen... Vraag aan je huisarts een doorverwijzing oid...
Oud 31-03-2003, 17:57
never mind
never mind is offline
Citaat:
Qimm schreef op 31-03-2003 @ 18:56:
Kan je met je huisarts geen onderhouds medicatie regelen? dan komt het niet weer terug.
en wat is dat/
Oud 31-03-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 31-03-2003 @ 18:57:
en wat is dat/
Volgens mij dat je continu medicatie slikt...
Oud 31-03-2003, 18:51
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-03-2003 @ 17:59:
Volgens mij dat je continu medicatie slikt...
komt er wel op neer, tis niet leuk, maar de blaasontsteking blijft uit. Naast een onderzoek door uroloog is dit een oplossing. Het is een chronisch probleem zoals je al zegt. En ik neem aan dat je al adviezen hebt gekregen van je arts, dus die ga ik niet herhalen. Maar probeer idd wat te regelen voor een uroloog. Dis natuurlijk niet leuk!
Oud 01-04-2003, 11:34
Ceiridwen
Ceiridwen is offline
Toen ik in groep 4 zat had ik ook blaasontsteking, maar dat kwam omdat ik mijn plas vaak tot het laatste moment inhield en me vagina met de verkeerde zeep wasde (of is het 'waste'? ik weet het niet meer ). Ik heb, als het goed is (ik herinner me het niet meer goed), daar pillen/capsules en andere medicijnen voor gehad. Daarna ben ik er aan geopereerd. Ik weet niet precies wat ze gedaan hebben, ze hebben als het goed is mijn plasgat groter gemaakt.

Ik heb er nu geen last meer van. Maar het was dan ook niet chronisch.
Oud 02-04-2003, 17:23
faith666
faith666 is offline
Ik heb ook vaak last van blaasontseking, kan door sex komen maar ook doordat je te weinig drinkt...
Ik heb al sinds groep zes regelmatig pillen ervoor maar ik leer er eigenlijk ook niet van....het si een wonder als ik een liter drink op een dag....
Oud 03-04-2003, 07:25
never mind
never mind is offline
Citaat:
faith666 schreef op 02-04-2003 @ 18:23:
Ik heb ook vaak last van blaasontseking, kan door sex komen maar ook doordat je te weinig drinkt...
Ik heb al sinds groep zes regelmatig pillen ervoor maar ik leer er eigenlijk ook niet van....het si een wonder als ik een liter drink op een dag....
mm sja ik drink dus eigenlijk maar wel veel op een dag... das ook zo stom, ik leef alle duizend leefregels van die dokter na maar et helpt niet
Oud 04-04-2003, 20:20
faith666
faith666 is offline
Citaat:
never mind schreef op 03-04-2003 @ 08:25:
mm sja ik drink dus eigenlijk maar wel veel op een dag... das ook zo stom, ik leef alle duizend leefregels van die dokter na maar et helpt niet
Das balen, sorry dan weet ik het ook niet.........
Oud 04-04-2003, 22:45
weirdone666
weirdone666 is offline
Ik had dus hetzelfde probleem, maar sinds een tijdje heb ik dus zo'n "vaginaal douche" gekocht en dat ding gebruik ik dus de volgende dag nadat ik sex heb gehad zodat er ook binnenin schoongemaakt wordt. En tot nu toe gaat dat erg goed.
Oud 06-04-2003, 01:15
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Volgens mij is het heel slecht om zeep voor je vagina te gebruiken, dus misschien is het goed om dat 's achterwege te laten? En maak je de antibiotica-behandelingen wel af? Vaak komt een ontsteking terug als je de kuur niet afgemaakt hebt.
Verder helpt het misschien om een tijdje helemaal geen seks te hebben. Gewoon de boel een beetje rust gunnen, daar.

ps. dit is mijn vriendin talking... Ik heb géééén idee wat ze bedoelt
Oud 16-04-2003, 15:03
Verwijderd
Even up-en, geen zin om weer een nieuw topic over blaasontsteking te openen;

Mja, beetje beschamend misschien;
Tijdje terug was ik drinken aan het inschenken, dat maakt dan zo'n klotsend geluid... Ineens had ik het gevoel héél nodig te moeten plassen, ik wilde naar de wc rennen, maar 't was al te laat, 't liep d'r gewoon uit en ik kon het ook niet stoppen....
Kan dat toen een blaasontsteking zijn geweest? Ik heb er maar 1 keer last van gehad, verder ook geen last tijdens 't plassen oid... (Heb wel meteen sinaasappels ingeslagen etc.)
Oud 16-04-2003, 15:11
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 16-04-2003 @ 16:04:
http://forum.scholieren.com/search.p...der=descending
Wat wil je daarmee zeggen? Ik heb gewoon de eerste met 'blaasontsteking' als titel genomen, ik up hem niet 'loos' dus ik snap 't niet...
Oud 16-04-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2003 @ 16:03:

Tijdje terug was ik drinken aan het inschenken, dat maakt dan zo'n klotsend geluid... Ineens had ik het gevoel héél nodig te moeten plassen, ik wilde naar de wc rennen, maar 't was al te laat, 't liep d'r gewoon uit en ik kon het ook niet stoppen....
Kan dat toen een blaasontsteking zijn geweest? Ik heb er maar 1 keer last van gehad, verder ook geen last tijdens 't plassen oid... (Heb wel meteen sinaasappels ingeslagen etc.)
Niemand?
Oud 16-04-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2003 @ 16:11:
Wat wil je daarmee zeggen? Ik heb gewoon de eerste met 'blaasontsteking' als titel genomen, ik up hem niet 'loos' dus ik snap 't niet...
ik had nog niet eens door dat ie geupt was
Oud 20-04-2003, 20:55
afrobitch
afrobitch is offline
Heej, ik heb dit dus een ik half jaar gehad....ik kreeg constant kuren enzow...uiteindelijk heeft de huisarts me in plaats vanb de kuur voor een week dezelfde kuur voor een maand gegeven. Nu hebbik ik er vrijwel geen last meer van!
Oud 16-09-2003, 18:17
never mind
never mind is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2003 @ 16:03:

Deed het dan ook pijn? En had je na je plas ook het gevoel dat je nog lang niet leeggeplast was? Dat zijn namelijk typische blaasontstekingskenmerken volgens mij
Oud 16-09-2003, 18:19
never mind
never mind is offline
Citaat:
T-ijsje? schreef op 06-04-2003 @ 02:15:
Volgens mij is het heel slecht om zeep voor je vagina te gebruiken, dus misschien is het goed om dat 's achterwege te laten? En maak je de antibiotica-behandelingen wel af? Vaak komt een ontsteking terug als je de kuur niet afgemaakt hebt.
Speciale vagina-zeep is wel erg goed, dat houd de zuurtegraad hoog en dat vinden de blaasontstekingsbacteriën niet fijn.

Ja ik maak mijn kuur af, maar laatst heb ik een nieuwe kuur gehad, en deze heeft echt gewerkt (hurray!) ik heb nu al 3 maanden geen blaasontsteking meer
Oud 16-09-2003, 19:19
Snufje
Snufje is offline
Dit is een topic van meer dan 5 maanden oud... Echt veel waarde heb je niet aan dit topic toegevoegd, en er zijn ondertussen nieuwere topics te vinden.

Slotje
Topic gesloten

Regels voor berichten