Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2003, 07:26
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
NAV de discussie over te dikke honden en katten schoot me het volgende te binnen..

Spreek je mensen aan als hun dier te dik is?
of als ze op een niet normale manier met hun dieren omgaan?

Denk dan aan slaan, schoppen ofzo als ze hun hond corrigeren.
of nooit gaan wandelen met hun hond.
Oud 11-09-2003, 08:56
Verwijderd
Ja

Ik heb al een keer een meisje aangesproken dat haar hond totaal inconsequent en fout opvoedde (de hele tijd zonder reden aan de lijn trekken, veel straffen, niet belonen, foute commando's en ga zo maar door)

Als hun dier te dik is zal ik mn mond houden, maar mochten ze een praatje gaan maken zal ik er misschien wel wayt over zeggen.. Als de hond echt veel te dik is zal ik denk ik wel wat zeggen..

Als ik zie dat iemand niet goed met zn hond omgaat zal ik er ook wat van zeggen.. Maar ik zal eerst even kijken hoe het gaat.. (zonder gezien te worden). Als ik zie dat een hond geslagen word zal ik er meteen op af rennen.. Maar ook bij minder serieuze dingen zoals bijvoorbeeld een man die heel erg bedreigend op een hond afsluipt met iets in zn hand zal ik denk ik wel wat aan doen.. Het is misschien geen directe mishandeling maar voor de hond minstens zo eng

Nooit gaan wandelen met de hond lijkt mij vrij moeilijk te controleren.. Als ik zelf invloed op die mensen zou hebben zou ik het wel zeggen ja maar anders niet.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 11:05
DutchGirl
DutchGirl is offline
nee je moet je eigen niet bemoeien met andere mensen, laat ze toch doen zoals hun het willen.
misschien is de hond wel ziek of zit die mevrouw waar tegen jij aan gaat zeiken net midden in een scheiding.

niet mee bemoeien dus en zeker niet over correcte opvoeding, want er lopen ook mensen naar mij om te zeggen van: dit doe je niet goed en dat doe je niet goed.

ik KEN mijn hond, geen enkele hond is hetzelfde en zoals ik het zo doe is het PRIMA, soms heeft ie een halti om en dat lijkt hartstikke zielig, maar ik heb geen zin in klote rug omdat ie zo hard trekt en ik heb een hekel aan bemoeials.

als ik zie dat er een hond word mishandeld (en dan echt ECHT heel hard, dus geen correctie) zou ik er wat van zeggen, maar niet als een hond te dik is of niet goed opgevoed worden, dat moeten mensen helemaal zelf weten.
Oud 11-09-2003, 16:33
Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Citaat:
nee je moet je eigen niet bemoeien met andere mensen, laat ze toch doen zoals hun het willen.
misschien is de hond wel ziek of zit die mevrouw waar tegen jij aan gaat zeiken net midden in een scheiding.
Sorry, maar dit vind ik grote onzin. Als iemand onverantwoord met zijn huisdier omgaat mag je daar best een opmerking over maken. Dingen als dieren slaan en schoppen, of bijvoorbeeld een constant vieze kattenbak zijn dingen die gewoon niet door de beugel kunnen en dat hoeft zeker niet genegeerd te worden. Maar ook een te dikke hond of kat mag zeker wel belicht worden. Het is simpelweg schadelijk voor het diertje, we leven in een gejaagde maatschappij waarin het dikwijls nog wil voorkomen dat men niet genoeg tijd heeft voor het dier, of een gebrek aan wetenschap omtrent het dier.

Er lijkt soms een opvatting te heersen dat iedereen maar denkt dat hetgene wat hij of zij voor zijn dier doet het beste is, omdat diegene zijn dier het best kent. Tot op zekere hoogte is dat ook waar, maar net zoals bij kleine kinderen zijn er standaardvoorwaarden waaraan je moet voldoen om je huisgenot goed op te voeden. En dieren verdienen meer dan wie dan ook een goed leven en een goede opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:53
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 11-09-2003 @ 12:05:
of zit die mevrouw waar tegen jij aan gaat zeiken net midden in een scheiding.
Wil dat zeggen dat ze d'r huisdier dan maar mag verwaarlozen?
Oud 12-09-2003, 09:41
Eerepeerie
Eerepeerie is offline
Ik zou denk ik wel wat zeggen. Vooral als ik zie dat mensen een hond slaan. Ik zou zeker wel een gesprek aanknopen. Ik leer zelf voor dierenverzorgster en wil graag alles weten. Als ik met mijn hond op straat loopt en iemand ziet dat ik verkeerd handel zou ik het ook prettig vinden als iemand me advies en tips zou geven.
Oud 12-09-2003, 14:10
Verwijderd
Dus? geeft dat die vrouw het recht haar hond te mishandelen?

niet mee bemoeien dus en zeker niet over correcte opvoeding, want er lopen ook mensen naar mij om te zeggen van: dit doe je niet goed en dat doe je niet goed. Dat doe ik zeker wel..
Een niet correcte opvoeding zorgt ervoor dat die hond later in het asiel beland of zelfs erger.. Ja ik heb 2 probleemhonden, en dankzij niet correctie opvoeding kunnen ze een stuk minder en zullen ze nooit normale honden worden

ik KEN mijn hond, geen enkele hond is hetzelfde en zoals ik het zo doe is het PRIMA, soms heeft ie een halti om en dat lijkt hartstikke zielig, maar ik heb geen zin in klote rug omdat ie zo hard trekt en ik heb een hekel aan bemoeials.
Als je hond hard trekt doe jij toch echt wat fout hoor Er zijn zat manieren om trekken bij een hond af te leren, OOK bij honden die al volwassen zijn en niet beter weten.. het enige wat je nodig hebt is een boel geduld en een beetje tijd

Laatst gewijzigd op 12-09-2003 om 14:53.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 19:01
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
autodropje schreef op 11-09-2003 @ 23:53:
Wil dat zeggen dat ze d'r huisdier dan maar mag verwaarlozen?
lees dan eens verder zeg, jezus. als ik iemand zie dat hij zijn hond aant slaan is, zeg ik er ECHT wel wat van, maar niet van de dikte van de hond omdat hij misschien ZIEK kan zijn, duidelijk?

kunnen jullie niet lezen ofzo? ik heb geduld met mijn hond en hij trekt en dat ben ik hem af aant leren, is het nou zo moeilijk?

zucht.
Oud 12-09-2003, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 12-09-2003 @ 20:01:
lees dan eens verder zeg, jezus. als ik iemand zie dat hij zijn hond aant slaan is, zeg ik er ECHT wel wat van, maar niet van de dikte van de hond omdat hij misschien ZIEK kan zijn, duidelijk?

kunnen jullie niet lezen ofzo? ik heb geduld met mijn hond en hij trekt en dat ben ik hem af aant leren, is het nou zo moeilijk?

zucht.
een correctie is net zo goed mishandeling als er fout gecorrigeerd word Bij beide leer je de hond fout gedrag aan

Jawel Maar je komt gewoon een beetje fout over in je posts Dus daarom dacht ik dat

Zeg dat dan.. IK kreeg de indruk dat je hem aan de halti deed omdat je lui was.. En dat vind ik wel fout, maar als je er wat aan doet is het prima

Laatst gewijzigd op 12-09-2003 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:36
DutchGirl
DutchGirl is offline
oke sorry kheb me dag niet. poepchaggo.
Oud 14-09-2003, 00:07
C'est moi
C'est moi is offline
ja en nee

ja behalve als je ze corrigeert.
corrigeren moet bij een hond anders kan een hond dominant worden. maar je moet dan wel weten hoe je hond moet corrigeren.

groetjes chretienne
Oud 14-09-2003, 18:15
murwari
murwari is offline
Ik zou wel wat willen zeggen, maar niet durven denk ik. Nouja in ieder geval niet als het gewone vreemde mensen gewoon op straat zijn. Als ik dan al iets zou zeggen zou ik het eerder in raadgevende vorm doen.
Oud 15-09-2003, 08:29
Steefjuh
Steefjuh is offline
Ik zou er heel subtiel wat van zeggen zoiets als..:"Hij is wel aan de dikke kant he...*glimlach* en dan de reactie afwachten en er wat dieper op ingaan...
Als ik iemand zie zn hond slaan ofzow zeg ik er echt wel wat van...
Oud 20-09-2003, 00:34
Verwijderd
Ik ben het hier 100% eens met Pannekoeketrut.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 14:07
telluriet
telluriet is offline
Als ik zie dat iemand zijn hond, kat of weet ik veel wat een schop geeft, zeg ik daar echt wel wat van.
Oud 20-09-2003, 16:01
Thomas
Thomas is offline
Zolang het niet te erg wordt heb jij er he-le-maal niets mee te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten