Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Lijkt me geen goed plan, het nadeel vind ik dat je nu nog niet xtc op elke hoek van de straat kan krijgen (tenminste de meeste denken van niet) en als het straks legaal word, het misschien meer gebruikt gaat worden?
Tenminste ik heb het nog nooit gedaan, maar zit er wel over na te denken, als ze dan in een smartshop verkocht worden doe ik het veel sneller. Dan heb ik het gevoel dat ut veiliger is enzo...mja en dan kan ik er zo aankomen. NU ook, maar toch via omwegen... Trouwens als het legaal gemaakt word, lijkt het net of het niet zo'n 'erge' drug is (zeker voor mensen die er geen verstand van hebben), terwijl het niet onderschat mot worden ofzo.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() iig bedankt, dan gaat ik daar wel verder bedatteren... Joyce
|
Ik denk dat dit wel goed is. Hopelijk is er dan betere controlle over de kwaliteit van zo'n pilletje en dat het wel echte XTC-pilletjes zijn. Als je die dingetjes ergens in een vaag plekje van een vaag figuurtje koopt, is de kans groter dat je zo'n troeppilletje krijgt. Ik neem aan dat de mensen van zo'n smartshop meer verstand van hebben.
Misschien dat er meer mensen die pilltjes gaan gebruiken, maar met een beetje goede voorliching zal het (hoop ik) minder vaak fout gaan.
|
![]() |
Pure MDMA (slechts in wetenschappelijke termen nog 'echte xtc)' kan niet veel kwaad doen op de (lichamelijke) gezondheid. Ik denk dat GL het wil gedogen om ervoor te zorgen dat alleen dit zuivere spul nog verkocht wordt, en niet al die troep die tegenwoordig doorgaat voor 'xtc'. Als dat het geval is, dan zou ik zeggen, mooi legaliseren.
Anders hoeft het van mij niet. Dan moet iedereen zelf dat risico maar respecteren. Dat dealers alles kunnen verkopen als ze het maar 'xtc' noemen is puur een marktmechanisme. Als mensen daar in willen trappen, best. Maar goed voor de volksgezondheid is het niet. |
![]() |
|
Mogen ze 2c-b, 2c-t-7 en dergelijke ook wel weer in de smartsshops gooien van mij..
![]() Ik vind t wel een zeer goed plan, al vraag ik me af of de smartshops t zelf willen kopen. Die hebben namelijk de (onjuiste) reputatie onschadelijke middelen te verkopen, terwijl mdma nogal berucht staat om de schadelijkheid (die misschien nog minder erg is als de meeste mensen zelfs hier denken).. Maar als je kijkt naar alle illegale drugs op de markt, is mdma een lievertje ![]() Maarja, t grote probleem is natuurlijk het huidige kabinet, die zelfs moeilijk doet over t gedoogbeleid van wiet...
|
Ik vind het ook een goed plan.
Smartshops zorgen er wel voor dat ze goeie pillen verkopen dan, anders worden ze aangeklaagd. Ook liggen de prijzen goed gelijk(niet te grote prijsverschillen) dat is altijd handig. Daarbij komt dat de smartshops bij elk pilletje een goede uitleg kunnen geven. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk persoonlijk dat er te weinig over bekend is om het legaal/gedoogd te maken. En ik vind de achterliggende gedachte van GL nergens op slaan.
|||
Citaat:
maw, ik snap deze opmerking van je niet Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien dat het gebruik een tijdelijke stijging zal doormaken wanneer het gedoogt wordt... Doch, als het 'nieuwtje' eraf is, veranderd dat wel weer (?). Paddo's/ ephedra/ z3/ wiet/ hash/ space energie et cetera, zijn ook niet geheel zonder gevaren... (Zowel op somatisch gebied alswel de kans op verslaving)... Joyce
|
Verwijderd
|
Maar die dingen zijn dan ook 10x zo minder verslavend. En voor sommige mensen is het nu lastig om aan pillen te komen ( die kunnen zeg maar neit dezelfde dag een mannetje op de stoep hebben staan ) dat scheelt bijvoorbeeld al. Dan kan 'iedereen' er dezelfde dag nog aan komen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Het enige probleem is dat niet alle gebruikers door hebben dat de leukste elementen op den duur verdwijnen, ze weten inmiddels niet meer wat t is... (totdat ze een half jaartje stoppen en t dan weer nemen).
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Joyce ®
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ofwel, waarom maakt iedereen zich zo druk om XTC, terwijl de 'gedoogde' peuk in wezen een veel groter gevaar voor onze maatschappij is.. Doch zal de regering nooit sigaretten gaan boycotten (ze verdienen er immers genoeg aan) Joyce
|
![]() |
|
|