Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2003, 11:03
coopergirl
coopergirl is offline
Heej menschen!!

Zojuist las ik in de pauze de Sp!ts... Op zich niet iets wereld vreemds... Anyway, daarin stond dat Groenlinks XTC wil gedogen en dat ze in de Smartshops verkocht mogen worden....

Denken jullie dat dit plan erdoor komt? Of wordt het waarschijnlijk van dat softe spul waar je d'r 10 van moet innemen... (bijwijze van )

De ene keer vind ik dat de politiek meer veramerikaniseerd... In de zin van dat ze eigenlijk geen speed e.d. willen laten testen op feesten omdat dat zou kunnen aanzetten tot meer gebruik. (De statestieken wijzen overigens wat anders uit, maar dit terzijde)...

Persoonlijk vind ik het er alleen maar vager op worden.

Joyce
Oud 05-09-2003, 11:13
Gatara
Gatara is offline
Hier is net een topic over ge-opend op A&N, (niet door jou, maar door een ander). Een dubbele post... dus geen cross-post, maar toch. Beetje jammer als je dan langs elkaar heen discussieert.
Oud 05-09-2003, 11:51
Spanker
Spanker is offline
als het door krijgen vind ik het oke,
Als je een pil heb van de smartshop gehaald zullen die net zo goed zijn als de illigale??

Maar ik denk dat het wel goed is want juist jongeren kunnen het dan niet zo makkelijk halen in een smartshop, en ik het is ook veiliger!

MEEEENS MET GROEN LINKS!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 13:31
Blenderhead
Blenderhead is offline
Er zitten voor- en nadelen aan vind ik. Aan de ene kant zullen meer mensen het gaan proberen, want het is niet voor niets 'gedoogd' en niet illegaal. Een voordeel is dat er precies bijgehouden wordt aan wie er wat verkocht wordt (hoewel dit in de praktijk wel tegen zal vallen).

conclusie: het interesseert me geen fuck
Oud 05-09-2003, 13:40
Verwijderd
ut lijkt me stug dat ze yali's gaan legaliseren. Zover ik weet wou CDA zelfs het gedoogbeleid afschaffen, laats staan kletsertjes.

En nmm (naar mijn mening) wil die Femke eht legaliseren zodat wanneer ze er zelf mee gepakt word eht neit meer illegaal is .
Ps. Yali en kletsertjes zijn pillen

Laatst gewijzigd op 05-09-2003 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 14:05
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Robo schreef op 05-09-2003 @ 14:40:
ut lijkt me stug dat ze yali's gaan legaliseren. Zover ik weet wou CDA zelfs het gedoogbeleid afschaffen, laats staan kletsertjes.

En nmm (naar mijn mening) wil die Femke eht legaliseren zodat wanneer ze er zelf mee gepakt word eht neit meer illegaal is .
Ps. Yali en kletsertjes zijn pillen

het gaat toch nooit zover komen zolang de cda in de oppositie zit.

ps. dat weten wij ook
Oud 05-09-2003, 17:11
Verwijderd
Lijkt me geen goed plan, het nadeel vind ik dat je nu nog niet xtc op elke hoek van de straat kan krijgen (tenminste de meeste denken van niet) en als het straks legaal word, het misschien meer gebruikt gaat worden?
Tenminste ik heb het nog nooit gedaan, maar zit er wel over na te denken, als ze dan in een smartshop verkocht worden doe ik het veel sneller. Dan heb ik het gevoel dat ut veiliger is enzo...mja en dan kan ik er zo aankomen. NU ook, maar toch via omwegen...
Trouwens als het legaal gemaakt word, lijkt het net of het niet zo'n 'erge' drug is (zeker voor mensen die er geen verstand van hebben), terwijl het niet onderschat mot worden ofzo..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 19:45
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-09-2003 @ 12:13:
Hier is net een topic over ge-opend op A&N, (niet door jou, maar door een ander). Een dubbele post... dus geen cross-post, maar toch. Beetje jammer als je dan langs elkaar heen discussieert.
Excusez-moi ....Ik kijk namelijk normaliter nooit op A&N...

iig bedankt, dan gaat ik daar wel verder bedatteren...

Joyce
Oud 06-09-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 06-09-2003 @ 20:45:
wel verder bedatteren...
bedatteren
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 20:17
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 06-09-2003 @ 20:47:
bedatteren
*shame on me*

Just blame the weed

senk joe voor de correctie!

Joyce
Oud 06-09-2003, 21:26
Vice
Vice is offline
Ik denk dat dit wel goed is. Hopelijk is er dan betere controlle over de kwaliteit van zo'n pilletje en dat het wel echte XTC-pilletjes zijn. Als je die dingetjes ergens in een vaag plekje van een vaag figuurtje koopt, is de kans groter dat je zo'n troeppilletje krijgt. Ik neem aan dat de mensen van zo'n smartshop meer verstand van hebben.
Misschien dat er meer mensen die pilltjes gaan gebruiken, maar met een beetje goede voorliching zal het (hoop ik) minder vaak fout gaan.
Oud 06-09-2003, 23:27
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Pure MDMA (slechts in wetenschappelijke termen nog 'echte xtc)' kan niet veel kwaad doen op de (lichamelijke) gezondheid. Ik denk dat GL het wil gedogen om ervoor te zorgen dat alleen dit zuivere spul nog verkocht wordt, en niet al die troep die tegenwoordig doorgaat voor 'xtc'. Als dat het geval is, dan zou ik zeggen, mooi legaliseren.

Anders hoeft het van mij niet. Dan moet iedereen zelf dat risico maar respecteren. Dat dealers alles kunnen verkopen als ze het maar 'xtc' noemen is puur een marktmechanisme. Als mensen daar in willen trappen, best. Maar goed voor de volksgezondheid is het niet.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 12:33
Mafheid
Mafheid is offline
Mogen ze 2c-b, 2c-t-7 en dergelijke ook wel weer in de smartsshops gooien van mij.. (veel te moeilijk aan te komen nu, maar waarschijnlijk nog niet eens zo schadelijk als mdma (maar das meer een persoonlijk vermoede, zijn nog weinig expirimenten mee uitgevoerd..)).

Ik vind t wel een zeer goed plan, al vraag ik me af of de smartshops t zelf willen kopen. Die hebben namelijk de (onjuiste) reputatie onschadelijke middelen te verkopen, terwijl mdma nogal berucht staat om de schadelijkheid (die misschien nog minder erg is als de meeste mensen zelfs hier denken).. Maar als je kijkt naar alle illegale drugs op de markt, is mdma een lievertje .

Maarja, t grote probleem is natuurlijk het huidige kabinet, die zelfs moeilijk doet over t gedoogbeleid van wiet...
Oud 07-09-2003, 12:52
Mir-idiotA
Ik vind het ook een goed plan.
Smartshops zorgen er wel voor dat ze goeie pillen verkopen dan, anders worden ze aangeklaagd.
Ook liggen de prijzen goed gelijk(niet te grote prijsverschillen) dat is altijd handig.
Daarbij komt dat de smartshops bij elk pilletje een goede uitleg kunnen geven.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 18:55
zeehond23
zeehond23 is offline
tegen!
Oud 07-09-2003, 18:57
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
dat Groenlinks XTC wil gedogen en dat ze in de Smartshops verkocht mogen worden
dat zal er volgens mij nooit doorkomen
Oud 07-09-2003, 19:47
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 07-09-2003 @ 19:55:
tegen!
argument ?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 01:02
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
birthmark schreef op 05-09-2003 @ 15:05:
het gaat toch nooit zover komen zolang de cda in de oppositie zit.

ps. dat weten wij ook
CDA zit niet bepaald in de oppositie hoor
Oud 08-09-2003, 19:19
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 07-09-2003 @ 20:47:
argument ?
Daarom!

Ik denk persoonlijk dat er te weinig over bekend is om het legaal/gedoogd te maken.

En ik vind de achterliggende gedachte van GL nergens op slaan.
Oud 08-09-2003, 19:35
Vice
Vice is offline
Maar als het illegaal blijft, blijft het ook onbekend.
Oud 08-09-2003, 19:37
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Vice schreef op 08-09-2003 @ 20:35:
dus jij wilt de volksgezondheid op het spel zetten om het bekender te maken?
Oud 08-09-2003, 21:08
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 08-09-2003 @ 02:02:
CDA zit niet bepaald in de oppositie hoor
haha..... ik lees het nu pas terug , correctie: coalitie
Oud 09-09-2003, 21:15
Vice
Vice is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 08-09-2003 @ 20:37:
Alcohol kan je ook gewoon in de supermarkt kopen en reken maar dat dat slecht is.
Oud 10-09-2003, 06:36
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Vice schreef op 09-09-2003 @ 22:15:
Alcohol kan je ook gewoon in de supermarkt kopen en reken maar dat dat slecht is.
:zucht: ja, DUH! Maar alkohol is ingeburgerd. Zelfs als er bekend zou worden dat het 40 jaar van je leven af haalt zou het nog gedronken worden.

maw, ik snap deze opmerking van je niet

Citaat:
Vice blaatte op 08-09-2003 om ongeveer presies 20:35:
Oud 10-09-2003, 11:48
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 10-09-2003 @ 07:36:
:zucht: ja, DUH! Maar alkohol is ingeburgerd. Zelfs als er bekend zou worden dat het 40 jaar van je leven af haalt zou het nog gedronken worden.

maw, ik snap deze opmerking van je niet
Ja, en omdat alcohol ingeburgerd is is het niet meer erg dat het schadelijk is? Laten we dan met ze allen XTC gaan inburgeren
Oud 10-09-2003, 12:01
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 08-09-2003 @ 20:37:
.....Maar, wanneer je het bij de smartshop koopt, weet je iig dat er geen andere, gevaarlijkere stoffen doorheen zijn gemixt (...)

Misschien dat het gebruik een tijdelijke stijging zal doormaken wanneer het gedoogt wordt... Doch, als het 'nieuwtje' eraf is, veranderd dat wel weer (?).

Paddo's/ ephedra/ z3/ wiet/ hash/ space energie et cetera, zijn ook niet geheel zonder gevaren... (Zowel op somatisch gebied alswel de kans op verslaving)...

Joyce
Oud 10-09-2003, 14:50
Verwijderd
Maar die dingen zijn dan ook 10x zo minder verslavend. En voor sommige mensen is het nu lastig om aan pillen te komen ( die kunnen zeg maar neit dezelfde dag een mannetje op de stoep hebben staan ) dat scheelt bijvoorbeeld al. Dan kan 'iedereen' er dezelfde dag nog aan komen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 16:22
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 10-09-2003 @ 12:48:
Ja, en omdat alcohol ingeburgerd is is het niet meer erg dat het schadelijk is? Laten we dan met ze allen XTC gaan inburgeren
Daar zijn we al hard mee bezig..
Oud 10-09-2003, 16:23
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Robo schreef op 10-09-2003 @ 15:50:
Maar die dingen zijn dan ook 10x zo minder verslavend. En voor sommige mensen is het nu lastig om aan pillen te komen ( die kunnen zeg maar neit dezelfde dag een mannetje op de stoep hebben staan ) dat scheelt bijvoorbeeld al. Dan kan 'iedereen' er dezelfde dag nog aan komen.
Zo verslavend is XTC niet, na een tijdje gaat t wel vervelen, en is t ook zo leuk niet meer.
Oud 10-09-2003, 16:27
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
na een tijdje gaat t wel vervelen, en is t ook zo leuk niet meer.
bij mij is dat helemaal het geval niet hoor!
Oud 10-09-2003, 16:40
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
needlefreak schreef op 10-09-2003 @ 17:27:
bij mij is dat helemaal het geval niet hoor!
Sorry, bij de meeste..
Oud 10-09-2003, 17:22
needlefreak
needlefreak is offline
kun je me eens uitleggen hoe XTC begint te vervelen en niet meer leuk is?
Oud 10-09-2003, 17:25
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik heb dan wel niet vaak xtc gebruikt, maar het lijkt me dat het gevoel van XTC niet snel zal vervelen!
Oud 10-09-2003, 22:24
Vice
Vice is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 10-09-2003 @ 12:48:
Zoiets bedoelde ik eigenlijk wel. Dan is het net als bij alcohol veel meer van bekend, dat de gebruikers beter weten hoe ze ermee om moeten gaan.
Oud 11-09-2003, 01:46
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 10-09-2003 @ 18:25:
Ik heb dan wel niet vaak xtc gebruikt, maar het lijkt me dat het gevoel van XTC niet snel zal vervelen!
Als je een beetje verstand van xtc hebt, moet je weten dat bij regelmatig gebruik het bewustzijnsveranderende effect (dus het happy-happy, joy-joy gevoel) steeds minder wordt omdat je serotinine receptoren uitgeput raken. Op die manier wordt xtc minder leuk, want wat er over blijft is t strak-staan-als-de-nete gezeik omdat je er inmiddels 10 achterover moet slaan om niet eens t zelfde effect te berijken (wat er uiteindelijk over blijft is alleen t speed effect).
Het enige probleem is dat niet alle gebruikers door hebben dat de leukste elementen op den duur verdwijnen, ze weten inmiddels niet meer wat t is... (totdat ze een half jaartje stoppen en t dan weer nemen).
Oud 11-09-2003, 06:59
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-09-2003 @ 23:24:
Zoiets bedoelde ik eigenlijk wel. Dan is het net als bij alcohol veel meer van bekend, dat de gebruikers beter weten hoe ze ermee om moeten gaan.
want ja, hoeveel alkoholverslaafden teld nederland nou eenmaal
Oud 11-09-2003, 09:47
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 11-09-2003 @ 02:46:
Als je een beetje verstand van xtc hebt, moet je weten dat bij regelmatig gebruik het bewustzijnsveranderende effect (dus het happy-happy, joy-joy gevoel) steeds minder wordt omdat je serotinine receptoren uitgeput raken. Op die manier wordt xtc minder leuk, want wat er over blijft is t strak-staan-als-de-nete gezeik omdat je er inmiddels 10 achterover moet slaan om niet eens t zelfde effect te berijken (wat er uiteindelijk over blijft is alleen t speed effect).
Het enige probleem is dat niet alle gebruikers door hebben dat de leukste elementen op den duur verdwijnen, ze weten inmiddels niet meer wat t is... (totdat ze een half jaartje stoppen en t dan weer nemen).
Daarom gebruik ik het ook niet veel. Ik wil het leuk houden
Oud 11-09-2003, 16:43
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 08-09-2003 @ 20:19:
Daarom!

Ik denk persoonlijk dat er te weinig over bekend is om het legaal/gedoogd te maken.

ach mafkees, denk es na als ze het nou es voor een deel legaliseren wordt et bij special plaatsen verkocht waar ze al getest enzo zijn. Zoals het nu gaat kun je toch niemand vertrouwen , de meeste pillen zijn wel veilig maar er zitten toch altijd van die dealers die misschien rattegif of shit pills (speedpillen) verkopen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 18:44
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 11-09-2003 @ 17:43:
ach mafkees, denk es na als ze het nou es voor een deel legaliseren wordt et bij special plaatsen verkocht waar ze al getest enzo zijn. Zoals het nu gaat kun je toch niemand vertrouwen , de meeste pillen zijn wel veilig maar er zitten toch altijd van die dealers die misschien rattegif of shit pills (speedpillen) verkopen.
Maar t gaat er om dat er over de schadelijkheid van pure MDMA zelfs weinig bekend is. Misschien kunnen we over 10 jaar wel de eerste XTC-dementen verwachten..
Oud 11-09-2003, 19:25
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Robo schreef op 10-09-2003 @ 15:50:
.... Ik ontken ook niet dat het gedoog beleid drempelverlagend werkt... Doch, menschen die per se een keer willen expirimenteren, kunnen er via via altijd wel aankomen... Tenminste, als ik bij mezelf na ga hoeveel personen uit mijn directe omgeving eraan kunnen komen...

Joyce ®
Oud 12-09-2003, 08:34
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 11-09-2003 @ 17:43:
mafheid weet tenminste wel wat ik bedoel
Oud 12-09-2003, 14:08
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 12-09-2003 @ 09:34:
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 14:43
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 12-09-2003 @ 09:34:

dit is een vrij kansloze opmerking
Oud 12-09-2003, 16:13
Verwijderd
boeiuh we zijn allemaal kansloos....

zo nou ben ik het ook
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 16:23
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
omajunk schreef op 12-09-2003 @ 17:13:
boeiuh we zijn allemaal kansloos....

zo nou ben ik het ook
ik vind mezelf verre van kansloos. k zeg niet dat ik al m'n kansen benut heb maar kansloos?, nee zeker niet
Oud 12-09-2003, 16:27
Verwijderd
twas allemaal niet zo serieus bedoelt hoor...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:31
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
birthmark schreef op 12-09-2003 @ 15:43:
dit is een vrij kansloze opmerking
NEEN! Ik had geen zin om het verhaal van maffie nog een keer te typen, dus ik verwees eigenlijk naar zijn post
Oud 15-09-2003, 23:50
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
het boeit me allemaal geen fuck ik maak toch wel me eigen capsules, heb je tenminste ook geen rotzooi erin
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:26
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
IloveTECHNO schreef op 16-09-2003 @ 00:50:
het boeit me allemaal geen fuck ik maak toch wel me eigen capsules, heb je tenminste ook geen rotzooi erin
Als het je niet interesseert, waarom reageer je dan?
Oud 16-09-2003, 19:31
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 11-09-2003 @ 19:44:
Maar t gaat er om dat er over de schadelijkheid van pure MDMA zelfs weinig bekend is. Misschien kunnen we over 10 jaar wel de eerste XTC-dementen verwachten..
//algemeen// --> Doodsoorzaak NUMMER 1 in Nederland is roken... Beter gezegd, de gevolgen van roken...
Ofwel, waarom maakt iedereen zich zo druk om XTC, terwijl de 'gedoogde' peuk in wezen een veel groter gevaar voor onze maatschappij is.. Doch zal de regering nooit sigaretten gaan boycotten (ze verdienen er immers genoeg aan)

Joyce
Reageren

Regels voor berichten