Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 10:13
alpha
alpha is offline
Ik heb een kijk-opdracht voor Engels, wat inhoud dat ik een uur tv moet kijken naar een zender als BBC1 of 2 en daar dan een klein verslagje van moet schrijven.
Nou, had de leraar enkele aangestreept, wat programma's waren die mochten, maar ik heb het niet goed bekeken en weet het dus nu ook niet meer. Heeft iemand van jullie een idee? Mij lijkt het dat documentaires goed zijn, hij wil iig niet dat we tv-serie kijken.

Hier een online tv gids
Oud 21-09-2003, 10:14
Thomas
Thomas is offline
Nieuws, documentaires ed doen het altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 10:22
Balance
Balance is offline
wat voor programma's had je leraar aangestreept dan? ik zou gewoon programma's zoeken die daarop lijken. Bij www.tvgids.nl kan je trouwens ook zoeken. Gewoon 'Engelstalig' kiezen en dan bijvoorbeeld 'informatief'.
Scheelt al een hoop, zonder al die series.
Wel jammer trouwens dat je geen series mag kijken.
Oud 21-09-2003, 10:46
alpha
alpha is offline
Het nieuws wat goed, idd. Maar ik moet in totaal 2 uur kijken en dan tikt het nieuws nou niet echt zo snel aan.

Denken jullie dat het volgende goed is:
- Time Flyers Reportageserie
over de geschiedenis van Engeland met behulp van archeologie vanuit de lucht

- The Politics show Political programme analysing the latest developments from Downing Street and their impact on your street
- With friends like these 3 -delige reportageserie
over de betrekkingen tussen Engeland en Frankrijk gedurende de afgelopen 50 jaar

Dit is zeg maar wat ik denk dat goed is, maar misschien denken jullie er anders over?
Oud 21-09-2003, 11:06
Verwijderd
-> Moderne Talen
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:12
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
alpha schreef op 21-09-2003 @ 11:46:

- The Politics show Political programme analysing the latest developments from Downing Street and their impact on your street
over de betrekkingen tussen Engeland en Frankrijk gedurende de afgelopen 50 jaar

Dit is zeg maar wat ik denk dat goed is, maar misschien denken jullie er anders over?
Volgens mij is dat best goed, maar klinkt best saai, vind je ook niet? De BBC heeft best leuke documentaires er tussen zitten. Maar hoeveel uur moet je nu kijken? Eerst zeg je 1 uur, vervolgens 2 uur.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:14
alpha
alpha is offline
Citaat:
The Ox schreef op 21-09-2003 @ 12:12:
Volgens mij is dat best goed, maar klinkt best saai, vind je ook niet? De BBC heeft best leuke documentaires er tussen zitten. Maar hoeveel uur moet je nu kijken? Eerst zeg je 1 uur, vervolgens 2 uur.
officieel 1 uur, maar omdat ik een opdracht niet afhad moet ik plotseling 2 uur kijken, vandaar. Ik had me eerst ook ingesteld op 1 uur, en dan is twee keer het nieuws al voldoende, maar om nou vier keer het nieuws te gaan zitten kijken...

Ja, ik weet dat het saai klinkt, maar hoe saaier, hoe meer kans dat het wel goed is, denk ik dan.
Oud 21-09-2003, 11:24
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
alpha schreef op 21-09-2003 @ 12:14:
Ja, ik weet dat het saai klinkt, maar hoe saaier, hoe meer kans dat het wel goed is, denk ik dan.
Stel je voor, je bent een leraar: denk je nu dat die geïnteresseerd zijn in een verslag over een documentaire die ging over de ondergang van de industrie in het zuid-oosten van Wales? Waarom altijd saaie dingen zoeken? Zeker in het Engels, waar ze sowieso een flinke dosis humor hebben, kom je een hoop *leuke* documentaires tegen, die zeker goed zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:26
marlies
marlies is offline
watchdog: dat is een soort van "kassa" maar dan in het Engels, erg leuk.
Oud 21-09-2003, 11:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
alpha schreef op 21-09-2003 @ 11:46:
Het nieuws wat goed, idd. Maar ik moet in totaal 2 uur kijken en dan tikt het nieuws nou niet echt zo snel aan.

ik denk wel dat die goed zijn ja, maar moet je het morgen af hebben?
zo ja, dan zul je wel dat soort saaie dingen moeten kijken, maar zo niet, dan zou ik nog ff wachten. De BBC heeft namelijk heel vaak best leuke documentaires. Wij moeten voor Engels elk termijn 2uur Film/serie, 1 uur Documentaire en 1 uur Nieuws kijken. Die documentaires zijn dan altijd best leuk!
Oud 21-09-2003, 11:39
alpha
alpha is offline
Citaat:
marlies schreef op 21-09-2003 @ 12:26:
watchdog: dat is een soort van "kassa" maar dan in het Engels, erg leuk.
ben je misschien in de war met dit topic? http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=590824
Zo nee, dan snap ik je niet.

Citaat:
linda85 schreef op 21-09-2003 @ 12:30:
ik denk wel dat die goed zijn ja, maar moet je het morgen af hebben?
zo ja, dan zul je wel dat soort saaie dingen moeten kijken, maar zo niet, dan zou ik nog ff wachten. De BBC heeft namelijk heel vaak best leuke documentaires. Wij moeten voor Engels elk termijn 2uur Film/serie, 1 uur Documentaire en 1 uur Nieuws kijken. Die documentaires zijn dan altijd best leuk!
Nee, ik moet het deze periode af hebben. Maar ik heb deze leraar nog nooit gehad, en de rest van de klas weet precies hoe hij is enzo. Maar ik heb nog een week en dan toetsweek. Nou zou het kunnen dat ik het dan ook nog mag inleveren, maar misschien ook wel niet? Dus nu zit ik van zal ik de kans nemen om te wachten en morgen te kijken naar leuke programma's, of het nu doen zodat ik het iig af heb en niet hoef te stressen deze week aangezien ik ook al een mondeling Frans enzo heb..
Oud 21-09-2003, 13:09
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
alpha schreef op 21-09-2003 @ 12:39:
ben je misschien in de war met dit topic?
Zo nee, dan snap ik je niet.
Nee, "Watchdog" is een programma waar de TS ook naar zou kunnen kijken voor de kijk-opdracht. Heeft niks met die vrolijke kassa's *PING* te maken

Laatst gewijzigd op 21-09-2003 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 15:09
alpha
alpha is offline
Citaat:
The Ox schreef op 21-09-2003 @ 14:09:
Nee, "Watchdog" is een programma waar de TS ook naar zou kunnen kijken voor de kijk-opdracht. Heeft niks met die vrolijke kassa's *PING* te maken
oww.. okay, ik heb nog nooit van een Nederlands programma gehoord dat "Kassa" heet, vandaar.
Oud 21-09-2003, 15:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
alpha schreef op 21-09-2003 @ 16:09:
oww.. okay, ik heb nog nooit van een Nederlands programma gehoord dat "Kassa" heet, vandaar.
komt altijd voor kopspijkers (of d'r zit nog een programma tussen in, dat kan ook).

Het is iig een consumentenprogramma. Zo zitten d'r bijvoorbeeld tests in van 8 verschillende producten, waarbij ze gaan kijken welke de best is enzo.
Ook komen er klachten in van personen die op één of andere manier niet netjes zijn behandeld en dan gaan ze rond de tafel zitten met bijvoorbeeld iemand van de consumentenbond, het 'slachtoffer' en de 'dader', om het maar even zo uit te drukken.
Ik vind het altijd wel een leuk programma om te kijken. Lijkt me ook niet verkeerd om dat in het Engels te moeten zien.
Oud 21-09-2003, 18:39
Duttyrock
Duttyrock is offline
- The kumars
- Topgear
- fame academy
- Killroy
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 19:23
The Ox
The Ox is offline
Zoiets ja.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 19:24
lucy48
lucy48 is offline
Ik keek altijd gewoon comedy's, gemakkelijk te volgen en werd door de lerares altijd aangemoedigd
Maar dat mag ook niet dus?
Ik zou iig geen nieuws kijken, want daar is best lastig een verslag van te maken nmm
Oud 21-09-2003, 19:48
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 21-09-2003 @ 20:24:4
Maar dat mag ook niet dus?
Waarom niet?

Citaat:
Ik zou iig geen nieuws kijken, want daar is best lastig een verslag van te maken nmm
Ik vond dat juist makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 08:03
Verwijderd
Ik moet 4 uur engelse tv kijken en 3 uur duits voor school
Wat is een niet al te moeilijk te volgen programma voor engels? (duits spreek ik wel redelijk dus luisteren moet geen probleem zijn )
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 13:30
alpha
alpha is offline
Wou ik gisteren een programma opnemen, was er tennis op, terwijl dat anderhalf uur later pas hoorde te komen (niet in de war met engelse tijd, heb ik nog gecheckt) dus 's avonds wil ik het opnieuw proberen: weer tennis! Er klopt helemaal niks van, die programmering.
Ik ga nu vanavond naar Get A New Life kijken, moet leuk zijn.

Citaat:
The Ox schreef op 21-09-2003 @ 20:48:
Waarom niet?
Omdat dat niet 'hoogstaand' genoeg is. Het moet diepgang hebben, en mijn leraar vind niet dat comedy's dat hebben, of iig niet genoeg.
Oud 22-09-2003, 14:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 22-09-2003 @ 09:03:
Wat is een niet al te moeilijk te volgen programma voor engels? (duits spreek ik wel redelijk dus luisteren moet geen probleem zijn )
gewoon films of comedies zijn het makkelijkst te volgen. daarbij is het namelijk niet erg als jij eens een paar woordjes niet kan verstaan.
Oud 22-09-2003, 14:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 22-09-2003 @ 09:03:
Anders zoek je een leuk programma uit voor Engels en als je het niet meer kan volgen dan zet je ondertiteling voor doven en slechthorenden aan (is volgens mij ook 888 op teletekst, net als in Nederland), dan kan je gewoon meelezen. Op de BBC zijn (nagenoeg) alle programma's voorzien van zo'n ondertiteling. Mijn leraar Engels vindt het niet echt een goede manier van luistervaardigheid oefenen maar om even de draad weer op te pikken werkt het prima.
Reageren

Regels voor berichten