Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat deze film wel te huur is bij de betere (cult?)videotheek. Ik heb deze film gezien tijdens Film by the Sea in Vlissingen, in aanwezigheid van Fons Rademakers (god wat is die man vol van zichzelf... niet normaal).
Ik vond de film goed voor die tijd, en ik zou het zelf erg moeilijk vinden om dat boek dan ook te verfilmen. Het boek heb ik de avond ervoor uitgelezen omdat ik mn profielwerkstuk over film/literatuur doe, en ik vond het boek beter dan de film, maar goed, dat is zo onderhand een cliché en bijna het vermelden niet meer waard vind ik zelf. Ik vind dat bepaalde verbanden in de film niet echt goed naar voren komen. Zelf kreeg ik uit het boek bijvoorbeeld heel sterk de indruk dat Dorbeck ook heel goed een nazi had kunnen zijn, maar dat komt in de film niet naar voren en niet iedereen ervaart het zo. Could just be me. In ieder geval, boek en film zijn ok. |
![]() |
|
![]() |
*wil ff pochen dat ie em al ruim een jaar geleden gezien heeft in besloten voorstelling* w00t
maar ik vond em best goed; waarschijnlijk ook omdat ik het boek gelezen heb (5jaar geleden), dan is alles herkenbaar . en de jaren '40-toon waarop de hoofdrolspeler steeds zegt "mijn leica, waar is mijn leica" maakt alles briljant ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|