Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je hebt verwachtingen(maar niet zo hoog) en deze lukken (al) niet. Mogelijk door het bang zijn, dat het fout gaat. Hier zeg je al (waarschijnlijk), wat er achter die verwachting ligt(hoe groot/klein de verwachting ook is). >>Het Bang zijn dat er iets verkeerds gaat, waarom ben je bang dat er iets verkeerd gaat?. Bv. Doodat het vaker fout is gegaan. Dan kan je jezelf weer afvragen, hoe het komt dat het vaker fout gaat.....bv. doordat je vaak "negatief""denkt over jezelf> waar komen die negatieve gedachtenoospronkelijk vandaan?, misschien door ervaringen in het verleden; misschien ben je vaak in je vertrouwen geschaad.>Je hebt hierdoor weinig zelfvertrouwen> dan zou je dit bij het zelfvertrouwen kunnen aanpakken. Hoe doe je dat?>>>Er over praten/ eventueel professionele hulp inschakelen, de dingen voor jezelf opschrijven en rationaliseren, dat je ook leert dat je fouten mag maken en dat je er niet minder om bent, de positieve dingen van jezelf opschrijven, om meer zelfvertrouwen te kweken. dingen gaan doen waar je goed in bent. Dit is maar een voorbeeld, maar begrijp je een beetje waar ik naar toe wil? Je hebt het over"Wat als je de kleine stapjes niet kan onderscheiden van het geheel?"> daavoor moet je het geheel eerst uitpluizen en ontrafelen. Dat kan je zelf proberen door er over te praten of door het alles op te schrijven en te ontrafelen zoals ik hierboven heb geprobeerd. Dan zie je de "tussenstapjes" en leer je het geheel denk ik beter begrijpen, waardoor je wellicht beter kleine stapjes vanaf het begin kan maken(je begint bijvoorbeeld bij weinig zelfvertrouwen). Misschien lukt het je niet zelf dit te ontrafelen, misschien heb je dan hulp nodig van een proffossionel.> ik ben dat in ieder geval niet, ik probeer alleen maar mee te denken en mogelijk wat te helpen.(voor zover dat kan). Groetje, Mariamne
||
Citaat:
Ik vind het helemaal niet leuk. Als iets dan niet volgens mijn verwachtingen verloopt ben ik erg teleurgesteld. Ik heb wel geleerd sommige dingen gewoon op me af te laten komen....dan zie ik wel wat er gebeurt. Maar dat is niet makkelijk. Ik kan je niet echt tips geven, ik heb eerder zelf tips nodig ![]()
||
Citaat:
Maar, heel erg bedankt voor je reactie! (ik heb morgen voor het eerst (ooit) een intake gesprek)
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
'Gelukkig zijn is een besluit.' Missy | 105 | 17-06-2007 23:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een kritische blik op je eigen religieuze overtuigingen Gatara | 160 | 15-10-2006 21:54 | |
Muziek |
Jouw droomband. HenkMul | 72 | 13-06-2005 07:34 | |
Psychologie |
De onzekerheid van vrouwen over hun uiterlijk Mujahideen | 51 | 11-02-2005 21:53 | |
Zijn er typisch mannelijke en vrouwelijke deugden? Nona Star | 58 | 15-01-2004 12:26 | |
de claim van Spirit van wetenschappelijke bewijzen omtrent parapsychologie legatus | 18 | 20-03-2002 17:28 |