Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2003, 21:45
Puta
Puta is offline
ik zoek eigenlijk voor mijn studie een redelijke laptop met xp er op als het kan voor een redelijke prijs weet er iemand een site die goede 2e hands laptops verkoopt voor een schappelijke prijs? alvast bedankt groetjes put@
Oud 14-09-2003, 23:24
Puta
Puta is offline
iemand?
Oud 14-09-2003, 23:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Check marktplaats eens.

Let wel dat het daar duizelt van de gestolen laptops, dus niet van Ali Mohammed "nieuw maar zonder garantie" kopen.
Oud 17-09-2003, 02:22
NocturaL
NocturaL is offline
j0,

Check http://www.marktplaats.nl en http://www.2dehands.nl

Ik heb zelf via 2dehands.nl mijn laptop gekocht en ben dr erg tevreden mee.

Kind Regards,
NocturaL
Oud 19-09-2003, 19:12
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Voor oudjes:
www.siso.nl
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 19:25
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Weet niet waar je woont, maar als dat inde buurt van zelhem is weet ik daar nog een goed adres. Daar heb ik die van mij ook vandaan en ben erg tevreden. Hij koopt spul op uit faillisementen enzo...dus allemaal goed spul voor weinig geld

-WJ
Oud 20-09-2003, 15:45
Go
Go is offline
Ik heb eigenlijk nog even een vraagje over laptops. Ik zou ook graag een laptop willen kopen alleen hoorde ik van een aantal bekenden dat een laptop heel snel verouderd. Zijn jullie het hier mee eens of is juist het tegendeel waar?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 16:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Juist het tegendeel. In de zin van dat een laptop is meer waardevast is dan een desktop. Een laptop verliest minder snel en minder hard zijn waarde.

Maar een laptop gebruikt wel achterhaalde technologie; vergeleken met een desktop is een laptop snel verouderd.

Maar met een laptop doe je vooral produktieve dingen, als het goed is. Voor spellen e.d. moet je geen laptop kopen.
Oud 24-09-2003, 23:39
Puta
Puta is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-09-2003 @ 17:18:
Juist het tegendeel. In de zin van dat een laptop is meer waardevast is dan een desktop. Een laptop verliest minder snel en minder hard zijn waarde.

Maar een laptop gebruikt wel achterhaalde technologie; vergeleken met een desktop is een laptop snel verouderd.

Maar met een laptop doe je vooral produktieve dingen, als het goed is. Voor spellen e.d. moet je geen laptop kopen.
En wat houdt die nieuwe M processor dan in ik heb gehoord at als je bijv een 1.6 M processor hebt dat dat dan sneller en beter werkt als een 2.zoveel normele p4?klopt dat?
Oud 25-09-2003, 16:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Put@ schreef op 25-09-2003 @ 00:39:
En wat houdt die nieuwe M processor dan in ik heb gehoord at als je bijv een 1.6 M processor hebt dat dat dan sneller en beter werkt als een 2.zoveel normele p4?klopt dat?
Pentium, Pentium 4, Pentium 4-M, Pentium-M. Al die marketingnamen maken het er niet duidelijk op, noem gewoon de core van de processor en alles is duidelijk. Wat jij bedoelt is de Banias, de processor die bij de Centrino techniek gebruikt wordt. Deze processor heeft een veel hogere IPC dan normale pentiums, om zo energiezuinig te zijn en toch goed te presteren. De IPC is zelfs iets hoger dan Athlon XP-M processors (intel kán het wel), de processor is echter wel 400% tot 700% duurder dan AMD processors, en zeker als je vergelijkt met 2400+ die nu ook niets meer kost, wordt het zelfs voor de duurste Banias moeilijk (1.7GHz vs 2.0GHz gaat hier ongeveer gelijk op, denk dat de AMD iets sneller zal zijn).

Wel is het zo dat je ongeveer 25% langer met je batterij doet, door de lagere energiebehoefte. De Banias heeft ook goede ACPI trottling, zelfs iets beter dan AMD.

Al met al een goede processor, maar de prijzen moeten wel zakken anders lijkt AMD me toch een betere keus. De 1.3GHz Banias is wel betaalbaar, maar dan is de 2400+ AMD Athlon XP-M toch weer behoorlijk sneller, en nog goedkoper ook (dacht ik). Gewoon even prijzen vergelijken en feiten op een rijtje zetten.
Reageren

Regels voor berichten