Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2002, 20:31
lieve
lieve is offline
Hey,
ik wou graag weten wat jullie hier van denken.
Het is al 2 jaar geleden dat ik nog een vriend gehad heb, ik stoor me er niet aan, want ik denk wat komt dat komt zoniet blijft het weg. M'n vrienden en familie storen zich er duidelijk wel aan,.... ben vrijdag naar een Breezer Party geweest, ben daar een vriend tegen gekomen die ik al een tijdje niet meer gezien heb, omdat hij is gaan studeren. We hebben wat bijgepraat, gedanst wat gedronken,... gewoon... m'n vriendinnen vonden duidelijk dat we iets te goed overeen kwamen en begonnen dingen te gaan denken. Een van die vriendinnen is bij me blijven logeren en we hebben nog wat gepraat over die avond en zij begon steeds over die vriend... heb het geprobeerd uit haar hoofd te zetten.. maar koppig is nog zacht uitgedrukt om haar te omschrijven!
Dan kwam zaterdags m'n zus over de vloer en begon samen met die vriendin te roddelen over mijn liefdesleven, HALLO mag ik zelf beslissen met wie ik samen wil zijn???
M'n zus zou me koppelen aan iemand die even oud is als zij(5jaar ouder dan ik!) en dan nog een sportauto heeft.. is dat niet wat TE voor een meisje van 16????? Daarbij ik ken hem enkel van ziens, en dat is voor mij nog steeds genoeg....
Het is niet dat ik me met niemand wil binden, maar ik wil de vrijheid hebben om zelf te beslissen met wie ik wil samen zijn?
Het is niet dat ik niet buiten kom , want ik ga vaak genoeg naar fuiven en naar kroegen, en het is nu ook niet dat ik moeder natuurs grootste flater ben. Maar als iemand op me valt en ik niet op hem, laat ik het hen gewoon weten, ik speel niet graag met iemand zijn voeten in tegenstelling van m'n vriendinnen!

Hoe maak ik ze het definitief duidelijk dat ze moeten ophouden met iemand te zoeken ,dat ik dat zelf wel kan.
Of moet ik dit opnemen als een compliment???

Sorry dat dit zo lang is, het moest me van het hart!!
Groetjes Lieve
Oud 21-04-2002, 20:40
Verwijderd
Vervelend dat zij zo voor jou beslissen.. maar ze denken waarschijnlijk jou een plezier te doen ofzow, en jah.. ik vind het ook altijd leuk mensen te koppelen.. Maar dan alleen als ik weet dat er van een van beide kanten iig gevoelens zijn zeg maar.

Ik denk dat je hen duidelijk moet maken dat je het lief vind dat ze dit voor jou doen en alles, maar dat je voor geen van die jongens diepere gevoelens hebt en dus graag zelf inspraak wil hebben. Je kan het ook een beetje op zn beloop laten want wie weet doen ze daadwerkelijk wel helemaal niks en vinden ze het alleen maar lollig het erover te hebben. je hebt ook kans dat ze met een hele leuke jongen aan komen zetten natuurlijk.. maar wanneer dit niet zo is kun je ze altijd dan nog duidelijk maken dat je nix voor die jongen voelt en het dus niet op prijs stelt dat ze je proberen te koppelen. Ik zou er niet al te zwaar aan tillen en even afwachten wat er daadwerkelijk van komt. Je zegt zelf al dat als je nix voor een jongen voelt je dat gewoon zegt dus dan lijkt me dat je altijd nog inspraak hebt op de situatie toch?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 20:48
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
lieve schreef:
Hey,
ik wou graag weten wat jullie hier van denken.
Het is al 2 jaar geleden dat ik nog een vriend gehad heb, ik stoor me er niet aan, want ik denk wat komt dat komt zoniet blijft het weg. M'n vrienden en familie storen zich er duidelijk wel aan,.... ben vrijdag naar een Breezer Party geweest, ben daar een vriend tegen gekomen die ik al een tijdje niet meer gezien heb, omdat hij is gaan studeren. We hebben wat bijgepraat, gedanst wat gedronken,... gewoon... m'n vriendinnen vonden duidelijk dat we iets te goed overeen kwamen en begonnen dingen te gaan denken. Een van die vriendinnen is bij me blijven logeren en we hebben nog wat gepraat over die avond en zij begon steeds over die vriend... heb het geprobeerd uit haar hoofd te zetten.. maar koppig is nog zacht uitgedrukt om haar te omschrijven!
Dan kwam zaterdags m'n zus over de vloer en begon samen met die vriendin te roddelen over mijn liefdesleven, HALLO mag ik zelf beslissen met wie ik samen wil zijn???
M'n zus zou me koppelen aan iemand die even oud is als zij(5jaar ouder dan ik!) en dan nog een sportauto heeft.. is dat niet wat TE voor een meisje van 16????? Daarbij ik ken hem enkel van ziens, en dat is voor mij nog steeds genoeg....
Het is niet dat ik me met niemand wil binden, maar ik wil de vrijheid hebben om zelf te beslissen met wie ik wil samen zijn?
Het is niet dat ik niet buiten kom , want ik ga vaak genoeg naar fuiven en naar kroegen, en het is nu ook niet dat ik moeder natuurs grootste flater ben. Maar als iemand op me valt en ik niet op hem, laat ik het hen gewoon weten, ik speel niet graag met iemand zijn voeten in tegenstelling van m'n vriendinnen!

Hoe maak ik ze het definitief duidelijk dat ze moeten ophouden met iemand te zoeken ,dat ik dat zelf wel kan.
Of moet ik dit opnemen als een compliment???

Sorry dat dit zo lang is, het moest me van het hart!!
Groetjes Lieve
Goed dat je het ff het gezegd Ik vind het belachelijk dat vrienden voor jou een lief uitzoeken..!! Dat moet je toch helemaal zelf weten! En trouwens, liefdes vind je niet zomaar dat moet eerst groeien. Eerst als vriendschap, daarna als liefde, maar niet iedere vriendschap hoeft liefde te worden! Dat moet je zelf gewoon aanvoelen.

Maak duidelijk dat ze daarmee moeten kappen, maar het ergste vind ik nog dat je famillie zich eraan stoort over het feit dat jij nog geen vriend hebt!! En jouw zus snap ik helemaal niet. Leg het ze uit dat je zoiets niet in een keer kunt vinden laat staan dat je mensen 'ff snel' kunt koppelen.

Veel succes en sterkte ermee.

GreetZ

Orion17
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten