Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2011, 18:36
Dilemmma
Dilemmma is offline
Wat ik nu voel, kan ik niet uitleggen of vertellen.. Zelfs als ik het typ zal het niet zo overkomen zoals ik me echt voel. Ik heb een vriend voor ruim3 maanden en ik hou van hem echt waar, alleen ik irriteer me vaak aan hem
- Hij heeft nooit geld
- Hij weet nooit iets en interesseerd zich niet i iets doen
- Hij is zo lui als wat en daar hou ik niet van
- Ik schaam me soms voor hem

Maar dat hoort bij een relatie of niet dan?
Terwijl hij super lief is en als hij het had alles voor mij overhad, alleen ik zoek gewoon altijd perfectie dat vind ik ook niet goed van mezelf, alsof ik zelf perfect ben?
Ik hou van sportieve leuke jongens die gewoon meegaan als ik wil hardlopen.

Dan komt het tweede ik ben nu een jaar verder en ik had dus een jaar geleden een vriend gehad een franse op vakantie ik was elke dag bij hem en het was echt een GEWELDIGE tijd zoals in een sprookje hij nam me overal meenaartoe hij zei de liefste dingen(ja ik kan frans) en het was een super leuke vakantie. Dit jaar gaat hij weer zelfde camping en ik wil ook weer alleen me vriendin waarmee ik zou gaan (en haar ouders) ga ik niet meer zo goed mee om.. we waren echt bff je kent het maarja je wordt ouder ze bleef zitten je gaat je eigen gang toch en we missen het allebei maar we hebben ook beide andere vrienden. Als we elkaar zien is het weer net zoals vroeger alleen we hebben nooit tijd.. We zijn echt uit elkaar gegroeid maar we gaan weer afspreken. Maarja dus ik kan niet meer terug want ik ga en mag niet zomaar weer mee van de ouders van dat meisje.
Dan is er nog iets een jongen vind mij super leuk hij is echt precies de soort jongen die ik zoek – sportief, goed gekleed, super lief, verassend etc. etc. wel een beetje ego enzo. Ik begon hem ook leuk te vinden en ging close met hem om. En steeds twijfel ik om het uit te maken voor deze jongen maar als ik op het punt sta om het te doen kies ik toch voor me huidige vriendje omdat hij zo veel om mij geeft en zo veel van me houd en zijn vrienden zijn ook mij vrienden en het is ook super gezellig met hem. Maar die andere jongen begrijpt me ook zo goed. Ik weet gewoon niet wat ik voel en alles maakt het zo verwarrend.
TIPS???????!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2011, 18:44
Verwijderd
Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat je je huidige vriendje echt leuk vindt. Je vindt andere jongens leuk en je bent geïnteresseerd in andere jongens terwijl je al een vriend hebt. Aan je huidige vriend irriteer je je, en je hoort je niet voor je vriend te schamen vind ik. Ik zou het uitmaken dus want ik vind het niet overkomen als je je huidige vriend erg leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 18:52
Em.
Em. is offline
Ik denk dat jij jouw huidige vriendje een aardige en lieve gozer vindt, en hem geen pijn wilt doen - want hij houdt immers heel veel van je. En als het jouw vriendje is en als hij van jou houdt, dan moet je ook van hem houden. En hij is zeker aardig.

Alsof het in jouw hoofd een soort rekensommetje maakt van: aardig gozer + mijn vriendje/ik word geacht van hem te houden + hij houdt van mij = ik moet dus ook van hem houden.

Alleen denk ik niet dat je echt verliefd op hem bent. Het kan natuurlijk - op een gegeven moment slaat 'verliefd zijn op' om in 'houden van' en je kunt je aan elkaar gaan irriteren en er kunnen leukere mensen zijn, maar uiteindelijk weet je dat je toch voor hém zal kiezen. Gewoon, omdat hij het is. tenminste, dat vermoed ik dan maar ;p

Alleen vind ik 'na drie maanden' een stukje te vroeg voor dat soort dingen. En daarnaast denk ik dat het bij jou geen 'plaatsmaken van de roze wolk voor houden-van' is, maar gewoon, verdwijnen van een roze wolk en wat overblijft is iemand die van jou houdt, maar jij eigenlijk niet van hem. Ondanks het rekensommetje dat je steeds weer maakt, doe jij ondertussen ook 'aardig gozer + mijn vriendje/ik word geacht van hem te houden + hij houdt van mij - ik irriteer me aan hem - hij heeft vaak geen geld' enzovoort.

En bovendien gaat het grootste deel van je tekst over andere jongens. Leukere jongens. En je zegt, jawel, létterlijk:

Citaat:
kies ik toch voor me huidige vriendje omdat hij zo veel om mij geeft en zo veel van me houd en zijn vrienden zijn ook mij vrienden en het is ook super gezellig met hem.
Je blijft bij hem omdat:
- hij geeft om je
- zijn vrienden zijn jouw vrienden
- het is gezellig met hem

Maar je zegt - hij geeft om mij, maar niet 'ik houd ook van hem'. En je zegt 'het is gezellig met hem', maar je irriteert je ook aan hem, en bovendien kan het ook gezellig zijn met een gewone vriend. En dat je het aan zou moeten houden omdat zijn vrienden jouw vrienden zijn, is natuurlijk ook geen goede reden.

Conclusie: je probeert je misschien voor te houden dat je wel van hem houdt (want...) maar in werkelijkheid vind je 'm allang niet leuk meer, en is het niet meer dan een aardige jongen met wie je toevallige verkering hebt - maar geen vlinders meer.

Eigenlijk wat Kikaa dus al zegt. Uitmaken lijkt me ook het beste.

En ik denk dat dat vakantievriendje nog behoorlijk tegen kan vallen als het een 'echt' vriendje zou kunnen worden/wordt. Sowieso omdat de sfeer op vakantie heel anders is (zon, vakantie, enzovoort) waardoor je alles al in een veel mooier licht ziet. Anders gezegd: ik vind stokbrood heerlijk in Frankrijk, zijn we thuis dan is het meteen vergeten en saai. En dat kan ook met jongens. Jongens voor vakantie met veel zon en vrije tijd maar geen tijd om je aan elkaar te irriteren is iets heel anders dan een 'echt' vriendje.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 18:53
Dilemmma
Dilemmma is offline
Jawel ik hou écht van hem, en ik wil hem ook niet kwijt dat is het hem nou. Ik ben juist 1 grote twijfelaar ik denk over alles zo goed na en dan denk ik soms ook ach laat het gewoon voor wat het is. En hij houdt super veel van mij en we zijn ook echt goeie vrienden geworden en ik wil en durf hem niet te kwetsen. En ook ben ik bang dat ik er spijt van krijgen de verkeerde beslissing maak.. Misschien gewoon met hem praten en hem vertellen hoe ik erover denk?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 18:57
Dilemmma
Dilemmma is offline
Het is al 1keer uitgeweest en 1 break, en bij allebei had ik zoiets van ik wil dit niet. Het is zo moeilijk ik weet het echt niet ja ik had snel getypt wat ik voelde maar op het ene moment houd ik echt van hem, en op het andere moment dan komt hij naar me toe en dan heb ik zoiets van okeoke..

Jullie denken vast weird chick maar zo zit ik in elkaar
ik denk over alles zooooooo goed na, om gek van te worden zeg ik je.

=$
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 18:58
Em.
Em. is offline
Citaat:
Jawel ik hou écht van hem, en ik wil hem ook niet kwijt dat is het hem nou. Ik ben juist 1 grote twijfelaar ik denk over alles zo goed na en dan denk ik soms ook ach laat het gewoon voor wat het is. En hij houdt super veel van mij en we zijn ook echt goeie vrienden geworden en ik wil en durf hem niet te kwetsen. En ook ben ik bang dat ik er spijt van krijgen de verkeerde beslissing maak.. Misschien gewoon met hem praten en hem vertellen hoe ik erover denk?
Maar als je écht van hem hield, dan maakten die irritaties vast niet zoveel uit. En waren er ook niet zoveel leuke andere jongens, als ik echt heel veel van iemand houd ga ik niet terugdenken aan 'die ene jongen in Frankrijk die ik nog heel graag eens wil zien' - mijn prins op het witte paard zit dan immers al naast me. Of is in ieder geval mijn vriendje. En bovendien: dan zou je niet twijfelen. Tenzij er misschien echt héle zware omstandigheden zijn zoals 'hij heeft laatst iemand doodgeschoten' of wat dan ook. Niet 'hij heeft nooit geld'.

En verliefdzijn en vlinders zijn niet hetzelfde als dat hij van jou houdt en dat hij aardig is enzovoort. En ook niet dat het fijn is dat iemand van jou houdt, en fijn is om een relatie te hebben/zeker ervan te zijn dat iemand van je houdt, ook niet als je er toevallig goede gesprekken mee kan voeren. Dat kan allemaal nog in andere categorieën vallen.

Je twijfelt niet zomaar, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 19:01
Dilemmma
Dilemmma is offline
Je hebt gelijk, elke keer denk ik dit ook en als ik het dan wil uitmaken besef ik dat ik bij hem wil zijn en als het dan goed is dan ben ik ook zo verliefd en dan voel ik me fijner dan ooit bij hem..

Maar zoals je zegt ik kan niet aan andere jongens denken dat kan niet en dat 'geen geld' klinkt een beetje bot maar ik bedoel ik moet altijd alles betalen, cadeautjes voor verjaardagen alles en daar wordt ik soms een beetje gek van.

Maarja ik ga het er met hem overhebben, en dan kijk ik op dat moment wat ik doe.
Ik kan via dit niet vertellen wat ik precies voel, ik heb gewoon soms mijn buien dat ik van alles en nog wat over hem zeg en dan heb ik nu weer van pff alsof ik perfect ben. Maar dit heb ik trouwens bij elk vriendje die ik heb..

Tips voor uitmaken/praten/handelen uitzoeken danmaar..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 19:26
Dilemmma
Dilemmma is offline
Bedankt voor jullie hulp, hoe sluit je dit kreng :$
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 20:31
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Bedankt voor jullie hulp, hoe sluit je dit kreng :$
Dat kan een Forumbaas doen, maar dat is niet echt nodig; het topic zakt vanzelf wel weg.
Reageren

Regels voor berichten