Advertentie | |
|
![]() |
|
hier wordt je gewoon ingedeeld, en aangezien er een hoop mensen zijn, is de kans dat je met een goede vriend van je samen moet werken buitengewoon klein. soms zie ik het aan het begin niet echt zitten, maar ik denk dat het toch wel goed is dat je met "vreemde" mensen samen leert werken.
ik denk ook dat het juist beter is om niet met bekenden in een groepje te zitten. als je dan samenkomt, wil je gewoon doen wat er te doen valt en weer weggaan ![]() |
![]() |
|
Zit nu ook met een irritant "probleem".. Ik zou me profielwerkstuk samen met een klasgenoot doen, maar nou is hij uberenthousiast... Zo hebben we vorige week de deelvragen opgesteld en is hij op dit moment al bezig met 3 deelvragen. Ik proberen een taakverdeling te maken, mag ik wel 1 hele vraag doen.. Zo staat het onderwerp in de klas en bij leraren bekend als het onderwerp van .. (naam klasgenoot).. En oh ja met wie deed hij het nou ook al weer samen
![]() Iemand die dus niet overlegd en zelf alles doet en regeld. Moet het morgen nog maar een keer met hem hebben, aangezien ik ook mijn slu's wil halen zodat ik uiteindelijk examen mag doen.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik werk graag in mijn tempo maar als ik alleen werk komt er niets van terecht. Hoezo geen discipline? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik werk nu met 7 anderen samen aan een project en dat gaat, tot mijn verbazing, erg goed. Ik kan wel samenwerken, probleem is vaak dat anderen het niet kunnen.
Juist door het veel te doen leer je het, maar dan moet je wel goed begeleid worden door een docent. Vraag daar dus om! En juist met vrienden is het vaak lastig, omdat iedereen alleen maar gaat zitten kwekken over het weekend en weet ik het allemaal wat. Streng zijn voor jezelf, duidelijke afspraken maken en je daar aan houden. Eventueel wat taken verdelen, wil soms ook wel helpen. |
![]() |
|
Ik kan in principe goed samnewerken met dingen. Het zijn vaak kleine dingetjes waar ik em aan erger.
Als de lay-out van een werkstuk niet op mijn manier is bijvoorbeeld. Daar kan ik gewoon neit tegen. Daarom bied ik ook altijd aan om werkstukken uit te typen ofzo. Dan weet ik zeker dat het op mijn manier gebeurt, en om de een of andere vreemde reden heb ik er dan veel meer vrede mee, ondanks dat ik het allemaal zelf doe. Ook dingen als informatie. Groepswerkstukken lees ik altijd heelmaal door. Soms staan er spelfoutjes (men daar kan ik me zo aan ergeren ![]() Ik ben dus heel erg geneigd om dit soort dingen naar mijn zin te maken, zoals ik het wil. En dat is zo ongeloofelijk fout. Je moet gewoon vertrouwen hebben in de anderen van je groepje. Want waarom zou je geen goed punt halen voor een groepswekrstuk waarin iedereen zijn aandeel heeft gehad? Ik denk dat dat net zoveel waard is als wanneer jij zelf dat werkstuk had gemaakt. Maar jah zeggen is makkelijk, dit denken is moeilijker. En ik zal mijzelf toch moeten veranderen want jah...het is niet leuk voor de anderen en eiggnelijk ook niet leuk voor mezelf. Want ik snij me eigen vingers er ooit nog eens mee.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() En dat hij zo'n opmerking plaatst wil nog niet zeggen dat ik er nee instem. Integendeel, ik laat me niet zo makkelijk vertellen wat ik moet doen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik kan wel samenwerken, als ik het wil. Maar ik werk het liefst met een passief iemand samen, ik verdeel de taken wel, en zij doen wat ik zeg. Dan werkt het...
Ook heb ik al meerdere keren een PO in mijn eentje gemaakt, omdat mijn groepsgenoten hopeloos waren. Zij vonden het prima, ik ook... Zolang ik als laatste het werkstuk kan veranderen naar mijn zin, kan ik prima taken uitdelen...
|
heb ik ook problemen mee, werk liever zelfstandig
doe nu pabo, daar krijg je een vaste studiegroep (w.i.s groep heet dat) wat gebeurt er afgelopen dinsdag? groepsgenoot van mij: "kwart over 11 bijeenkomst voor wisgroep" ik "ja is goed, zie je dan groepsgenoot om half 11 "waar blijf je? je toont geen inzet" terwijl we dus veel later hadden afgesproken ![]() maarrrrrrrrja nog 2 wk en krijg nieuw groepje
|
Ik moet nu ook redelijk vaak samenwerken. Als ik met mensen ben, met wie ik het heel goed kan vinden, wordt het vaak alleen maar gezellig kletsen met als gevolg dat je alles op het allerlaatste moment moet doen.
![]() Ook wil ik vaak dingen doen op mijn manier maar ik merk als ik met anderen samenwerk dat ik dan meer gericht ben op de deadline, dat ik dus niet alles op het laatste moment doe. ![]() Misschien is het beter wanneer je zo'n groepsopdracht hebt, dat je deze maakt met mensen die je niet zo goed kent, die er niet alleen voor de gezelligheid zitten en die zich aan elk van de groep kunnen aanpassen. (maar ik weet niet waar je deze mensen vindt.. ![]() Eigenlijk moeten er minstens 2 (afhankelijk van de grootte van de groep) discipline hebben zodat de samenwerking draaiende blijft. Ook moeten de taken een beetje verdeeld worden, dan heeft iedereen wat te doen. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Welke symptomen herken jij en wat is er waar van? Badmutssssss | 36 | 20-06-2005 18:57 | |
Flora & Fauna |
hond vs poes Verwijderd | 98 | 21-02-2005 22:03 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
antisemitisme Mr.Ed. | 15 | 11-12-2004 00:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
marokkaanse jongeren tegenover joden THC1 | 122 | 13-11-2004 13:03 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 | |
Software & Hardware |
IRC Funnies (Deel 2) Koen | 133 | 21-12-2001 21:31 |