Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2003, 12:04
Verwijderd
Ik heb de laatste week een probleem met mijn PC. Een dag of vier geleden was ik aan het internetten (deed niets bijonders) tot ie opeens uitvalt. Alleen het poweron-ledje en de fan van de voeding blijft draaien, verder is alles uit. Aan- en uitzetten heeft geen resultaat. Ik heb vervolgens vijf minuten gewacht met stroom eraf (tot ik zeker wist dat condensatoren en alles helemaal leeg waren) en vervolgens weer aangezet. Hij startte weer op. Ik heb er mee gewerkt en daarna normaal afsloten.

Aantal uren later, hij heeft toen een tijd uitgestaan maar wel met stroom erop (heb zo'n verdeelbak met (rode) powerknop die dus aan stond), wou hij weer niet aan. Weer het poweron-ledje bleef branden en de voedingfan bleef draaien. Stroom eraf gehaald, 15 min niks gedaan (moest even weg toen) en daarna weer opgestart. Geen probleem.

Twee/drie dagen geen last van gehad, vanochtend ook weer mee gewerkt en normaal uitgezet. Wilde hem net weer aanzetten (nadat de stroom er volgens mij weer opgestaan heeft) en prompt gebeurt WEER precies hetzelfde.

Heeft iemand een idee?

Config:
- MSI KT3 Ultra-ARU
- AMD Athlon XP 1800+ @ 1533 mhz
- 2 x 256 MB MB DDR 333 mhz
- Maxtor D740X 40 gb/Seagate 4.3 GB 5400 RPM

(P.S. Misschien even nuttig om er bij te zeggen waarom ik die 5400 RPM schijf erbij heb hangen. Ik heb een tijdje geleden een probleem gehad met mijn Maxtor schijf die ik nu niet echt meer vertrouw. Heb daarom een oude Seagate schijf erbij waar ik al m'n schoolspullen op heb staan, puur als de Maxtor schijf het echt begeeft. Voor info over dit probleem: ik heb het toen op GoT gezet. http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/804242)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2003, 14:06
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
Henri schreef op 27-09-2003 @ 13:04:
Ik heb de laatste week een probleem met mijn PC. Een dag of vier geleden was ik aan het internetten (deed niets bijonders) tot ie opeens uitvalt. Alleen het poweron-ledje en de fan van de voeding blijft draaien, verder is alles uit. Aan- en uitzetten heeft geen resultaat. Ik heb vervolgens vijf minuten gewacht met stroom eraf (tot ik zeker wist dat condensatoren en alles helemaal leeg waren) en vervolgens weer aangezet. Hij startte weer op. Ik heb er mee gewerkt en daarna normaal afsloten.

Aantal uren later, hij heeft toen een tijd uitgestaan maar wel met stroom erop (heb zo'n verdeelbak met (rode) powerknop die dus aan stond), wou hij weer niet aan. Weer het poweron-ledje bleef branden en de voedingfan bleef draaien. Stroom eraf gehaald, 15 min niks gedaan (moest even weg toen) en daarna weer opgestart. Geen probleem.

Twee/drie dagen geen last van gehad, vanochtend ook weer mee gewerkt en normaal uitgezet. Wilde hem net weer aanzetten (nadat de stroom er volgens mij weer opgestaan heeft) en prompt gebeurt WEER precies hetzelfde.

Heeft iemand een idee?

Config:
- MSI KT3 Ultra-ARU
- AMD Athlon XP 1800+ @ 1533 mhz
- 2 x 256 MB MB DDR 333 mhz
- Maxtor D740X 40 gb/Seagate 4.3 GB 5400 RPM

(P.S. Misschien even nuttig om er bij te zeggen waarom ik die 5400 RPM schijf erbij heb hangen. Ik heb een tijdje geleden een probleem gehad met mijn Maxtor schijf die ik nu niet echt meer vertrouw. Heb daarom een oude Seagate schijf erbij waar ik al m'n schoolspullen op heb staan, puur als de Maxtor schijf het echt begeeft. Voor info over dit probleem: ik heb het toen op GoT gezet. http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/804242)
Ik herken hier iets in

MSI Mobo - check
AMD Poc - check
2x RAM - check

Als ik bezig ben ik de herstelconsole van WinXP dan klapt ie er na een minuut bij mij uit en moet ook eerst de stekker uit de voeding voordat er weer leven in is te krijgen

Ik zocht het bij de voeding zelf, maar nu ik dit lees zie ik het mobo als verdachte aan

-WJ
Oud 27-09-2003, 14:49
Verwijderd
Citaat:
meyer3 schreef op 27-09-2003 @ 15:06:
Ik herken hier iets in

MSI Mobo - check
AMD Poc - check
2x RAM - check

Als ik bezig ben ik de herstelconsole van WinXP dan klapt ie er na een minuut bij mij uit en moet ook eerst de stekker uit de voeding voordat er weer leven in is te krijgen

Ik zocht het bij de voeding zelf, maar nu ik dit lees zie ik het mobo als verdachte aan

-WJ
Hmm, weird...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 15:15
Verwijderd
Kan aan een boel dingen liggen. Kapotte processor comes to mind. Als je je geheugen eruit haalt, gaat ie dan piepen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 15:57
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
deadlock schreef op 27-09-2003 @ 16:15:
Kan aan een boel dingen liggen. Kapotte processor comes to mind. Als je je geheugen eruit haalt, gaat ie dan piepen?
ja...maar het geheugen is foutvrij, vorige week nog getest.
Het is ook alleen in de herstelconsole, maar met de warme periode in augustus deed ie het zo tussendoor ook wel eens.

-WJ
Oud 27-09-2003, 18:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Verwissel die voeding eens, lijkt me een simpel voedingprobleem. Beeld valt uit, etc.
Oud 27-09-2003, 18:49
Verwijderd
nou kijk, dat vroeg ik niet. als je je geheugen eruit haalt, dan piept het systeem. das namelijk het eerste teken dat het neit aan je mobo of processor hoeft teliggen.
Wat je het beste kan doen is álles eruit trekken, uitgezonderd videokaart, processor en één reep geheugen.
Je trekt dan dus óók de powerstekkers van jeharde schijf los.
Eerst sluit je dan je HDD aan, daarna een FDD, daarna een pci kaart hier, een hdd daar
kijken of ie het blijft doen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 21:45
Verwijderd
Ik kan wel alles loshalen en er stuk voor stuk in gaan zetten, maar het vreemde is dat het probleem zich niet telkens voor doet. Als hij het nu niet doet, laat ik hem gewoon ff een tijdje uitstaan en als ik m daarna aanzet doet ie het vaak gewoon weer. Ik kan dus alles er wel uit halen, maar ik denk dat ik dan niet echt achter een oorzaak kan komen.

Zal eens kijken of ik een andere voeding kan regelen .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten