Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nee, de reden dat er jeugd bij deze winkels werkt is bezuinigen op duurdere mensen, precies op huisvrouwen tegenwoordig als ik de itratuin ofzo inloop werkt er naats de leiding alleen maar jeugd en als 15 jarige ben je makkelijk vervangbaar door iemand die wel gevoel voor 'normaal' heeft (ik wil geen normen rn waarden zeggen)
|
![]() |
Waar gaat dit in hemelsnaam over?
Een lolletje op de werkvloer moet toch gewoon kunnen, ookal is het wat misplaatst. Je chef had het gewoon bij een reprimande moeten laten, want zo schiet hij/zij er eigenlijk niets mee op. Overigens geloof ik ook niet dat dit de echte aanleiding zal zijn voor je ontslag, maar dat terzijde. |
![]() |
|
Ik vind het nogal raar dat je iets uit de winkel pakt en het 'beschadigt' (je kan het niet meer verkopen, want er is een foto mee gemaakt). Zeker als je er pas 2,5 maand werkt!
Je hoort toch dingen eerst af te rekenen? Dat verwacht je ook van een klant. Maar misschien waren ze sowieso al niet tevreden over je werk? Paste je niet in de groep? Werkte je (naar hun idee) niet hard genoeg? Dan kan ook meewegen in het maken van de beslissing. En bij ons werd pas iemand ontslagen door een gewone collega (geen chef, geen hulpchef; gewoon een verkoopmedewerker die daartoe dus opdracht had gekregen) Dan vind ik de hulpchef nog best netjes.. ![]()
|
Verwijderd
|
Over het algemeen zal stelen een dringende reden voor ontslag opleveren. Wat een dringende reden is, is nergens bepaald. Maar ik denk dat ze wel in hun recht staan hiermee: je hoort geen gebruik te maken van spullen uit de winkel zonder dat je daar toestemming voor hebt. Als je foto's van de winkel wilt maken pak je die camera en reken je hem gewoon af als alle andere klanten.
|
![]() |
|
kvind het een beetje dom van je dat je dat ding hebt gepakt je had die idd eerst moeten betalen en dan pas fotos maken maar goed.. je gaat toch ook niet digitale fotos maken met zon spiksplinternieuwe camera als je in een fotozaak werkt
![]() jah sorry hoor maar kan t best een beetje begrijpen dat je ontslagen bent... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
...hebben zeker nooit een moord gepleegd... en omdat wij dat doen mag zij dat ook?
|
Nou ja, het is natuurlijk niet echt normaal dat je tijdens werktijd foto's gaat maken met een camera waar je (nog niet) voor betaald had.
Ik kan er dus eigenlijk wel inkomen dat je bass je ontslagen heeft, want ik denk ook niet dat mijn baas mij niet zou ontslaan als ik achter de kassa gewoon mijn broodje aan het eten was of wat dan ook. Ik vind het dus echt niet vreemd... Wat ik me wel afvraag is waarom je eigenlijk zomaar een camera pakt en daar foto's mee gaat nemen. Ik bedoel, dat zou jij toch ook vreemd vinden als 1 van je (ex) collega's dat zomaar zou doen? Daar ben je toch niet voor aangenomen? Als ik jou was zou ik iig m'n excuse's aanbieden, maar dat kan aan mij liggen... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je daarbij gepakt word heeft dat ook gevolgen, gij dwaas. |
![]() |
||
Citaat:
Gij zijt ook namens mij gewaarschuwd.
|
waar gaat het eigenlijk om?
word je ontslagen? of word je contract niet verlengd. Als je contract niet verlengd word zou ik zeggen weinig aan te doen. Als je ontslagen wordt omdat je tijdens het werk foto's maakt met een camera die je (nog) niet betaald hebt zou ik zeggen dat dat het ontslag wel een hele zware straf is, in vergelijking met wat je eigenlijk gedaan hebt. Als ze iedereen ontslaan die iets gebruiken wat nog niet afgerekend is, zouden er nog weinig mensen werk hebben. wat je er tegen kan doen weet ik ook niet precies, volgens mij eerst je werkgever melden dat het ontslag vernietigbaar is, en vervolgend juridische stappen ondernemen, maar nogmaals dit weet ik ook niet precies |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Een camera wegnemen en hiermee foto's maken zonder te betalen is een geval van fraude/diefstal.
Bij diefstal/fraude is een ondernemer/chef/ass. chef bevoegt om je op staande voet te ontslaan. Je hebt in dit geval dus helemaal niks in te brengen. Als gevolg van de recessie zal je ass. chef gedacht hebben; mensen genoeg te krijgen voor deze baan. Dus dan liever iemand die niet dergelijke actie's begaat. |
![]() |
|
![]() |
Wat ik eruit begriojp is dat je fotot's met een camara van je baas hebt gemaakt. Dit is inderdaad diefstal. Echter ontslaat hij je niet op staande voet maar verlengt hij je contract niet per 4 december(je hebt dus een tijdelijk contract), in dat geval word je contract dus niet verlengd,wel tactisch gedaan want zij hebben de tijd om een nieuwe medewerker te zoeken en ze zijn van een "stellende" medewerker af.
Je zou nog met je chef kunnen gaan praten wat hij der van vind maar of dat iets word geen idee. Je hebt 2 mogelijkhedenook :-p 1. Je komt helemaal niet meer tot 4 december 2. Je komt gewoon nog en gaat als je baas terug is met hem erover praten. |
![]() |
|
Diefstal is wel een beetje een groot woord. Als ze je daarom konden ontslaan hadden ze dat wel op staande voet gedaan. Je krijgt alleen geen contractverlenging, en daar hoeven ze geen reden voor te geven.
Bij de albert heijn waar ik werk, hadden ze ook iemand (onterecht) ontslagen, omdat hij vergeten was om zijn eten af te rekenen. Hij heeft er toen een rechtzaak van gemaakt, en krijg toen nog een paar maanden uitbetaald als schadevergoeding ofzo |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het grootste gedeelte van de opzeggingszaken in arbeidsovereenkomsten gaat over de invulling van de dringende reden, daar is gruwelijk veel jurisprudentie over. In het algemeen kan gesteld worden dat diefstal uit de winkel in elk geval een dringende reden oplevert. In dit geval is het misschien een beetje flauw, omdat je (neem ik aan) van plan was om die camera alsnog te betalen. In dat geval ben je gewoon niet zo netjes geweest, maar of dat een dringende reden oplevert? Dat zou aan de rechter zijn. Zoals boven al gezegd kun je verder weinig doen tegen het niet verlengen van de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Het is wel zo dat daarvan de hoofdreden waarschijnlijk geweest is dat je hebt 'gestolen' maar er staat geen rechtsregel in de weg aan het niet-verlengen van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd in het geval het 'vertrouwen geschonden is'. |
![]() |
|
Ik heb in een fotowinkel gewerkt, daar ging het wel vaker zo. Even een rolletje pakken om wat foto's te maken, even wat pasfoto's maken voor de grap. Het fotorolletje werd meestal wel op het bonnetje gezet of aan het eind van de dag (of een week later, whtvr) betaald. Pasfoto's werden over het algemeen niet betaald. De werkgever deed er meestal niet aan mee, maar soms ook wel. Ook digitale foto's (nouja, dat is gratis) werden er volop gemaakt. En we hadden erg veel lol!
Je kan als werkgever natuurlijk ook niet zo moeilijk doen en er je personeel even op aanspreken. Maar ik weet verder natuurlijk niet hoe het gegaan is, of het geheimzinnig is gegaan of met z'n allen grote lol, enz. Dus ik ga de situatie verder niet veroordelen of beoordelen. Maar ik vind dat je best met z'n allen wat lol mag hebben in het leven! Anders wordt het zo saaaaaai. Maar of het dus onzinnig is of niet, daar kan ik echt niet over oordelen. Dat hangt er helemaal vanaf hoe het is gegaan. En nog wat: wees blij dat je daar weg bent. Bij Blokker werken meestal mutsen (lees: meestal. in de Blokkers waar ik ben geweest in ieder geval wel).
||
![]() |
Citaat:
maar uhm, heb je de camera nou betaald of niet? dat is denk k nog t belangrijkste... snap niet waarom je niet op je eigen topic reageert, maar ja ![]() als je m niet betaald heb, dan geef ik ze gelijk. je kan ze ook niks maken, ze hoeven je contract niet te verlengen. |
![]() |
|
Continue--->
Ben vandaag 3 uurtjes gaan werken (moest, terwijl ik heb getekend voor 8 per week). Ze (de waarnemende cheffin) heeft gisteren terwijl ze (volgens mijn moeder, met zekerheid) dronken was mijn moeder opgebeld. Ben vandaag dus komen werken. Maar ben kwaad weggelopen omdat ze me echt niet normaal behandelde. Mijn vader hoorde het en is naar haar toegegaan. En hij heeft een klacht ingediend bij het hoofdkantoor. We'll see... ![]()
|
jah maar had je nu voor die camera betaalt achteraf of vooraf. en of die cheffin nu zat is of niet (wat je volgens mij niet door de telefoon kan horen of ze moest heel erg zat zijn) maakt toch weinig uit. dat is een typisch geval van "ik heb iets fout gedaan maar moet je eens naar haar kijken" gauw de aandacht op iemand anders
||
Citaat:
Kijk als jij gewoon naar haar toegaat van sorry ik zat fout en dat geef ik toe is er waarschijnlijk nix aan de hand. Fout zat je iig. Maar excuses aanbieden is al een goede stap |
![]() |
||
Citaat:
doordat je foto's hebt gemaakt is het toestel niet meer te verkopen. als je het nou nog had betaald achteraf, toonde je tenminste nog iets van spijt te hebben. nu is het écht diefstal geworden. en een klacht bij het hoofdkantoor... nou nou. óf er gebeurt helemaal niets, of je chef moet haar excuses aanbieden. Dan krijg je dus excuses van iemand die het niet eens meent en kan je blijven werken in een winkel waar je niet eens normaal met de assistent om kan gaan... yeah! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Ontslag op staande voet na 10 jaar Bubbeldoosje | 16 | 02-03-2011 23:29 | |
Werk, Geld & Recht |
Het grote Albert Heijn Topic (deel 4) ikbenschipper1 | 501 | 24-10-2008 22:49 | |
Werk, Geld & Recht |
Het grote Albert Heijn Topic (deel 3) ikbenschipper1 | 500 | 25-07-2007 16:40 | |
Werk, Geld & Recht |
nieuwe baas, nieuwe regels? Fantôme | 47 | 18-05-2007 12:18 | |
Psychologie |
Emotie-Deductie-topic Evito | 35 | 07-06-2003 13:17 |