Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 21:19
Verwijderd
hoi,

ik heb al een week last bij mijn inademing. als je zeg maar diepinademt komt het niet goed door.. het lijkt wel of mijn longen die groot genoeg willen worden.. als ik veel moeite doe, lukt het na 3 of 4 keer wel...

waar zou het aan kunnen liggen? is het smog? mijn moeder zei dat astma patienten er ook last van hebben, van de vele smog..

weet iemand iets om er tegen te doen? of moet ik maar ff langs de dok?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 22:04
'n klein vlindertje
'n klein vlindertje is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 21-09-2003 @ 22:19:
hoi,

ik heb al een week last bij mijn inademing. als je zeg maar diepinademt komt het niet goed door.. het lijkt wel of mijn longen die groot genoeg willen worden.. als ik veel moeite doe, lukt het na 3 of 4 keer wel...

waar zou het aan kunnen liggen? is het smog? mijn moeder zei dat astma patienten er ook last van hebben, van de vele smog..

Ik heb echt precies hetzelfde als jij (af en toe). Net als wat jij zegt dat als je diep in wilt ademen, iemand dat tegenhoudt, een bepaalde druk van binnen dat je longen idd niet groot genoeg willen worden. Ik ben daar een keertje voor naar de dokter gegaan toen ik dat best vaak had, die heeft toen geluisterd naar mijn longen oa maar kon niets horen. Wel zag/voelde hij aan mijn rug dat daar iets niet helemaal recht zat en dat dat ervoor zorgde dat ik soms die ademing zo had. Hij raadde mij aan om te zwemmen.
Ik heb er lange tijd geen last van gehad, maar nu heb ik het wel weer. Heb het wel erger als ik erg emotioneel ben, dan ben ik soms echt "kortademig", maar zodra ik weer rustig ademhaal dan gaat het wel weer. Ik heb dus geen astma.

Niet dat je erg veel hebt aan mijn verhaaltje, maar ik vond het wel opvallend dat ik precies dezelfde "vage" klacht heb.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 22:37
Verwijderd
Hmm, rook je?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 09:03
Verwijderd
ik rook niet, ben d'r zwaar tegen

hmm ja opvallend dat je 't zelfde hebt.. misschien moet ik ook maar gaan zwemmen. ik ga nog wel eens langs de dokter aan eind van de week als het dan nog niet over is
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 15:58
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
'n klein vlindertje schreef op 21-09-2003 @ 23:04:
Ik heb echt precies hetzelfde als jij (af en toe). Net als wat jij zegt dat als je diep in wilt ademen, iemand dat tegenhoudt, een bepaalde druk van binnen dat je longen idd niet groot genoeg willen worden. Ik ben daar een keertje voor naar de dokter gegaan toen ik dat best vaak had, die heeft toen geluisterd naar mijn longen oa maar kon niets horen. Wel zag/voelde hij aan mijn rug dat daar iets niet helemaal recht zat en dat dat ervoor zorgde dat ik soms die ademing zo had. Hij raadde mij aan om te zwemmen.
Ik heb er lange tijd geen last van gehad, maar nu heb ik het wel weer. Heb het wel erger als ik erg emotioneel ben, dan ben ik soms echt "kortademig", maar zodra ik weer rustig ademhaal dan gaat het wel weer. Ik heb dus geen astma.

Niet dat je erg veel hebt aan mijn verhaaltje, maar ik vond het wel opvallend dat ik precies dezelfde "vage" klacht heb.
Ik heb t ook! En ik vraag me ook steeds af wat het is, aangezien ik het laatst heel erg had. Mijn vader zei dat hij het ook heeft gehad, en dat het eigenlijk beginnend hyperventileren is. Door je te concentreren op je buikademhaling zou het beter moeten gaan. Het beste is dan op je rug te gaan liggen met je handen op je buik, en zo proberen je ademhaling regelmatig te krijgen.
Ik probeer dat, maar soms moet ik evengoed even heel diep ademhalen, omdat ik anders het gevoel heb dat ik stik. Ik denk dat het deels komt door spanning.
Oud 22-09-2003, 17:44
'n klein vlindertje
'n klein vlindertje is offline
Citaat:
Ellun schreef op 22-09-2003 @ 16:58:
Ik heb t ook! En ik vraag me ook steeds af wat het is, aangezien ik het laatst heel erg had. Mijn vader zei dat hij het ook heeft gehad, en dat het eigenlijk beginnend hyperventileren is. Door je te concentreren op je buikademhaling zou het beter moeten gaan. Het beste is dan op je rug te gaan liggen met je handen op je buik, en zo proberen je ademhaling regelmatig te krijgen.
Ik probeer dat, maar soms moet ik evengoed even heel diep ademhalen, omdat ik anders het gevoel heb dat ik stik. Ik denk dat het deels komt door spanning.
Ik denk ook wel dat het mede door een stukje spanning komt. Wat jij zegt over concentreren op je buikademhaling klopt wel, met je buik ademen is sowieso beter en wanneer ik merk dat ik "kortademig" ben helpt dat zeker.
Eén keer was ik zeer emtioneel dat ik echt begon te hyperventileren, maar dat kwam gewoon omdat ik weigerde om rustig te ademen, dat was best wel eng. Gelukkig is dat daarna nooit meer voorgekomen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:11
Verwijderd
Als ik onder spanning sta krijg ik het ook benauwd
Gewoon spanning proberen te vermijden
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:35
Verwijderd
ik heb geen last van spanning.. maar het is nu al wel beter, 'k heb het al minder.. heb nu alleen constand pijn.

ken je die pijn als je hoest? dat voel ik dus de hele tijd.. beetje vreemd
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:42
Balance
Balance is offline
ik heb astmatische bronchitis en dat houd in dat ik ook geregeld benauwd ben. Zeker met het weer van de afgelopen dagen speelt dat erg op. Ik heb d'r dan ook veel last van (gehad) deze week.
Misschien dat jij ook zoiets hebt?
Oud 26-09-2003, 20:20
Mjoez
Mjoez is offline
Ik heb het ook, ik heb er zo'n puffer voor...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 21:06
kleine wicca
kleine wicca is offline
Ja ik ken het ook wel. Sport je veel? Want sinds ik wat meer ben gaan sporten heb ik er minder vaak last van. En het kan ook zo zijn dat je- hoe meer je erop gat letten hoe meer last je ervan hebt....
Oud 28-09-2003, 11:26
Upke
Upke is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 21-09-2003 @ 22:19:
hoi,

Ik ben bij de dokter geweest voor dat probleem en bij de fisiotherapeut. Bij mij was het probleem dat ik met borst ademen terwijl mijn buik eigelijk omhoog moest gaan. Je moet ademen met je middenrif. En denk erom, je moet nooit je buikspieren aanspannen als je inademt, dat mag je alleen dan als je een longziekte hebt maar die heb je bijna zeker niet. Als je uitademt moet je ook gewoon ontspanne de lucht uit je mond blazen, en je kunt dan eventueel wel je buikspieren een beetje aanspannen. En als je uitademt moet je langer bezig zijn met het inademen, inademen moet zeg maar vanzelf gaan. Oefen thuis... En denk erom niks forseren.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten