Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2003, 18:49
Sjoukie
Sjoukie is offline
Ik heb WinXP legaal gekocht, home edition. Nu heb ik 3 accounts aangemaakt maar g1 van allen is de admin. Hierdoor kan ik nix installeren etc omdat daar admin-rechten voor nodig zijn....

Hoe kom ik toch als admin ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2003, 18:55
Martin
Martin is offline
Ik heb eventjes de Help-functie erop nageslagen en het is niet mogelijk. Dit is nogal logisch natuurlijk, anders heeft wachtwoordbescherming op je PC geen enkele zin. Het is vast wel mogelijk op een illegale manier, maar die mag hier niet besproken worden.
Met citaat reageren
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
verisme schreef op 30-09-2003 @ 19:49:
Ik heb WinXP legaal gekocht, home edition. Nu heb ik 3 accounts aangemaakt maar g1 van allen is de admin. Hierdoor kan ik nix installeren etc omdat daar admin-rechten voor nodig zijn....

Hoe kom ik toch als admin ?
Bij het welkomstscherm van windows XP zie je ook geen Administrator staan, maar in de veilige modus kun je gewoon als Administartor inloggen dan staat-ie er wel bij. Administratorpassword is gewoon blanco als je dat niet hebt ingesteld bij het installeren. In de veilige modus kun je ook jezelf Adminisrtator-rechten geven, wel zo handig..
Met citaat reageren
grensgeval
grensgeval is offline
in veilige modus opstarten... dan staat ie bij in het lijstje!
of in het inlogscherm alt+ctrl+del drukken en dan administrator intikken maar da spreekt voor zich dan..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:58
Martin
Martin is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 30-09-2003 @ 19:55:
Bij het welkomstscherm van windows XP zie je ook geen Administrator staan, maar in de veilige modus kun je gewoon als Administartor inloggen dan staat-ie er wel bij. Administratorpassword is gewoon blanco als je dat niet hebt ingesteld bij het installeren. In de veilige modus kun je ook jezelf Adminisrtator-rechten geven, wel zo handig..
Hmm, zegt wel weer genoeg over het beveiligingsbeleid van Microsoft .
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:01
Yello
Yello is offline
Citaat:
Martin schreef op 30-09-2003 @ 19:58:
neehoor, ik hemel ms niet graag op, maar als er geen wachtwoord is ingesteld, dan spreekt het voor zich dat er zonder wachtwoord kan worden ingelogd, right?
Oud 30-09-2003, 19:01
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Martin schreef op 30-09-2003 @ 19:58:
Lijkt me vrij logisch.. Je moet gewoon zelf een admin-password opgeven, als je dat niet doet is 't gewoon blanco. Als Micro$oft voor jou een random Admin-password genereerde leek 't me het alleen maar lastiger.

De default-gebruiker waarmee je Windows hebt geinstalleerd heeft ook gewoon adminrechten dacht ik hoor.. Anders kun je er wel voor kiezen om een extra user aan te maken, rechten mag je helemaal zelf weten
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:05
Martin
Martin is offline
Citaat:
Yello schreef op 30-09-2003 @ 20:01:
neehoor, ik hemel ms niet graag op, maar als er geen wachtwoord is ingesteld, dan spreekt het voor zich dat er zonder wachtwoord kan worden ingelogd, right?
Het is belachelijk dat het MOGELIJK is om voor de admin-account geen wachtwoord op te geven. MS Install zou dan gewoon moeten weigeren om verder te gaan, dán ben je tenminste bezig met een beveiligingsbeleid.

Maar dat is mijn mening .
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:06
deathz0rz
deathz0rz is offline
je kan ook gewoon als je dat stomme lelijke irritante welkomstscherm uitzet in gewone modus als Administrator inloggen
Oud 30-09-2003, 19:12
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 30-09-2003 @ 20:06:
je kan ook gewoon als je dat stomme lelijke irritante welkomstscherm uitzet in gewone modus als Administrator inloggen
Mensen vinden 't fijner om te klikken (op welkomstschermpjes) dan te tikken (wachtwoordprompts) dus dat idee van het welkomsscherp vat ik wel. En ook al is de pc van jou alleen dan moet je toch nog altijd een password opgeven of op enter drukken bij zo'n prompt zeer vervelend.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:14
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 30-09-2003 @ 20:12:
Mensen vinden 't fijner om te klikken (op welkomstschermpjes) dan te tikken (wachtwoordprompts) dus dat idee van het welkomsscherp vat ik wel. En ook al is de pc van jou alleen dan moet je toch nog altijd een password opgeven of op enter drukken bij zo'n prompt zeer vervelend.
dat w8woord moet je bij dat vage scherm ook invoeren, dus als je de enige op je PC bent maakt het niks uit want hij onthoud de laatste username
Oud 30-09-2003, 19:16
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 30-09-2003 @ 20:14:
dat w8woord moet je bij dat vage scherm ook invoeren, dus als je de enige op je PC bent maakt het niks uit want hij onthoud de laatste username
Als je helemaal geen wachtwoord hebt hoef je alleen maar te klikken, geldt ook voor andere gebruikers, hun pictogram staat er gewoon bij. Het lijkt me vervelender (helemaal voor een n00b) om dan ook nog eens je username in te tikken als ze dat niet gewend zijn. Of ze vergeten hun username ofzo..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 30-09-2003 @ 20:05:
Het is belachelijk dat het MOGELIJK is om voor de admin-account geen wachtwoord op te geven. MS Install zou dan gewoon moeten weigeren om verder te gaan, dán ben je tenminste bezig met een beveiligingsbeleid.

Maar dat is mijn mening .
Onzin natuurlijk. Windows NT5+ heeft maar een paar zwakke schakels; Internet Explorer, Outlook Express en de meest zwakke: DE GEBRUIKER. Niet het OS of 3rd party applicaties zijn verantwoordelijk voor security; de gebruiker is dat. En dat is heus niet alleen met Windows NT zo.

Bovendien; liever GEEN security dan de schijn van wekken -- dat lijdt alleen maar tot problemen. Passwords zijn vrijwel altijd te bruteforcen als je ze niet uit bestanden kunt vissen en decoderen. En d'r is maar ččn OS waarbij dat zččr moeilijk -zo niet praktisch onmogelijk- is; OpenBSD. Linuxpartities (EXT2, EXT3) zijn namelijk ook gewoon vanuit DOS te benaderen met de juiste tools. So far for security, huh? De beste security is geen computer hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 30-09-2003 @ 20:12:
Je kunt met TweakXP je automatisch laten inloggen als, hoor. Heb ik ook, ik haat dat soort schermpjes/invoerschermpjes.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:51
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 30-09-2003 @ 21:49:
Je kunt met TweakXP je automatisch laten inloggen als, hoor. Heb ik ook, ik haat dat soort schermpjes/invoerschermpjes.
TweakXP werkt dus voor geen ruk, ik ga anders wel fijn in het register klooien, heerlijk Maar mn installatie is ook al 10 maanden oud en een beetje fucked-up..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 30-09-2003 @ 21:51:
TweakXP werkt dus voor geen ruk, ik ga anders wel fijn in het register klooien, heerlijk Maar mn installatie is ook al 10 maanden oud en een beetje fucked-up..
Uh, sorry, ik bedoel TweakUI.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:55
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 30-09-2003 @ 21:52:
Uh, sorry, ik bedoel TweakUI.
kan met allebei....
Oud 30-09-2003, 20:58
Verwijderd
Citaat:
deathz0rz schreef op 30-09-2003 @ 21:55:
kan met allebei....
Ja, und? Ik heb ook geen bijster goede ervaringen met TweakXP. *EDIT*

Laatst gewijzigd op 01-10-2003 om 02:36.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 21:05
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 30-09-2003 @ 21:58:
Ja, und? Ik heb ook geen bijster goede ervaringen met TweakXP. Tyft op met je rolleyes, kleuter.
TweakUI werkte bij mij ook niet, hoor dan ga ik nog liever zelf in het register zitten rommelen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 30-09-2003 @ 22:05:
TweakUI werkte bij mij ook niet, hoor dan ga ik nog liever zelf in het register zitten rommelen.
Hoe bedoel je "werkt niet"?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 21:40
Verwijderd
hmm. je kan echt gewoon een ton tools downloaden om het admin account aan te zetten. daarbij kan je gewoon het account aanzetten. of je gebruikt de Microsoft Management Console. dan kan je simpelweg de policy aanpassen en kan je zelfs je Press CTRL-ALT-DEL scherm terugkrijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten