Advertentie | |
|
![]() |
|
Het verschilt idd van kat tot kat maar toch heeft ieder ras wel zn eigen karakter trekken. Mn tante heeft jarenlang siamezen gefokt en zij zegt dat hoe lichter de kleur, hoe zachter het karakter. Volgens die theorie zou een lilacpoint of een bluepoint dus zachter van karakter zijn dan een sealpoint. Voor de meeste siamezen die ik tegen gekomen ben klopt dat idd.
Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn op deze regel (die overigens niet wetenschappelijk bewezen is of wat dan ook, het is puur het idee van mn tante en een aantal andere fokkers) maar dat zal je altijd hebben zolang je met levende wezens te maken hebt. Toch geloof ik dat een siamees bijvoorbeeld een heel ander karakter heeft dan een pers.
|
ja klopt, zoals hier al is gezegd, de karakters van verschillende kattensoorten zijn ook verschillend.
wij hebben bijvoorbeeld een Devon Rex, en je merkt ontzettend hoe anders dat beest is in vergelijking met andere rassen, heel speels en aanhankelijk, echt exact wat in de boeken staat over dit ras. en natuurlijk bepaalt de omgeving ook een deel van het karakter, maar het staat naar mijn mening toch wel behoorlijk vast wat voor karakter het dier heeft ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kattenrassen hebben ook verschillende karakters, alleen is het iets genuanceerder dan bij honden, en het valt wat minder op. Helemaal omdat het enige ras wat in NL zo'n beetje op straat zichtbaar is de europese korthaar is. Perzen zijn veel eigenwijzer en een Noorse Boskat is heel lief bijvoorbeeld.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|