Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2003, 14:52
Verwijderd
Ik heb gelezen dat het karakter van een hond erg kan verschillen per ras. Bijv de Fila is waaks en zal sneller zelfstandig handelen dan een ander ras.

Maar mijn vraag is dus: hoe zit dat bij katten? Is een Scottish fold aanhankelijker dan een Siamees of verschilt dat van kat tot kat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 13-10-2003 @ 15:52:
Maar mijn vraag is dus: hoe zit dat bij katten? Is een Scottish fold aanhankelijker dan een Siamees of verschilt dat van kat tot kat?
Ik denk dat het idd ook bij katten erg verschillend is...maar het verschilt ook enorm van kat tot kat. Maar ik denk ook dat het ook per hond enorm kan verschillen...ligt er ook maar net aan in welke situatie een beest is opgegroeid en hoe er met hem/haar is omgegaan ed.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 15:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het verschilt idd van kat tot kat maar toch heeft ieder ras wel zn eigen karakter trekken. Mn tante heeft jarenlang siamezen gefokt en zij zegt dat hoe lichter de kleur, hoe zachter het karakter. Volgens die theorie zou een lilacpoint of een bluepoint dus zachter van karakter zijn dan een sealpoint. Voor de meeste siamezen die ik tegen gekomen ben klopt dat idd.

Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn op deze regel (die overigens niet wetenschappelijk bewezen is of wat dan ook, het is puur het idee van mn tante en een aantal andere fokkers) maar dat zal je altijd hebben zolang je met levende wezens te maken hebt. Toch geloof ik dat een siamees bijvoorbeeld een heel ander karakter heeft dan een pers.
Oud 14-10-2003, 15:16
je zuster
je zuster is offline
ja klopt, zoals hier al is gezegd, de karakters van verschillende kattensoorten zijn ook verschillend.

wij hebben bijvoorbeeld een Devon Rex, en je merkt ontzettend hoe anders dat beest is in vergelijking met andere rassen, heel speels en aanhankelijk, echt exact wat in de boeken staat over dit ras. en natuurlijk bepaalt de omgeving ook een deel van het karakter, maar het staat naar mijn mening toch wel behoorlijk vast wat voor karakter het dier heeft
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 09:31
Verwijderd
Kattenrassen hebben ook verschillende karakters, alleen is het iets genuanceerder dan bij honden, en het valt wat minder op. Helemaal omdat het enige ras wat in NL zo'n beetje op straat zichtbaar is de europese korthaar is. Perzen zijn veel eigenwijzer en een Noorse Boskat is heel lief bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 10:22
Verwijderd
Bedankt voor jullie antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 14:32
Bast
Bast is offline
Citaat:
deadlock schreef op 17-10-2003 @ 10:31:
Perzen zijn veel eigenwijzer en een Noorse Boskat is heel lief bijvoorbeeld.
hmz..perzen eigenwijs? perzen zijn vrij sloom, echte 'showkatten', ook niet bijzonder slim overigens Als je een pers hebt die eigenwijs is is dat toch een uitzondering. ze zijn wel erg 'op zichzelf' om het zo maar te zeggen, komen niet snel knuffelen of bij je liggen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 18:01
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Bast schreef op 17-10-2003 @ 15:32:
hmz..perzen eigenwijs? perzen zijn vrij sloom, echte 'showkatten', ook niet bijzonder slim overigens Als je een pers hebt die eigenwijs is is dat toch een uitzondering. ze zijn wel erg 'op zichzelf' om het zo maar te zeggen, komen niet snel knuffelen of bij je liggen.
Zou het niet beter kunnen schrijven ... volledig mee eens
Reageren

Regels voor berichten