Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het zijn 2 totaal verschillende werelden die ooit in gang zijn gezet misschien kun je het vergelijken met het vertonen van een film (even niet gelet op de opname): geluidsband en beeldband lopen (als het goed is) synchroon. als de acteur zijn mond open doet, hoor je zijn stem. in de bioscoop hoor je hem dan praten , niet omdat de man op het scherm praat, maar omdat het beeld van de pratende man wordt vergezeld van het geluid van een pratende man. er is (op het moment dat je het ziet en hoort) geen fysieke relatie meer tussen beeld en geluid. beide banden lopen gewoon naast elkaar. als op de beeldband de man zijn mond opent, dan zet hij niet een of ander proces in werking waardoor de geluidsband geluid produceert. beiden zijn onafhankelijk (je kunt 1 vd 2 makkelijk later instarten, zonder dat de ander er door beinvloed wordt). zo werkt het dan ook met lichaam en ziel. hoewel ze in onze fysieke wereld bij elkaar lijken te horen lopen ze gewoon onafhankelijk van elkaar, maar synchroom voor ons bewustzijn |
![]() |
|
Ik geloof in de ziel, liefde, god allemaal hetzelfde in mijn ogen.
Dood is dood omdat wij niet leven, dood noemen duh! dood dus het leven houd op, duh defenitie van dood is iemand die niet loopt en ademt dus ja dood is dood. je leeft niet door want je bent dood duh! beperking van de menselijk geest, niet uit het doosje (willen) denken. bang voor de dood, nee waarom? je gaat toch dood dus waarom zou je er bang voor zijn. dualisme monisme blabla-isme intellect gefrutsel vind ik het. Heb je dat welleens; een gevoel, das denk ik je ziel. en ja er zijn ook stofjes in je brain waar je gelukkig van wordt. Ik weet dat ik een ziel heb, ik hebt het gemerkt. ik weet dat mijn dode broer een ziel heeft. wat dat nou precies inhoud kan ik toch nooit bevatten. reïncarnatie.... ik weet het niet zeker. daar genoegen mee nemen en leven volgens je gevoel en zonder rationalisme kan. Je weet allang wat goed is en wat slecht je wordt allen een beetje bevuilt, sea through the gray. grijs bestaat niet, alleen mijn waarheid en dat is wat mijn gevoel/ziel me ingeeft. En dat is niet een of ander geestje dat naar boven zweeft, om naar hel of hemel te gaan. Het is geen woord ding het is een energie. een energie die deel uitmaakt van jou mij, god, de lucht, Prana, Alles. HET AL het bla....... woorden bla teveel om ff te typen raak of topic ik denk niet dat ik een ziel heb ik voel het, ik weet het diep van binnen. Niet omdat ik graag mijn identiteit houd als ik dood ben. Ego, maakt mijns inziens niets uit als je "dood" bent is weg, liefde is dan alles besef, van je bestaan, begrip. Ik geloof in reïncarnatie maar ik ben nog niet overtuigt. heb er niks van ervaren. geen regressie gehad of wat dan ook. mediteer heel lang en ga vooral door als je onrustig wordt en als je het niet kan, want daaronder zit hij, je gevoel. je ziel. je beestje, je geweten.... woorden We worden allemaal hetzelfde geboren. denken dat je anders/ maar vooral beter bent houdt je ontwikkeling alleen maar tegen. je ziel kan ervaren niet leren dat geloof ik ook, jij als mens wel. leren met die ziel of je nomet het dat meest begeerde gevoel van allen te leven, liefde, Hetgeen wat we allemaal willen en nodig hebben, hoe zwart we ons ook kleden. believe what makes you happy.
Laatst gewijzigd op 06-10-2003 om 13:28. |
![]() |
|
als je met ziel iets bedoelt dat in je lichaam zit en dat na je dood naar de hemel gaat en dan kan reïncarneren dan geloof ik er in ja.
|
ik geloof niet in n ziel die na je dood naar de hemel gaat of naar de hel of iets dergelijks.
ik zie de ziel juist als iets dat al je emotisch bevat. daarom kan je ziel zowel goed als kwaad zijn. als je het over t algemeen goed met andere (en jezelf) voorhebt, dan is je ziel goed en andersom. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wil ik u van dienst zijn met een vertaling? Het betekent: Zeker. Ik geloof dat de ziel bestaat. Dit is het meest belangrijke deel van mijn leven, mijn geloof, mijn alles. Wellicht kan TK zijn stelling nog wat meer onderbouwen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
You have my sympathy |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||