Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2003, 23:13
druiveke
druiveke is offline
hey!

ik wil graag eens voor men vriend koken maar wil dat het er echt heel mooi uit ziet!
dus niet gewoon wat friet bakken

kennen jullie recepten die
- makkelijk zijn ... ik ben geen kok
-snel klaar zijn... het is zo ongezellig als hij de hele tijd moet wachten

eventueel nog romantische tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2003, 23:19
Hagel
Hagel is offline
burritos uit zo'n pak, mooi klaarmaken lekker veel gesmolten kaas erover. Mooi op een bord leggen, lekkere frisse salade met tomaatjes en komkommer, pijnboompitjes etc erbij. Stukje stokbrood met kruidenboter oid, lekker rose'tje erbij, kaarsjes aan
Oud 03-10-2003, 16:21
Balance
Balance is offline
wat ik zelf echt súper lekker vind, maar wat gewoon simpel is om te maken:

gebakken aardappeltjes met kip(schnitzel), saus en salade.

je kan het gewoon allemaal tegelijk maken.

neem van die voorgekookte aardappeltjes uit de supermarkt, koop een potje saus van calvé (ik neem altijd champignonsaus), een stukje kip(schnitzel), een zakje kant en klare salade en een knorr zakje saladedressing.

doe de aardappeltjes in een pan met boter (althans, wij gebruiken altijd vloeibare remia zooi, maar ik geloof dat je dat kan vervangen door boter?) en laat het al roerend lekker bruin worden. doe tegelijkertijd de stukken kip(schnitzel) in een pan met boter en laat die ff staan (met af en toe omdraaien natuurlijk).
pak intussen een kom, gooi daar de salade in. maak de dressing voor de salade klaar volgens het zakje (heb je water en olie voor nodig) en mix dat door elkaar.
blijf tegelijk af en toe door de aardappeltjes roeren en als ze bijna klaar zijn doe je de champignonsaus in een bakje (met deksel) en zeg je die 1,5 minuut in de magnetron.
Als je het er mooi uit wilt laten zien, schep je natuurlijk zelf het bord al op. Het vlees met de saus erover heen kan ziet er erg smakelijk uit en als je de aardappelschijfjes (ik gebruik altijd schijfjes, die vind ik lekkerder dan grote stukken) een beetje bruin hebt laten worden ziet ook dat d'r goed uit. Een beetje van de salade erbij en tadaaaa. Echt super lekker en heel simpel; er kan weinig fout gaan.
evt. wat zout op de aardappeltjes en klaar
Oud 04-10-2003, 12:59
Verwijderd
Lasagne is niet zo moeilijk, en je kunt het de dag van te voren klaarmaken en dan hoeft het alleen nog zo'n drie kwartier in de oven voor je het opeet .
Begin met een laag saus, dan een laag lasagnebladen, een laag ander spul, saus, lasagne, spul, saus, lasagne, dan eindigen met saus en tot slot bedekken met kruimels kaas of sliertjes kaas of andere vormen van kleine stukjes kaas. Je kunt ook een laagje minder maken .
Als saus kun je tomatensaus, bechamelsaus, tuinkruidensaus etcetera nemen, saus uit een potje of sauspoeder uit een pakje met melk is goed genoeg; als spul kun je bijvoorbeeld plakjes komkommer, champignon en tomaat nemen, of kleine blokjes gebakken kip met kort gekookte prei, of aangebakken gehakt, of drie kleuren paprika, net wat je lekker vindt. Zorg er wel voor dat je er alleen dingen in stopt die meteen ook al goed eetbaar zijn (afgezien van de lasagnebladen), dus geen rauw vlees of rauwe ui ofzo.
Als je bovenop twee totaal verschillende soorten kaas doet, bijvoorbeeld mozarella en old amsterdam, dan kun je een hartje maken van de ene soort kaas en de rest 'invullen' met de andere soort, dat ziet er lief uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten