Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 18:06
Verwijderd
Hoi!

Samen met een vriendin moet ik een PO maken voor natuurkunde. Het onderwerp moet met energie te maken hebben (voor zover mij duidelijk is geworden ).

Nou lijkt het ons leuk een transistorradio te bouwen (we hebben al een schakelschema e.d.), probleem: we hebben eigenlijk niks om eraan te onderzoeken/meten etc.. En dat moet wel.
Weten jullie misschien nog iets??

Andere onderzoeksopdrachten die met energie te maken hebben zijn trouwens ook welkom!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2003, 18:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Laser...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 18:26
Verwijderd
ga alle componenten van die radio doormeten en de schakeling narekenen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 09:15
Joris
Joris is offline
wat de idiale hoogte is om een kat te laten vallen zodat hij op zijn pootjhes terecht komt
Oud 22-09-2003, 09:16
Joris
Joris is offline
ow.... energie nm
Oud 22-09-2003, 14:38
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Joris schreef op 22-09-2003 @ 10:15:
wat de idiale hoogte is om een kat te laten vallen zodat hij op zijn pootjhes terecht komt
Katten komen toch altijd op hun pootjes terecht?

Misschien kun je uitzoeken hoe je het beste energie kunt overbrengen?
Bv door met een bepaalde hoeveelheid energie een autotje zover mogelijk te laten rijden (of iets dergelijks).
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 17:22
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 22-09-2003 @ 15:38:
Katten komen toch altijd op hun pootjes terecht?
Dat komt omdat ze zich zodanig draaien tijdens hun val dat ze ook inderdaad op hun pootjes terechtkomen. Mijn vader en zijn broers probeerden wel eens, toen ze nog thuis op de boerderij woonden, om een kat met een zodanige snelheid naar beneden te gooien dat ze niet eens de kans kreeg om die draai te maken...
Oud 22-09-2003, 21:06
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 22-09-2003 @ 18:22:
Dat komt omdat ze zich zodanig draaien tijdens hun val dat ze ook inderdaad op hun pootjes terechtkomen. Mijn vader en zijn broers probeerden wel eens, toen ze nog thuis op de boerderij woonden, om een kat met een zodanige snelheid naar beneden te gooien dat ze niet eens de kans kreeg om die draai te maken...

hebben ze het ook op jou uitgeprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef op 21-09-2003 @ 19:06:
Hoi!

Het onderwerp moet met energie te maken hebben.

Nou lijkt het ons leuk een transistorradio te bouwen
Waarschijnlijk bedoelt je leraar een ander soort energie, zoals iets met een rollend balletje ofzo, electrische energie komt pas later echt aan de orde, aan je leeftijd te zien. Maar ik kan met vergissen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 17:11
Verwijderd
Bedankt allemaal!

Citaat:
FlorisvdB schreef op 21-09-2003 @ 19:26:
ga alle componenten van die radio doormeten en de schakeling narekenen
En zoiets gaat 't misschien nu worden.. Maar dan veeel simpeler . Namelijk uitzoeken hoe de componenten van een knipperlicht werken, hoe je berekent hoe groot bv. een condensator moet zijn etc. En dan nameten/berekenen of alles wat wij beweren klopt oid. Maar dat gaan we morgen eerst eens met de leraar overleggen!

@jensk. Elektrische energie mag wel, daar gaat op 't moment ook ons hoofdstuk over (ik zit in de 5e) . Maar of hij dit 'experiment' gaat goedkeuren is idd nog maar de vraag.. want het is vooral theorie.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 19:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
De hart-long machine.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 19:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 24-09-2003 @ 18:11:
(ik zit in de 5e) .
Pas je profiel eens aan.
(Daar staat de 4e).
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 03-10-2003 @ 20:27:
Pas je profiel eens aan.
(Daar staat de 4e).
done

Inmiddels heb 'k geen tips meer nodig overigens (geen onderwerpen iig). Het is alsnog iets totaal anders geworden dan hierboven staat want de leraar vond 't wat te simpel e.d. en we hadden toch al weer een nieuw extra plan bedacht wat al is goedgekeurd

Voor de nieuwsgierigen : We gaan onderzoeken of/hoeveel energie er vrijkomt bij het verotten van een citroen (evt. meerder soorten fruit) en of/hoeveel de ph waarde verandert, en of/hoeveel de weerstand/spanning verandert (dus alles in grafiekjes uitzetten) en kijken of en wat de verbanden ertussen zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 22:06
MacArt
MacArt is offline
hmm.. lijkt me haast meer scheikunde.. maargoed
Reageren

Regels voor berichten