Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2003, 14:26
the_republican
the_republican is offline
Geboorte levert Italianen 1000 euro op

Uitgegeven: 30 september 2003 14:59

ROME - De Italiaanse regering hoopt de bevolking met een geldbedrag te stimuleren om meer kinderen te krijgen. Vanaf de geboorte van een tweede kind krijgen ouders 1000 euro, zo maakte de regering dinsdag in Rome bekend.

De maatregel treedt per 1 oktober in werking en duurt in ieder geval tot eind augustus 2005. Italië behoort tot de landen met het laagste geboortecijfer.

Bron: www.nu.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2003, 14:34
Darko
Darko is offline
En dit is zodat het Italiaanse ras niet uitsterft? wat dom, je gaat mensen toch geen geld geven om meer kinderen te krijgen.. Geef/verhoog dan de kinderbijslag ofzo...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 14:36
the_republican
the_republican is offline
Citaat:
Darko schreef op 30-09-2003 @ 15:34:
En dit is zodat het Italiaanse ras niet uitsterft? wat dom, je gaat mensen toch geen geld geven om meer kinderen te krijgen.. Geef/verhoog dan de kinderbijslag ofzo...
dat vind ik ook. dit heeft allemaal negatieve gevolgen. Dan beeginnen mensen uit armoede maar kindjes te maken, waar ze later geen geld meer voor hebben...

Eerst levert het geld op, maar achteraf blijkt dat het veel gaat kosten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 14:38
Darko
Darko is offline
Citaat:
the_republican schreef op 30-09-2003 @ 15:36:
dat vind ik ook. dit heeft allemaal negatieve gevolgen. Dan beeginnen mensen uit armoede maar kindjes te maken, waar ze later geen geld meer voor hebben...

Eerst levert het geld op, maar achteraf blijkt dat het veel gaat kosten.
Mee eens, die arme mensen geven die €1000 gelijk weer uit en dat geeft op de langere termijn weer straatkinderen en meer armoede problemen...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 14:48
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Darko schreef op 30-09-2003 @ 15:34:
Het "Italiaanse ras"? Wat de hel?
Oud 30-09-2003, 14:54
Anonymous John
Anonymous John is offline
Geweldig, nog meer overbevolking op deze wereld.
Oud 30-09-2003, 14:55
Verwijderd
Altijd lachen met die Italianen. Zulk soort plannen had het Vlaams Blok toch ook ooit wbt vlamingen?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 15:08
naam onbekend
naam onbekend is offline
Bevolkingstechnisch is er wel wat voor te zeggen: Italië heeft het laagste geboortecijfer van heel Europa. Dus probeert de Italiaanse regering dat op deze manier tegen te gaan.

Maar ik ben het er niet mee eens. Op deze manier neemt men alleen nog maar kinderen vanwege die €1000 die in het vooruitzicht wordt gesteld, en dat is m.i. de verkeerde motivatie. Bovendien kosten kinderen tijdens hun opvoeding heel wat meer dan die €1000.

Er rijst trouwens een vraag bij mij: als je tweede kind een tweeling blijkt te zijn, krijg je dan €2000?
Oud 30-09-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-09-2003 @ 16:08:

Er rijst trouwens een vraag bij mij: als je tweede kind een tweeling blijkt te zijn, krijg je dan €2000?
wat denk je zelf? er staat toch vanaf het 2e kind
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 16:30
Verwijderd
Logisch, ze doen dit om de vergrijzing daar tegen te gaan. Italië heeft het grootste percentage vijfenzestig-plussers van de hele EU.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 17:02
Darko
Darko is offline
Citaat:
McCaine schreef op 30-09-2003 @ 15:48:
Het "Italiaanse ras"? Wat de hel?
Ik snap jou punt niet, ik bedoelde daar de inwoners van Italie mee, maar dat leek me redelijk duidelijk

Er zijn ook wel andere manieren om het geboortecijfer te stimuleren. Bijvoorbeeld door het bevorderen van de openbare voorzieningen. Zo zijn er betere omstandigheden voor het op de wereld brengen van een kind.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:16
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Haal dan wat immigranten binnen, er zijn al genoeg mensen op deze aardkloot.
Oud 30-09-2003, 19:02
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Er zullen vast mensen zijn die de finaciele drempel van een kind te hoog vinden. 1000 euro helpt je dat toch een beetje op weg?

Zo stom vind ik het niet, zeker niet als Italie een laag geboortecijfer heeft.

Ik vraag me alleen af of het echt zoden aan de dijk zet.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:07
REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-09-2003 @ 17:30:
Logisch, ze doen dit om de vergrijzing daar tegen te gaan. Italië heeft het grootste percentage vijfenzestig-plussers van de hele EU.
Daarbijkomstig is euthanasie in Italië nog altijd verboden.
Die 1000 euro zal wel snel uitgegeven zijn. Een moederkruis is tenminste nog een waardevol symbool dat blijft.
Oud 30-09-2003, 19:15
Darko
Darko is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 30-09-2003 @ 19:16:
Haal dan wat immigranten binnen, er zijn al genoeg mensen op deze aardkloot.
Dat zet al helemaal geen zoden aan de dijk, zo verplaats je het probleem alleen maar...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:04
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Darko schreef op 30-09-2003 @ 18:02:
Ik snap jou punt niet, ik bedoelde daar de inwoners van Italie mee, maar dat leek me redelijk duidelijk
Zeg dan het "Italiaanse volk". Het Italiaanse ras klinkt een tikkeltje dubieus.
Oud 30-09-2003, 20:14
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Denk je nou echt dat er mensen zijn die een kind nemen voor die duizend euro?

onderzoek wijst echter uit dat overheidsmaatregellen slechts weinig invloed hebben op het geboortecijfer. maar uhm, ben je het soms niet met de italiaanse overheid eens dat vergrijzing tegen gegaan moet worden?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:36
Darko
Darko is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 30-09-2003 @ 21:14:
Denk je nou echt dat er mensen zijn die een kind nemen voor die duizend euro?

onderzoek wijst echter uit dat overheidsmaatregellen slechts weinig invloed hebben op het geboortecijfer. maar uhm, ben je het soms niet met de italiaanse overheid eens dat vergrijzing tegen gegaan moet worden?
Ik ben er natuurlijk mee eens dat de vergrijzing moet worden tegengegaan, maar dit is volgens mijn niet de manier...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 21:18
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Darko schreef op 30-09-2003 @ 21:36:
Ik ben er natuurlijk mee eens dat de vergrijzing moet worden tegengegaan, maar dit is volgens mijn niet de manier...
Ben je ook tegen kinderbijslag? Dit is namelijk gewoon een eenmalige kinderbijslag.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 21:44
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
De bevolkingsgroei is wat lager, en daar is niets mis mee in deze tijden van overbevolking. Ik denk dat de oplossingen beter te zoeken zijn in verhoging van de pensioensgerechte leeftijd en meer ouderen aan het werk houden. Na een tijdje is het probleem vanzelf opgelost, gewoon een overgang van hogere bevolkingsgroei naar lagere bevolkingsgroei.
Oud 30-09-2003, 21:48
Gatara
Gatara is offline
Kind kost meer (en niet alleen geld) dan 1000 Euro
Oud 30-09-2003, 22:13
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 30-09-2003 @ 22:44:
De bevolkingsgroei is wat lager, en daar is niets mis mee in deze tijden van overbevolking. Ik denk dat de oplossingen beter te zoeken zijn in verhoging van de pensioensgerechte leeftijd en meer ouderen aan het werk houden. Na een tijdje is het probleem vanzelf opgelost, gewoon een overgang van hogere bevolkingsgroei naar lagere bevolkingsgroei.
Idd, wat maakt het uit, wij zijn toch jong!

Wat dacht je van de bevolking EXPLOSIES in afrika en azie?
De maatregel die jij voorstelt is nog minder dan een druppel op een gloeiende plaat.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 07:14
Darko
Darko is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 30-09-2003 @ 22:18:
Ben je ook tegen kinderbijslag? Dit is namelijk gewoon een eenmalige kinderbijslag.
Helemaal niet, je begrijpt me verkeerd... Juist omdat dit een eenmalige bijdrage is, vind ik dit geen goede oplossing.. Ik heb ook in mijn eerste post gezet, dat ze naar mijn idee beter de kinderbijslag kunnen verhogen, omdat mensen dat geld verdeelt krijgen en men dus niet alles ineens kan uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 20:18
Verwijderd
Wat is dat nou weer voor een onzin? Strax krijg je geld wanneer je een hond neemt ofzo. Ik vind het echt nergens op slaan. Die ouders gaan dan kinderen nemen om het geld, terwijl je daar geen kinderen om moet nemen, vind ik...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:16
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 30-09-2003 @ 23:13:
Idd, wat maakt het uit, wij zijn toch jong!

Wat dacht je van de bevolking EXPLOSIES in afrika en azie?
De maatregel die jij voorstelt is nog minder dan een druppel op een gloeiende plaat.
Ik begrijp je niet helemaal. Als ik voorstel om mensen die een kantoorbaan hebben tot hun 65ste te laten werken (zij kunnen dat wel, een stratenmaker is opgebrand). Als die mensen langer aan het werk blijven, zullen ze dus minder snel aanspraak kunnen maken op hun pensioen. Hoezo een druppel op de gloeiende plaat?
Oud 01-10-2003, 21:24
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Darko schreef op 01-10-2003 @ 08:14:
Helemaal niet, je begrijpt me verkeerd... Juist omdat dit een eenmalige bijdrage is, vind ik dit geen goede oplossing.. Ik heb ook in mijn eerste post gezet, dat ze naar mijn idee beter de kinderbijslag kunnen verhogen, omdat mensen dat geld verdeelt krijgen en men dus niet alles ineens kan uitgeven.

de eenmalige uitgaven als een kind geboren wordt (aankleding kinderkamer/bedje/kleren enz) komen toch ook wel in de richting van de 1000 euro.
1000 euro is in 18*4 termijnen is 13 euro per keer. daar lok je helemaal niemand mee.
Oud 01-10-2003, 21:27
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 01-10-2003 @ 22:16:
Ik begrijp je niet helemaal. Als ik voorstel om mensen die een kantoorbaan hebben tot hun 65ste te laten werken (zij kunnen dat wel, een stratenmaker is opgebrand). Als die mensen langer aan het werk blijven, zullen ze dus minder snel aanspraak kunnen maken op hun pensioen. Hoezo een druppel op de gloeiende plaat?
Sorry, ik ben soms wat onduidelijk.
mbt je overbevolkings probleem. Was dat je de hele reden voor het langer laten door werken? Je praat niet totaal onzin: langer doorwerken moet ook, geboortestimulatie is een vrij minimaal effect.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:51
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 01-10-2003 @ 15:18:
Strax krijg je geld wanneer je een hond neemt ofzo.
Breng de Italiaanse hondenliefhebbers alsjeblieft niet op dit idee om hiervoor bij de overheid te gaan lobbyen.
Oud 02-10-2003, 07:54
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 01-10-2003 @ 21:18:
Strax krijg je geld wanneer je een hond neemt ofzo.
Neuh, eerder als je een televisie koopt

Met dank aan de heer Berlusconi...
Oud 02-10-2003, 09:48
AtHell
AtHell is offline
Ik zou als regering zijnde gewoon accijns op condooms aanbrengen/verhogen.
Oud 02-10-2003, 11:40
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 30-09-2003 @ 15:54:
Geweldig, nog meer overbevolking op deze wereld.
Idd, mijn gedacht. Totaal verkeerde beslissing van de overheid daar.

Citaat:
Glow schreef op 30-09-2003 @ 15:55:
Altijd lachen met die Italianen. Zulk soort plannen had het Vlaams Blok toch ook ooit wbt vlamingen?
Dan mag je me die plannen eens aanwijzen, ook al zijn de van het verleden?

Het enigste wat hier gezegd wordt, is dat de buitenlanders genoeg kindjes zullen maken om hier zo ons land te gaan besturen.
Oud 02-10-2003, 15:56
Darko
Darko is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 01-10-2003 @ 22:24:

de eenmalige uitgaven als een kind geboren wordt (aankleding kinderkamer/bedje/kleren enz) komen toch ook wel in de richting van de 1000 euro.
1000 euro is in 18*4 termijnen is 13 euro per keer. daar lok je helemaal niemand mee.
Zoals al is gezegd, gaan mensen zo kinderen nemen om het geld waarschijnlijk. Dat is gewoon de foute gedachte. Als je die mensen blij wilt maken zorg dan als regering voor een box, bed e.d. Iets dat die mensen nodig hebben voor het kind, zodat ze niet zelf er allerlei andere dingen van kunnen kopen.
Daarnaast heb ik niet gezegd dat je dat geld apart moet geven... Tel het bij de kinderbijslag op, lijkt et ook meer.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:33
Philemon
Philemon is offline
Ik vind het echt niet kunnen, want zo zullen er nu misschien ook mensen van 15/16 zwanger raken omdat ze denken dat ze die 1000 euro wel goed kunnen gebruiken.
En dan als ze het kind hebben?? Dan hebben ze die 1000 euro wel, maar moeten ze wel hun hele leven voor het kind zorgen.

Ook ben ik het eens met het eerdergenoemde, om het dan bij de kinderbijslag op te doen, want 1000 euro is niet zo veel.

En trouwens? Wat nou als er ineens heel veel kinderen komen? Is de Italiaanse regering daar wel op berekend? En kunnen de ziekenhuizen, vroedvrouwen, gynaecologen enz. dit wel aan?
Oud 02-10-2003, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Laura1988 schreef op 02-10-2003 @ 17:33:
Ik vind het echt niet kunnen, want zo zullen er nu misschien ook mensen van 15/16 zwanger raken omdat ze denken dat ze die 1000 euro wel goed kunnen gebruiken.
Vanaf een tweede kind. Lijkt me sterk dat meisjes van 15 al twee kinders hebben.

Citaat:
En dan als ze het kind hebben?? Dan hebben ze die 1000 euro wel, maar moeten ze wel hun hele leven voor het kind zorgen.
Natuurlijk neem je geen kind alleen om €1000, maar het kan je wel over een drempel helpen.

Citaat:
Ook ben ik het eens met het eerdergenoemde, om het dan bij de kinderbijslag op te doen, want 1000 euro is niet zo veel.
Inderdaad, een leuk extraatje.

Citaat:
En trouwens? Wat nou als er ineens heel veel kinderen komen? Is de Italiaanse regering daar wel op berekend? En kunnen de ziekenhuizen, vroedvrouwen, gynaecologen enz. dit wel aan?
Verwacht je een stormloop? Hoogstens een paar procent stijging.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 17:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als al die rechtse ***partijen toch vinden dat Nederland vol is, stuur dan al die immigranten naar Italie toe... Heb je weer 2 blije partijen.
Oud 06-10-2003, 21:00
BBEM
BBEM is offline
hier in nl hebben we nog wel wat italianen over.
nee maar echt een dom plan kinderen kosten per jaar wel het 3 dubbele dus die 1000 euro is echt niks
Oud 07-10-2003, 15:51
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-10-2003 @ 18:16:
Als al die rechtse ***partijen toch vinden dat Nederland vol is, stuur dan al die immigranten naar Italie toe... Heb je weer 2 blije partijen.
nee, die moeten naar hun eigen land; daar zit Italië ook niet op te wachten
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 16:45
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
deden ze dat hier ook maar nej geintje nederland zit al vol genoeg maar zou niet vies zijn hoor van 1000 euro
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:14
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
VERHOOG DE KINDERBIJSLAG? In Italië hebben ze helemaal geen kinderbijslag! Het werd nodig tijd voor zo'n regeling in Italië.

Ze hebben daar namelijk te maken met een ernstige vergrijzing, en zij DOEN daar tenminste iets aan.
Reageren

Regels voor berichten