Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2003, 22:02
Sask!a
Sask!a is offline
hallo allemaal,

ikzelf ben bekend in het touwtrekwereldje en ik vraag me af of er hier nog meer touwtrekkers zitten...
Wil je weten wat touwtrekken inhoudt (en nee, het is echt niet alleen voor mensen boven de 100 kilo) neem dan eens een kijkje op www.touwtrekken.com of www.ttvoele.nl

Liefs Sask!a
Oud 27-09-2003, 15:59
Verwijderd
Ben je bekend in dat wereldje of met dat wereldje?

(als je in dat wereldje bekend bent, wat heb je dan zoal al bereikt? Lijkt me wel grappig om te weten wat een goede touwtrekker allemaal doet )
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:20
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 27-09-2003 @ 16:59:
Ben je bekend in dat wereldje of met dat wereldje?

(als je in dat wereldje bekend bent, wat heb je dan zoal al bereikt? Lijkt me wel grappig om te weten wat een goede touwtrekker allemaal doet )
das toch niet zo moeilijk? Het hardst aan het touw trekken natuurlijk
Oud 27-09-2003, 17:25
Thomas
Thomas is offline
Boerensport.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:36
Mark
Mark is offline
Ik trek wel eens aan m'n eigen touwtje, en idd das niet alleen voor mensen van boven de 100 kilo....

Mark
Oud 27-09-2003, 19:01
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik ben wel bekend met de sport ja. Doen wij met onze carnavalsgroep wel eens. Wel in bakken en niet staand.
Oud 27-09-2003, 19:04
houn
houn is offline
de friezen winnen altijd met touwtrekken van de groningers geloof ik
Oud 27-09-2003, 19:12
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Heb er laatst een stukje over gezien op tv met een coach die helemaal geen geluid meer had, maar ik vind het eerlijk gezegd niet echt charmant voor dames
Oud 27-09-2003, 21:27
PV
PV is offline
dat vind ik de titel 'sport' eigenlijk niet waard...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 23:52
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
PV schreef op 27-09-2003 @ 22:27:
dat vind ik de titel 'sport' eigenlijk niet waard...
idd.
als je goed kan touwtrekken kan je nog niets. Net als zwemmen of sprinten. Je kan iets wel heel goed, maar eigenlijk kan je niets.
Oud 28-09-2003, 00:26
PV
PV is offline
Citaat:
Kirk22 schreef op 28-09-2003 @ 00:52:
idd.
als je goed kan touwtrekken kan je nog niets. Net als zwemmen of sprinten. Je kan iets wel heel goed, maar eigenlijk kan je niets.
nouja, daar komt nog techniek en training en zo bij kijken.. maar bij touwtrekken is t alleen maar pure kracht lijkt me
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:12
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
PV schreef op 28-09-2003 @ 01:26:
nouja, daar komt nog techniek en training en zo bij kijken.. maar bij touwtrekken is t alleen maar pure kracht lijkt me
das ook trainen en onderschat de 'touwtrektechniek' niet hoor!
Oud 28-09-2003, 19:03
Sask!a
Sask!a is offline
Citaat:
Kirk22 schreef op 28-09-2003 @ 13:12:
das ook trainen en onderschat de 'touwtrektechniek' niet hoor!
Perfect gezegd!!! Ook al meende je het niet helemaal serieus...

Helaas voor jullie is touwtrekken geen boeren- of kermissport.
En het is ook niet makkelijk! Het is vooral techniek en uithoudingsvermogen. Zoals ik al zei: het gaat niet om gewicht en kracht. Je kan wel in je eentje hard aan een touw gaan rukken, maar daar bereik je niets mee, je bent op je sterkst als je met z'n allen tegelijk doet, dus teamwork. Daarnaast is er speciale, beschermende kleding vereist.

Mijn vader is 'toevallig' trainer, coach en scheidsrechter, hij geeft 2 keer per week training, 1 keer is pure kracht/conditie training, de andere keer gaan ze echt 'aan het touw', trainen op techniek en samenwerking.

Het is echt wel een sport. Aan het begin van de vorige eeuw is het zelfs een olympische sport geweest. Nu is touwtrekken weer hard op weg om olympisch te worden. Er zijn NK's, EK's en WK's. Er zijn officiele scheidsrechters (die eerst een cursus moeten volgen) en juryleden, kortom: er komt veel meer bij kijken dan jullie denken.

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Sask!a schreef op 28-09-2003 @ 20:03:
Perfect gezegd!!! Ook al meende je het niet helemaal serieus...

Helaas voor jullie is touwtrekken geen boeren- of kermissport.
En het is ook niet makkelijk! Het is vooral techniek en uithoudingsvermogen. Zoals ik al zei: het gaat niet om gewicht en kracht. Je kan wel in je eentje hard aan een touw gaan rukken, maar daar bereik je niets mee, je bent op je sterkst als je met z'n allen tegelijk doet, dus teamwork. Daarnaast is er speciale, beschermende kleding vereist.

Mijn vader is 'toevallig' trainer, coach en scheidsrechter, hij geeft 2 keer per week training, 1 keer is pure kracht/conditie training, de andere keer gaan ze echt 'aan het touw', trainen op techniek en samenwerking.

Het is echt wel een sport. Aan het begin van de vorige eeuw is het zelfs een olympische sport geweest. Nu is touwtrekken weer hard op weg om olympisch te worden. Er zijn NK's, EK's en WK's. Er zijn officiele scheidsrechters (die eerst een cursus moeten volgen) en juryleden, kortom: er komt veel meer bij kijken dan jullie denken.

Zozo. Das niet mis. Wanneer is het op tv?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:37
Sask!a
Sask!a is offline
Afgelopen vrijdag op SBS6 geweest.
Jammergenoeg besteedt de media er niet veel aandacht aan, omdat iedereen denkt dat het niets voorstelt. En dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen, als je het nog nooit hebt gezien weet je niet hoe verslavend en besmettelijk het is, hahaha.
Oud 02-10-2003, 19:11
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik heb het gezien. Het lijkt me eerlijk gezegd nogal saai, ook al moet je er zwaar voor trainen en is het best inspannend. Ik zoek meer in een sport dan alleen aan een touw trekken.
Oud 02-10-2003, 19:16
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
barbelle schreef op 02-10-2003 @ 20:11:
Ik heb het gezien. Het lijkt me eerlijk gezegd nogal saai, ook al moet je er zwaar voor trainen en is het best inspannend. Ik zoek meer in een sport dan alleen aan een touw trekken.
EXtreme touwtrekken dan?
Oud 02-10-2003, 19:18
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 02-10-2003 @ 20:16:
EXtreme touwtrekken dan?
Met hindernissen enzow? Ik zie et al helemaal voor me
Of onder water, das pas voor echte kerels
Oud 05-10-2003, 14:14
Sask!a
Sask!a is offline
Kan leuk zijn
Of wat dacht je van: aan een parachute in de lucht!!!
Oud 05-10-2003, 15:43
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
Sask!a schreef op 05-10-2003 @ 15:14:
Kan leuk zijn
Of wat dacht je van: aan een parachute in de lucht!!!
ZOnder parachute, want het is natuurlijk wel een sport voor bikkels he
Oud 07-10-2003, 22:37
Kirk22
Kirk22 is offline
laten we iets bedenken met toutrekken en een bal ofzo.
Tactisch, athletisch element erin en klaar zijn we.

Zo te horen is touwtrekken veel meer dan... eh... touw trekken.
Reageren

Regels voor berichten