Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2003, 10:32
rodina
rodina is offline
Heeft jouw lifestyle invloed op je muziek? Of andersom dat je muziek invloed heeft op je lifestyle?
Wat voor muziek vind je leuk? Bezoek je veel concerten, festivals oid?
Oud 02-10-2003, 10:39
rodina
rodina is offline
Kluister eigenlijk vrij veel maar toch voornamelijk alternatieve dingen..

Punk, ska, oude muziek a la doors, beatles, maar ook dingen zoals Moloko en ik ben helemaal verslaafd aan Radiohead.

Of je dat terug kan zien in m'n kleding... ja wel wat alternatieve invloeden.. Maar ik blijf bij m'n eigen ding

Festivals zijn geweldig

Binnenkort iig naar 2 concerten; moloko en radiohead.. Verder ben ik blut :$
Oud 02-10-2003, 10:41
Verwijderd
Nog één keer:

Ik luister het meest naar Rock/Punk.

Ik kleed me 'normaal' (dus niks alternatiefs), Want ik vind het overbodig om mijn kledingsstijl aan te passen aan mijn muzieksmaak.

En dus nee. Ik leef niet anders omdat ik naar rock en punk luister, en ik luister niet naar rock en punk omdat ik anders leef.

En ja, ik ga regelmatig naar concerten, festivals (onlangs nog lowlands), maar je ziet mij ook regelmatig terug op hardcorefeesten.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 11:18
Roos
Roos is offline
M'n muzieksmaak is heel divers... van Pink Floyd tot Britney
Het heeft niet invloed op m'n kleding, en mn kleding heeft ook geen invloed op de muziek die ik leuk vind.

Maar het past opzich wel bij elkaar...
Vroeger was dat wel anders, een kutkakkertje wat naar Korn luisterde
Oud 02-10-2003, 12:22
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
Ik luister: Klassiek, Opera, Gothic, Folk, Industrial, Noize, Trance en Soundtracks

ik ben kwa lifestyle mainly Cybergoth
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 12:27
Eyv
Eyv is offline
Nee totaal niet >

Luister vooral naar Hiphop en ben qua kleding nou niet bepaald een hiphopper ..
2step/uk garage vind ik ook wel leuk, maar daar sluit mn kleding ook niet echt bij aan

dus nee heeft geen invloed op elkaar

Qua concert ga ik naar Justin Timberlake en daar sluit mijn kleding wel weer op aan: Veel shirtjes van Nsync en I love JT, broeken met het hoofd van Justin op mn kontzak, truien van Nsync..noem maar op
Oud 02-10-2003, 12:41
Hagel
Hagel is offline
ik luister voornamelijk gothic, darkwave en blackmetal, een enkele keer noise en folk

Tis soms nog te zien, maar niet meer zo erg als de afgelopen jaren, vind het vreselijk om er zo opgemaakt in jurk etc bij te lopen, dat nooit meer
Oud 02-10-2003, 13:03
Gadje
Gadje is offline
ik luister naar alle soorten metel maar ook punk, gothic, rock en pop kan ik ook wel een beetje waarderen.
Ik denk wel dat je het terug ziet in mijn kleding, alternatief maar ook af en toe wel de grotere merken.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 13:06
Verwijderd
Euh, muziek is toch gewoon onderdeel van wie je bent, en dus van je Lifestyle/levenstijl?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 13:09
Verwijderd
Ik luister eigenlijk alleen electronische (dans)muziek...van heel toegankelijke dance (Armin van Buuren, Tiësto) tot minder gangbare progressive (James Holden, Satoshi Tomiie), techno (Sven Väth, Dave Clarke), tribal (Victor Calderone) en vooral veel funky house en tek-house (Deep Dish, Circulation).

Maar ook heel veel minder gangbare electronische muziek zoals Aphex Twin, Boards of Canada, LFO, Kruder & Dorfmeister, The Crystal Method, Leftfield, Cass & Slide, U.N.K.L.E. etcetera...

Dat beďnvloedt mijn kleding niet bepaald, ik loop er heel normaal bij eigenlijk, maar ik ga wel regelmatig naar houseparties en festivals
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 13:53
Verwijderd
ik loop erbij als een afgezaagd rush-mode-pop-sletje

Ik heb veel new-soal cd's.. en dan moet je denken aan cd's van d'angelo, erykah badu, macy gray, angie stone, lauren hill etc. Dat ik dit soort muziek luister is alleen niet af te zien in mijn kleding...

Ook heb ik wat werk van de neptunes: nerd, kelis, britney, justin

En daarnaast heb ik ook wat nichtenmuziek! Ik heb een cd van britney en donna summer! DVD's van kylie en van onze lieve barbra! Dus niet alleen in mijn kleding is terug te zien dat ik een nicht ben, maar ook in mijn cd-collectie...

Een paar jaar terug kocht ik een cd van les rhythem digital en toen ben ik me gaan interesseren in jaren 80 pop zoals duran duran... en onlangs heb ik een 8 delige cd-box gekocht van de jaren 80 met veel muziek van pet shop boys, ultravox, dead or alive, blondie etc... En ten tijde van de jaren 80 revivel heb ik ook foute jaren 80 kleding gedragen, maar ook buttons van jaren 80 bandjes zoals de dijk, de dolly dotjes, duran duren en wham...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 13:59
Taeke
Taeke is offline
Ik luister veel oude muziek zoals Pink Floyd, The Doors, maar ook Radiohead en wat bands die daar op lijken. Mijn collectie bevat ook wat metal cd's. Maar het beďnvloedt mijn kledingstijl niet echt (casual).
Oud 02-10-2003, 14:10
Verwijderd
heuj, ben het best wel met rodina's muziekstijl eens...
Houd van veel verschillende stijlen ook bv. Beatles en Radiohead. luister ook veer The gathering, k's choice, apocalyptica en dervish(ierse muziek ) Ook houd ik wel van klassiek en jazz muziek of dingen als drumm and base... oftewel weinig dat ik niet leuk vind.
Dus of mijn kleding stijl er op aangepast is? Ik denk het niet echt, ze noemen mijn stijl alternatief, maar ik vind het van alles wel wat gecombineerd en niet zo zeer een stijl, dus daarin lijkt het wel op de muziek...

(ok vaaag verhaal )
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:10
Otis
Otis is offline
Mijn muzieksmaak is te gevarieerd om mn kledingstijl daarop aan te passen...loop er dus gewoon maar zo modieus/hip/trendy(in mijn ogen)bij als ik wil/kan.

van Outkast tot Coldplay
van Benny Rodrigues tot Snap!
van the Roots tot de Stones
van Nerd tot 2livecrew

okey wie weet hoe ik me moet kleden?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Binnenkort iig naar 2 concerten; moloko en radiohead.. Verder ben ik blut :$
Heuj ik ga btw ook naar radiohead concert!!!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:34
Verwijderd
Luister vrij veel, maar richt me vooral op emo/core, hardcore en wat punkrock. Van nu, maar ook oude bands.

Tis niet echt duidelijk af te lezen aan mn kleding, maar meesal heb ik wel een aantal buttons en een patch op mn tas en vans oldschools aan.
Vroeger droeg ik nog wel skatebroeken en veel bandschirtjes, nu heb ik eigenlijk alleen nog maar rokjes en gewone shirtjes en bloesjes aan of kalme simpele bandshirtjes. Dus alleen aan mn tas en schoenen kan je het zien.
Maar mn tas wil ik nu ook rustiger maken, een paar buttons maar, ipv een hele verzameling. Voel me vaak zo'n versierde kerstboom.

Wel heb ik vaak als ik dus heel netjes over straat ga zonder een enkele button of andere verwijzing naar mn muziek, dat ik dan denk: shit nu denken ze vast dat ik een of ander simpel trutje ben die van boybands houdt.

Ha.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:38
Verwijderd
Mijn stijl kan ik niet echt beschrijven...

Muziek waar ik op 't moment veel naar luister:

Placebo
Layo & Bushwacka
Tori Amos
Aphrodite
Roni Size
The Cure
Sex Pistols
Radiohead
Royksopp
Lamb
Hooverphonic
Moloko
Bette Midler
Simon & Garfunkel
Beach Boys
Barry White
Counting Crows
Dire Straits
Duran Duran
Heather Nova

En nog veel meer.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:43
Otis
Otis is offline
Citaat:
Hermione schreef op 02-10-2003 @ 15:38:
Mijn stijl kan ik niet echt beschrijven...

Muziek waar ik op 't moment veel naar luister:

Layo & Bushwacka

En nog veel meer.

Woohh jaah, lovin' it
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:54
Eyv
Eyv is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 02-10-2003 @ 15:43:
Woohh jaah, lovin' it
jep me too (what a suprise)
Oud 02-10-2003, 15:21
feline
feline is offline
Mijn kledingstijl is vrij klassiek/romantisch (fladdertjes)/simpel.

Muziek die ik goed vind:
Jazz
New Soul
Old Soul
Disco (geweldig op foute bruiloften, partijen en barmitswa's)
Lounge (jammm)
Dance (alleen om op te dansen als je uitgaat)
En naar Rock en pop kan ik wel luisteren, maar ik zal het thuis niet zo snel aanzetten.

Oeh, ik heb ook een heerlijk foute cd van de Beegees (emotion, how deep is your love, more than a woman-->geweldig). En Beetles zijn ook geweldig.
En waar ik helemaal gek van ben is Pat Metheny.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:30
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 02-10-2003 @ 15:10:
Mijn muzieksmaak is te gevarieerd om mn kledingstijl daarop aan te passen...loop er dus gewoon maar zo modieus/hip/trendy(in mijn ogen)bij als ik wil/kan.

van Outkast tot Coldplay
van Benny Rodrigues tot Snap!
van the Roots tot de Stones
van Nerd tot 2livecrew

okey wie weet hoe ik me moet kleden?

net zoals Eyv en mij, veel I LOVE JT en 'N sync shirts ....

heb trouwens wel een beetje dezelfde muzieksmaak ..roots-benny-MJ-outkast-craigdavid-anticon-JT

dus van hiphop tot pop tot club
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:37
Otis
Otis is offline
Citaat:
Marshall schreef op 02-10-2003 @ 16:30:

heb trouwens wel een beetje dezelfde muzieksmaak ..roots-benny-MJ-outkast-craigdavid-anticon-JT

Laten we een EliteClubje beginnen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:40
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 02-10-2003 @ 16:37:
Laten we een EliteClubje beginnen
moet je wel mee naar het JT concert en helpen met onze ''JT marry me'' spandoeken
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:43
Otis
Otis is offline
Citaat:
Marshall schreef op 02-10-2003 @ 16:40:
moet je wel mee naar het JT concert en helpen met onze ''JT marry me'' spandoeken
Doen we! en dan mogen jij en Eyv me optillen en me op JT werpen! ik ben de kleinste namelijk.. dan heeft toch 1 van ons em aangeraakt
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:46
Eyv
Eyv is offline
Citaat:
Marshall schreef op 02-10-2003 @ 16:40:
Jeetje de leden werving voor onze I LOVE JT club gaat goed!
Oud 02-10-2003, 15:46
Eyv
Eyv is offline
Citaat:
Marshall schreef op 02-10-2003 @ 16:30:

en gouden fubu shirtjes!
Oud 02-10-2003, 15:47
rodina
rodina is offline
Citaat:
Eyv schreef op 02-10-2003 @ 16:46:
Jeetje de leden werving voor onze I LOVE JT club gaat goed!
Idd en daar is een ander forumonderdeel voor

Ontopic mensen.
Oud 02-10-2003, 15:48
Verwijderd
mwha beetje punk, ska, metal, drum 'n bass, rock, maar ook jaren '60/'70, regea...Sommige hardcore/trance vind ik best ok en 1 keer in het jaar carnaval en apres-ski vind ik ook prima. Best breed dus, maar klassiek mot je niet mee aankomen bij mij.
Ik zie er wel beetje alternatief uit, maar komt niet door de muziek, vind het gewoon relaxed zitten.
Bezoek veel festivals, concerten neit echt..wel kleine onbekende bands bij mij in de omgeving.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:52
Eyv
Eyv is offline
Citaat:
rodina schreef op 02-10-2003 @ 16:47:
Idd en daar is een ander forumonderdeel voor

Ontopic mensen.
ben nog geen I LOVE JT tegen gekomen hier
Oud 02-10-2003, 15:53
rodina
rodina is offline
Citaat:
Eyv schreef op 02-10-2003 @ 16:52:
ben nog geen I LOVE JT tegen gekomen hier
Vind je het gek
Oud 02-10-2003, 15:57
Otis
Otis is offline
Citaat:
rodina schreef op 02-10-2003 @ 16:53:
Vind je het gek
ja
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:57
Fog
Fog is offline
ja mn lifestyle komt wel overeen met mn muzieksmaak....

ben erg veel met muziek bezig [vooral underground hiphop maar ook triphop, DnB, funk, soul en jazz] maarja het zou erger kunnen....

veel vrienden doen graffiti en treden op en skaten/bmxen en zijn met albums bezig...daar doe ik dan niet aan, ik zit er altijd maar een beetje bij ...maar ik krijg wel draaitafels.... maar t is bij mij niet zo dat ik echt bijna nergens anders meer mee bezig ben, en bij de meesten van mn vrienden wel...ik ga wel vaak naar feesten en optredens.

mn kleding is wel een beetje zoals de meesten die van deze muziek houden, maar ik heb toch zeker wel echt mn eigen stijl...

ik ken ook maar zooo weinig mensen buiten mn vriendengroep die mijn muziek/lifestyle ook maar kennnen, en al helemaal geen een meisje [niet eens in mn vriendengroep]. soms best vervelend, als je zegt dat je van hiphop houd denken mensen gelijk aan pimps en biatches...wat ik luister staat daar heeeeeeel erg ver vanaf....je moet toch wel een beetje hersens hebben om bijvoorbeeld anticon te snappen. en als je bij een anticon optreden iemand in een glim shirt en met gouden kettingen zou zijn zou hij zwaar weg gedissed worden.

dat moest ik nog ff kwijt.

Laatst gewijzigd op 02-10-2003 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:59
rodina
rodina is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 02-10-2003 @ 16:57:
ja

Ik niet
Oud 02-10-2003, 16:05
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik luister voornamelijk punkmuziek e.d....maar dit kun je absoluut NIET aan mij zien. Ik heb geen zin om me helemaal anders te gaan kleden omdat ik die muziek luister. Veel mensen zijn verrast/verbaasd als ze horen van welke muziek ik hou: ,,Johh........dat had ik helemaal niet verwacht joh!!"
Oud 02-10-2003, 16:06
rodina
rodina is offline
Hebben je vrienden dezelfde muzieksmaak? Kunnen je ouders het waarderen?
Oud 02-10-2003, 16:10
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik hou van nogal wat verschillende soorten muziek:
wave en zijn afleidingen: new en darkwave, stomende electro, ebm, synthpop, electropunk/clash, industrial, postpunk, oude goth rock (de enige rock waar ik van hou), maar ook arabische groove/ambient en ook haremmuziek, muziek, oude ska, reggae en dub, goa, drum 'n bass (al zou ik nooit een d 'n bass-cd kopen), idm, rustige ouwerds als Marlene Dietrich, Brel, Leonard Cohen, Johnny Cash,...

Ik hou alleen echt niet van metal, rap en r 'n b en die zogenaamde punkbandjes van tegenwoordig, die alleen punk zijn in hun dromen. En vergeet nu-metal al helemŕŕl.
Ik hou ook niet van kwelende vrouwenstemmen zoals Celine Dion enzo.

Of m'n lifestyle overeen komt met m'n muzieksmaak...wel ik ga heel veel uit naar gelegenheden waar ze die muziek draaien enzo, binnenkort krijg ik een cursus deejayen/platen mixen van een huis vol deejays en dan wil ik wel daarmee verder iets doen.
Wat m'n kledij betreft, zie je ook wel dat ik geen r 'n b/TMF-meisje ben, of een metal-mens.

Laatst gewijzigd op 02-10-2003 om 16:22.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:11
Verwijderd
Op school hebben niet veel mensen dezelfde smaak,v oor zover ik weet. De mensen waarmee ik omga iig niet. 1 meisje misschien,. maar dat is meer poppunk. Maar het maakt ze niks uit en mij ook niet dat zij anders zijn. We hebben lol.

Mijn vriendje is wel precies zoals ik, dat wil ok ook, want ja, dan kan je alles delen, en naar dezelfde shows gaan. En je begrpijt elkaar goed, anderen snappen vaak niet hoe je zo into muziek kan zijn.

Mijn ouders weten niet naar wat ik luister maar wel dat ik vaak naar shows ga. Ze vinden het soms zonde van het geld, en dan zeggen ze dat ik moet sparen en niet zo vaak weg moet gaan. Maar ja, de gemiddelde student gaat toch ook weleens naar de kroeg of disco en geeft veel geld uit aan drank e.d. Ik dus aan shows. En dan ben ik vaak nog voor 1 uur snachts thuis, dus hang niet eens heel de nacht in de stad rond. Ze moeten blij zijn vind ik met mn "hobby".
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:17
S
S is offline
Hmm, ik luister voornamelijk naar Hiphop. Ook wat 2-Step en UKGarage, maar of mijn kleding daar echt bij aansluit? Hmm.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:21
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik luister vooral punkrock, gewone 'ouwe' rock en metal. Momenteel veel Misfits, Rancid, Dire straits, Rage

je ziet het niet echt terug in mn kleding, hoewel ik heel af en toe wel een in een bandsweater loop ofzo.
Oud 02-10-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
freakyGMC schreef op 02-10-2003 @ 16:57:
ja
Take it easy on the rolleyes, prefab...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:30
kiek
kiek is offline
Ik luister naar heel veel verschillende dingen. Wat nu in mn Winamp staat: Frou Frou, Beatles, Coldplay, Elvis Costello, Aimee Mann, Angie Stone, Moby, Muse, Radiohead, Rolling Stones, Blondie, JT, Marvin Gaye, Bill Withers, Billy Joel.
Dit zie je niet terug in mn kleren (Ik zo ook neit weten hoe je het terug zou moeten zien) Maargoed, ik huld me meestal in vrij normale kleren. Niet overdreven trendy maar ook niet nerdy ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:33
Verwijderd
Ik ben een lounge-er. Ik luister veel richting Groove Armada, Layo & Bushwaka, MTV lounge enzo.
Ook wel club tijdens afwassen en opruimen, meestal met een beetje Latin invloed.
Nederlands talig zoals Blof & Acda en de Munnik.
Ik heb ook een cd van Eels, met zo'n eng meisje op de voorkant, weet de naam niet.
Ben sinds kort fan van Norah Jones.
En natuurlijk the Beatles/Beachboys/James taylor etc. die zijn de bom!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:46
Marshall
Marshall is offline
je MTV lounge cd is ....

de zomer is bij mij alleen het lounge -seizoen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:52
Eyv
Eyv is offline
Citaat:
Hermione schreef op 02-10-2003 @ 17:26:
Take it easy on the rolleyes, prefab...
Oud 02-10-2003, 16:56
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Noé schreef op 02-10-2003 @ 17:33:

Ik heb ook een cd van Eels, met zo'n eng meisje op de voorkant, weet de naam niet.

beautiful freak
Oud 02-10-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Mysterons schreef op 02-10-2003 @ 17:56:
beautiful freak
Ja die!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Eyv schreef op 02-10-2003 @ 17:52:
back at you
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 17:20
Roxy
Roxy is offline
ik luister van ska, punk, hardcore, emocore, rock en dergelijke.. en ja ik wel degelijk wat alternatieve invloeden in mijn kledingstijl, heb erg veel capuchonvestjes en truien wat enigsinds skate is, heb veel iets wijduitlopende broeken of een beetje wijder dan normaal, subtiele skateschoentjes..
En ja ik ga eigenlijk minstens 1x per week naar een concert, morgen heb ik No Use For A Name (punkerig) en dinsdag Placebo (rockerig)
Oud 02-10-2003, 17:28
kiek
kiek is offline
Citaat:
Roxy schreef op 02-10-2003 @ 18:20:

En ja ik ga eigenlijk minstens 1x per week naar een concert, morgen heb ik No Use For A Name (punkerig) en dinsdag Placebo (rockerig)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 17:28
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik heb soms een bandsweater aan en er zitten buttons op mn tas
alleen ik kleed me meer casual laatste tijd

vroeger....was het anders
Reageren

Regels voor berichten