Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2003, 14:31
toktok
toktok is offline
Hai!!
Ik ben in september begonnen aan een studie, die me helemaal niet bevalt. Ik was eerst heel enthousiast, maar mijn enthousiasme is echt gezakt naar het nulpunt! Ik wil heel graag van studie switchen maar de studieadviseur zegt dat dat pas in februari kan.Heluuuup wat moet ik nu doen?????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2003, 15:03
Verwijderd
Weet je al welke studie je wil gaan doen?
Bel dan naar die school en vraag of het mogelijk is nu nog in te stromen, maak een afspraak met de coördinator van de studie; stel alle vragen en zorg dat je meteen roosters krijgt etc.

Maar eerst maar eens bellen naar die school/universiteit. Meteen doen; niet te lang mee wachten!!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 15:18
beuk
beuk is offline
Nee, je moet juist vóór februari switchen, dan kost het je geen geld oid. Het is natuurlijk onzin om door te gaan met een studie waar je sowieso niet mee verder wilt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 13:09
ganralph
ganralph is offline
switchen voor februari heeft nix met geld te maken; alleen stoppen met studeren is in je eerste jaar voordeliger voor je stufi als je het voor februari doet.

bij veel opleidingen kun je idd in februari beginnen; ze beginnen dan met hun 2e semester en in het eerste jaar maakt het vaak niet uit als je met het 2e semester begint (het eerste moet je natuurlijk wel ooit in halen)

maar je moet idd naar de opleiding van je keuze gaan en daar een gesprek vragen; jouw studieadviseur weet niet hoe andere studies precies werken.

de kans dat je het hele jaar nog kunt doen is klein. maar wie weet kun je nu nog bij een paar vakken instromen (bijvoorbeeld vakken zonder opkomstplicht; zodat je zelfstandig naar het tentamen toe kunt werken). maar dat ligt dus aan de opleiding...

als het je nu echt niet meer bevalt (ik neem aan dat jer er wel even over gedacht hebt), kun je beter meteen stoppen. je hoeft dan geen collegegeld te betalen voor de opleidign waar je mee stopt.
je kunt je stufi tijdelijk (tot je nieuwe opleiding) stop zetten, zodat je die paar maanden dat je er recht op hebt niet weg gooit.

ook als je pas in februari kunt beginnen kun je nu beter gaan werken oid (of nix doen); doorstrompelen met een studie die nix voor jou is, maakt het studeren op zich misschien alleen maar vervelender
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten