Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 20:05
Juliah
Juliah is offline
Ivm eventuele studie-switch...wil ik graag wat info over deze studie...'k weet niet of hier iemand is die die opleiding volgt of er iets van af weet? Ik heb geen biologie en geen scheikunde gedaan op havo-niveau...is dat erg? Is zo'n bijspijkercursus dan noodzakelijk? Is het een leuke en interessante opleiding enz.? Tnx alvast.
Oud 15-05-2004, 13:03
summer1986
summer1986 is offline
Het lijkt mij ook een erg interessante opleiding. Je hoeft geen specifiek vakkenpakket te hebben, al is het wel handig als je biologie hebt gehad. Ik heb zelf een hekel aan scheikunde, daarom twijfel ik over de studie.
Oud 15-05-2004, 13:32
Qamra
Qamra is offline
Het is meer medisch dan echt technisch. Scheikunde is niet zo heel erg belangrijk volgens mij.

Mij was het te medisch dus ik heb er maar niet voor gekozen
Oud 15-05-2004, 13:48
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Qamra schreef op 15-05-2004 @ 14:32 :
Het is meer medisch dan echt technisch. Scheikunde is niet zo heel erg belangrijk volgens mij.

Mij was het te medisch dus ik heb er maar niet voor gekozen
Volgens mij is dat ook wel per school anders. Als ik het ga volgen wil ik het in Amsterdam doen (HvA). Voor meer info: www.voeding.hva.nl
Oud 15-05-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
summer1986 schreef op 15-05-2004 @ 14:03 :
Het lijkt mij ook een erg interessante opleiding. Je hoeft geen specifiek vakkenpakket te hebben, al is het wel handig als je biologie hebt gehad. Ik heb zelf een hekel aan scheikunde, daarom twijfel ik over de studie.
Ik denk niet dat TS na anderhalf jaar nog veel aan die 'tip' heeft.
Oud 15-05-2004, 16:26
Miracle
Miracle is offline
Oud 15-05-2004, 16:29
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-05-2004 @ 15:17 :
Ehm jah, dat zag ik ook net ...Mag het topic wel open blijven?
Oud 15-05-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
summer1986 schreef op 15-05-2004 @ 17:29 :
Ehm jah, dat zag ik ook net ...Mag het topic wel open blijven?
Eigenlijk niet, maar mijn gedachte daarachter was dat iemand misschien voor jou of voor andere mensen die aan deze studie denken (of juist niet, voor mensen die er nog nooit van gehoord hebben ) nog tips en/of ideeën of wat dan ook heeft.
Oud 15-05-2004, 17:30
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-05-2004 @ 15:17 :
Hmm, gedachteloos posten is echt

Oud 15-05-2004, 20:58
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Voor als mensen het nog willen weten: scheikunde is dus wel belangrijk.
Oud 18-05-2004, 08:32
angel-nieke
angel-nieke is offline
ik ga de opleiding doen maar heb ook geen scheikunde drom ga k wel die snelcursus doen... op open dag waren mensen die zeiden dat t hun erg heeft geholpen en je leert alvast mensen kennen
Oud 18-05-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef op 17-11-2002 @ 21:05 :
Ivm eventuele studie-switch...wil ik graag wat info over deze studie...'k weet niet of hier iemand is die die opleiding volgt of er iets van af weet? Ik heb geen biologie en geen scheikunde gedaan op havo-niveau...is dat erg? Is zo'n bijspijkercursus dan noodzakelijk? Is het een leuke en interessante opleiding enz.? Tnx alvast.
Een vriendin van me doet die opleiding ook, en zij heeft in de zomervakantie een bijspijkercursus scheikunde en nog wat gedaan. Omdat zij dat ook niet gehad had op de havo. Maar het bevalt haar wel, alleen doe je wel heel veel zelf. Zo heeft ze eens een zoutloos dieet gemaakt, kookt ze veel (gluten vrij brood, en veel meer van dat soort dingen). Maar ook kijken hoe hoog het vetpercentage van je zelf is. Je moet wel van dat soort dingen houden denk ik.

Edit: hahaha, ik zie net ook pas dat het zo'n oud topic is..jeej
Oud 18-05-2004, 17:43
Eazy E
Eazy E is offline
t leek mij ook wel een leuke opleiding

http://www.gobnet.nl/opleidingen/o018vox.htm

hier staat alles op van voeding en dietiek... toelatingseisen, duur enzo

bij de toelatingseisen staat niet bij dat je biologie of scheikunde nodig hebt.. kd8 dat dat wel altijd zo was.. maar blijkbaar niet
Oud 18-05-2004, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Eazy E schreef op 18-05-2004 @ 18:43 :
t leek mij ook wel een leuke opleiding

http://www.gobnet.nl/opleidingen/o018vox.htm

hier staat alles op van voeding en dietiek... toelatingseisen, duur enzo

bij de toelatingseisen staat niet bij dat je biologie of scheikunde nodig hebt.. kd8 dat dat wel altijd zo was.. maar blijkbaar niet
Datzelfde staat op de site van de Haagse Hogeschool (ook wel logisch dat er hetzelfde staat, maar goed).

Ik vind het zo stom en jammer dat die opleiding alleen in voltijd bestaat.
Oud 08-07-2005, 13:56
ESCO
ESCO is offline
Is dit nou echt een opleiding waar bijna alleen vrouwen zitten of niet.
Oud 08-07-2005, 15:02
Verwijderd
Om hiervoor nou een topic van 2,5 jaar oud, waar voor de tweede keer al meer dan een jaar niet op gereageerd is te uppen...? Als je meer vragen hebt over de opleiding, open dan gerust een nieuwe topic erover.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten