Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2003, 10:51
G.T.C.
G.T.C. is offline
Wie niet waagt, wie niet wint. dus ik probeer hier gewoon even advies in te winnen

Mijn moeder heeft thuis een praktijk voor huidtherapie. Binnenkort gaat ze ook in ziekenhuizen behandelingen geven en dan zit ze ook regelmatig op de weg.

Ik zoek een goeie, kleine mobiel zonder antenne. Mijn moeder en mobiele telefoons gaat niet echt samen dus het moet er eentje zijn die echt onwijs eenvoudig te bedienen is.
Buiten dat moet er wel bluetooth op zitten omdat ze zo'n draadloos handsfree setje wil hebben voor op haar oor. Als dan de telefoon gaat kan je toch gewoon op een knopje op dat oortelefoontje drukken om op te nemen??

naja, ik weet dat er zat mensen zijn die helemaal gek van mobiele telefoons zijn dus die kunnen mij vast wel even helpen. Ik heb namelijk zelf niet echt zin om al die sites af te gaan en al die types te gaan bekijken of het wat is.
Alvast bedankt mensen!!
Oud 15-11-2003, 11:29
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 15-11-2003 @ 11:51:
Ik heb namelijk zelf niet echt zin om al die sites af te gaan en al die types te gaan bekijken of het wat is.
LOL, dan maak je maar zin ofzo. Zoek op basis van je paar eisen eerst maar eens enige modellen uit. Vanaf daar kunnen we je beter helpen een keuze te maken.

Anders gaat iedereen weer wat modellen opsommen. Krijgen we vervolgens tientallen (misschien honderd) nutteloze replies waar iemand maar wat modelletjes neerzet in de trant van 'deze is wel leuk' (zal toch wel gaan gebeuren mja...).

Zo'n topics vind ik dan echt "boeiend" om te lezen, kuch. Dus ik zou zeggen, doe eerst zelf eens wat moeite en probeer te achterhalen waarom je dat model niet/wel geschikt vind uit de gene die je uitkiest. Dan kan er tenminste op enig niveau gediscussieerd worden.

Laatst gewijzigd op 15-11-2003 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 12:01
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik heb even op belcompany via die keuze lijst wat telefoons uitgezocht.

Eisen die ik daar gesteld had;
Polyfone ringtone (niet echt boeiend voor mijn ma, maar ok)
Bluetooth (voor draadloos headsetje)

Door alleen die bluetooth aan te klikken vielen er al zo veel telefoons uit. De volgende bleven erover:

Nokia
- 3650 (394,-)
- 7650 (524,-)

Siemens
- S55 (? ,-)

Sony Ericsson
- p800 (609,-)
- t610 (319,-)
- z600 (345,-)

Ik moet zeggen dat die z600 er wel interessant uit ziet. Maar een ander belangrijk aspect is de gebruikers vriendelijkheid. Een baby zou het moeten kunnen benienen
Oud 15-11-2003, 12:18
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Dat is al wat beter. Dan kan je tenminste ook wat meer gebruikerservaringen verwachten. En heb je inhoudelijk er gewoon meer aan. Als iedereen het nou zo deed....

Hoeveel wil je er trouwens aan uitgeven?
Oud 15-11-2003, 13:04
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 15-11-2003 @ 13:18:
Hoeveel wil je er trouwens aan uitgeven?
Maakt niet zo heel veel uit. maar het liefst niet meer dan 400 á 500 euro. Inclusief zo'n draadloze headset
Oud 15-11-2003, 13:20
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Bij die geavanceerde 'PDA-achtige' phoons van Nokia zou je je moeten afvragen of het wel gemakkelijk te bedienen valt voor een leek. Ik heb er zelf niet veel ervaring mee dus wellicht dat iemand dat nog kan weerleggen, maar met al die toeters en bellen erop lijkt me het wel alsof sommige er ff doorheen moeten worstelen.

Deze T68i van Sony Ericsson oogt ook wel leuk. Modern kleurenschermpje, ligt goed in je hand en knoppen gemakkelijk te vinden/gebruiken. De Yes/No knop links en rechts voor het opnemen en ophangen van gesprekken. Lijkt me niet zo moeilijk voor je moeder.

Die Siemens S55 waar je je vraagtekens bij hebt gezet kost overigs rondom de €200. Hier heb je een leuk prijzenoverzicht.
Oud 15-11-2003, 13:23
nofi
nofi is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 15-11-2003 @ 13:01:
ik heb even op belcompany via die keuze lijst wat telefoons uitgezocht.

Eisen die ik daar gesteld had;
Polyfone ringtone (niet echt boeiend voor mijn ma, maar ok)
Bluetooth (voor draadloos headsetje)

Door alleen die bluetooth aan te klikken vielen er al zo veel telefoons uit. De volgende bleven erover:

Nokia
- 3650 (394,-)
- 7650 (524,-)

Siemens
- S55 (? ,-)

Sony Ericsson
- p800 (609,-)
- t610 (319,-)
- z600 (345,-)

Ik moet zeggen dat die z600 er wel interessant uit ziet. Maar een ander belangrijk aspect is de gebruikers vriendelijkheid. Een baby zou het moeten kunnen benienen
ik dacht dat je opzoek was naar een KLEIN mobieltje.. dan blijven van de bovenstaande alleen de s55, de t610 en de z600 over. De z600 vindt ik persoonlijk ook een beetje aan de grote kant en niet bepaald mooi (hij is in het echt een stuk groter en dikker dan je denkt). De s55 heeft alles wat je zoekt alleen is het schermpje van de s55 niet zo mooi. Blijft de t610 over. klein toestel, geen antenne, blauwtand, of het zo'n eenvoudig toestel is weet ik alleen niet.

Verder zou je ook nog eens naar een 6310i kunnen kijken, deze heeft weliswaar geen kleurenscherm of polyfone ringtones maar wel bleutooth en hij's verder heel makkelijk in gebruik .
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 15:05
Verwijderd
6310i zou ik ook zeggen... heel degelijk telefoontje, een Nokia dus gebruiksvriendelijk. Bluetooth en zakelijk. Geen polyfone ringtones en geen kleurenscherm, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat voor je moeder ook maar enig belang heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 17:02
Koen
Koen is offline
Ik heb zelf de T610 en ben daar uitermate tevreden over. Duidelijk scherm, zeer gebruiksvriendelijk en overzichtelijk, duidelijke uitgebreide menu's, zelfs mijn ma kan er mee overweg, dus dan moet jouw ma 't ook kunnen.

De z600 is in principe gelijk aan de T610, alleen is dat de clamshell-versie (opklapbaar) ipv een 'normale telefoon'. Ligt een beetje aan de voorkeuren van je ma.

Verder voldoet ie wel aan je ma's eisen geloof ik, ik zou 'm zeker overwegen als ik haar was.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 17:40
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 15-11-2003 @ 11:51:

Ik zoek een goeie, kleine mobiel zonder antenne. Mijn moeder en mobiele telefoons gaat niet echt samen dus het moet er eentje zijn die echt onwijs eenvoudig te bedienen is.
Buiten dat moet er wel bluetooth op zitten omdat ze zo'n draadloos handsfree setje wil hebben voor op haar oor. Als dan de telefoon gaat kan je toch gewoon op een knopje op dat oortelefoontje drukken om op te nemen??

naja, ik weet dat er zat mensen zijn die helemaal gek van mobiele telefoons zijn dus die kunnen mij vast wel even helpen. )
Ja, ik ben d'r één van En ja ik kan je helpen. Maar één antwoord: SonyEricsson T610. Klein dingetje, geweldige kwaliteit, goede batterij, bluetooth en infrarood. Handig te bedienen menu met pictogrammen. Eventueel de T68i (heb ik zelf ook), ook een geweldig ding, ik ben er zeer te spreken over. Batterij gaat zo 1,5 week mee met normaal gebruik. Heeft uiteraard een minder kleurenscherm dan de T610, minder helder. Niet dat je moeder persé een kleurenscherm wilt maar neem dan het helderste kleurenscherm... En 65.535 kleurtjes is toch gewoon leuk? Van beide telefoontjes zijn de beltonen goed te horen en hebben ze uiteraard een trilfunctie.

Vooral geen Nokia 6310i, lomp en groot ding.

T68i en T610 (links) naast elkaar

Goed, beide modellen hebben bluetooth en infrarood, goede batterij, minstens 5 dagen standby (t610) en de t68i iets meer dan een week. De t68i heeft een 256-kleurenscherm, t610 65.535 kleurenscherm. T610 heeft ook een ingebouwde camera, maar verwacht hier niet teveel van.

Aight, de review van de t610 (in 't engels):

http://www.mobile-review.com/review/...-t610-en.shtml

En de t68i:

http://www.mobile-review.com/review/...-t68i-en.shtml

Voor het geval je het vraagt: t610 & t68i zijn in meerdere kleurtjes verkrijgbaar, de T68i komt het meest voor in wit/blauw, moet je wel van houden vind ik.. Ik heb dezelfde kleur als in deze post

Laatst gewijzigd op 15-11-2003 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 17:52
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 15-11-2003 @ 14:20:
Bij die geavanceerde 'PDA-achtige' phoons van Nokia zou je je moeten afvragen of het wel gemakkelijk te bedienen valt voor een leek. Ik heb er zelf niet veel ervaring mee dus wellicht dat iemand dat nog kan weerleggen, maar met al die toeters en bellen erop lijkt me het wel alsof sommige er ff doorheen moeten worstelen.
Wil je dat wel? De Nokia 7650 / 3650 is niet alleen enorm log maar ook spuuglelijk, vooral de 3650 -laten we zeggen dat ik weinig mensen ken die er van houden-
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 17:56
Orion16
Orion16 is offline
De z600 is gelijk aan de T610, maar dan in clamshell-uitvoering en met een nóg helderder (TFT, t610 en t68i hebben STN) schermpje. Vreet ook stroom, dus verwacht niet dat de batterijtijd erg lang zal zijn. Ik vind hem ook vrij log, Jammer

Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 18:45
Verwijderd
Die T68i heeft zo'n belabberd schermpje dat je die met een beetje zonlicht niet meer leesbaar is...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 18:46
Koen
Koen is offline
Citaat:
Glow schreef op 15-11-2003 @ 19:45:
Die T68i heeft zo'n belabberd schermpje dat je die met een beetje zonlicht niet meer leesbaar is...
Dat heet nou een kleurenscherm. Hebben ze bij Nokia helaas weinig kaas van gegeten, die dingen geven nog steeds 't beeld van een Win3.11 bak. Leuk in de zon, maar verder klote. Dat 't beeld in de zon wat minder is, heb ik er wel voor over. Liever een fatsoenlijk scherm met minder leesbaar beeld in de zon, dan een bagger scherm dat er altijd klote uitziet.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 18:52
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Glow schreef op 15-11-2003 @ 19:45:
Nee hoor, geen last van.. Alsof je dat niet met de T610 hebt.. da's gewoon het nadeel van kleurenschermen. En bedenk wel dat de T68i de (softwarematig) iets verbeterde versie is van de T68. En dat model stamt uit 2001, en was één van de eerste met kleurenscherm en eigenlijk de eerste met kleurenscherm en zoveel commucatieve mogelijkheden.

t610 bij daglicht:

Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 18:54
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Koen schreef op 15-11-2003 @ 19:46:
Dat heet nou een kleurenscherm. Hebben ze bij Nokia helaas weinig kaas van gegeten
Sowieso zijn de schermen / geluid veel minder bij Nokia. Nog steeds durven ze modellen uit te brengen met een 4096-kleurenscherm en 4-toons polyfone beltonen. En ja, de telefoons op zich blijven ook ugly

Ze weten alleen hoe ze hun batterijen kunnen opblazen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 23:54
G.T.C.
G.T.C. is offline
Kan je echt zo weinig zien bij die T610 bij daglicht??
Of licht dat gewoon aan hoe die foto genomen is? Want die z600 ziet er wel super helder uit.

Dat die z600 wat logger is maakt ook niet zo veel uit trouwens. En die telefoon gaat ook elke avond gewoon weer in de oplader, dus dat die in plaats van 5 dagen maar 2 dagen standby kan doet er niet zo veel toe.

Die helderheid vind ik dus wel een zeer belangrijk punt!!
Oud 16-11-2003, 19:37
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 16-11-2003 @ 00:54:
Kan je echt zo weinig zien bij die T610 bij daglicht??
Of licht dat gewoon aan hoe die foto genomen is? Want die z600 ziet er wel super helder uit.

Dat die z600 wat logger is maakt ook niet zo veel uit trouwens. En die telefoon gaat ook elke avond gewoon weer in de oplader, dus dat die in plaats van 5 dagen maar 2 dagen standby kan doet er niet zo veel toe.

Die helderheid vind ik dus wel een zeer belangrijk punt!!
Ik test over het algemeen wel meer foontjes, maar het scherm van de Z600 is veel helderder, TFT hè je kunt 't ook van bijna alle kanten bekijken. Kwaliteit is veel beter. STN is veel minder helder, wat de t610 dus heeft..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 20:52
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 16-11-2003 @ 20:37:
Ik test over het algemeen wel meer foontjes, maar het scherm van de Z600 is veel helderder, TFT hè je kunt 't ook van bijna alle kanten bekijken. Kwaliteit is veel beter. STN is veel minder helder, wat de t610 dus heeft..
nouw, dan is het het helemaal duidelijk. We gaan voor de Z600

Bedankt voor de hulp iedereen
Oud 16-11-2003, 22:41
Tiño
Tiño is offline
ik zou gewoon de t68i nemen, die is tegenwoordig niet duur meer, erg simpel te snappen en heeft bluetooth en voor de rest gewoon en makkelijk...
Oud 17-11-2003, 18:16
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 16-11-2003 @ 21:52:
nouw, dan is het het helemaal duidelijk. We gaan voor de Z600

Bedankt voor de hulp iedereen
okay
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 21:11
Tiño
Tiño is offline
z600 voor een mama die iets simpels wil , met alleen bluetooth, mwa wel goeie keuze qua toestel,maar je bent nu duurder uit voor een apparaat waar je meer mee kan als je wou, maar ach .hij schijnt echt kick te zijn, dus leen m af en toe van dr zou k zeggen...
Oud 17-11-2003, 21:19
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 17-11-2003 @ 22:11:
z600 voor een mama die iets simpels wil , met alleen bluetooth, mwa wel goeie keuze qua toestel,maar je bent nu duurder uit voor een apparaat waar je meer mee kan als je wou, maar ach .hij schijnt echt kick te zijn, dus leen m af en toe van dr zou k zeggen...
Oh, de z600 heeft precies wat zn moeder nodig heeft, een superhelder schermpje, bluetooth, handig iconmenu.. Redelijk klein toestel als je 'm dichtklapt (hij is stukken groter dan de Samsung e700 maar ok)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 21:38
G.T.C.
G.T.C. is offline
haha, nou ik ben ook effe met mijn ma die site gaan bekijken van sony ericsson om de z600 te laten zien. Ze is helemaal verkocht hoor
Valt haar oog opeens op een stukje tekst waar staat dat er ook een foto toestel op zit....
"Ohww", zegt ze. "Das wel heel handig! Als ik dan een ongeluk maak kan ik meteen een foto maken"
whahaha, echt helemaal gek. das dan echt weer het eerste waar ze aan denkt
Oud 17-11-2003, 21:39
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 17-11-2003 @ 22:11:
hij schijnt echt kick te zijn, dus leen m af en toe van dr zou k zeggen...
Ik zat haar ook al een beetje te pushen of we hem misschien niet nu al moesten geven, en niet pas met haar verjaardag. En dat ik hem met genoegen overneem als ie toch niet zo bevalt
Oud 18-11-2003, 17:05
Tiño
Tiño is offline
ja, en terecht...succes ermee heh!...
Reageren

Regels voor berichten