Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2003, 23:41
aap777
aap777 is offline
Ik heb hier een systeem met een ECS moederbord erin. Op de harde schijf staat Windows XP Professional geinstalleerd. Nu wil ik me een nieuw moederbord voor deze PC kopen, namelijk een Asus.
Als ik het moederbord heb vervangen en ik sluit de schijf met de oude installatie erop aan gaat dat dan werken? Zo niet, wat moet ik doen om te zorgen dat ik niet opnieuw hoef te installeren?

Oja er komt ook ander geheugen in. Hierin zat SDRAM en ik wissel naar DDR.

Laatst gewijzigd op 07-10-2003 om 00:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2003, 23:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat voor mobo heb je nu en waarom neem je een ander mobo?

Meestal werkt een andere configuratie niet bij Windows, bij een generic Linux/UNIX kernel zal het wel werken.

Ik zou gewoon backuppen en vers installeren. Repair kan ook, maar is minder 'schoon'.
Oud 07-10-2003, 01:49
Verwijderd
Het is toch wel aan te raden om bij een nieuw moederbord voor een verse windows te zorgen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 12:09
Verwijderd
XP zal zich daar in gaan verslikken.

Mijn paps heeft 't overigens ook een keer gedaan met Windows 98SE toentertijd, maar dat ging verbazingwekkend genoeg prima. Windows installeerde zelf alle nieuwe componenten, en de oude werden verwijderd
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 13:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Duurt wel 10 minuten ofzo, allerlei vage apparaten gevonden.

Win9x lukt het vaker mee dan WinNT, maar ook bij Win98 (first edition) had ik een keer problemen bij het overzetten van de HDD in een ander systeem.

Vanaf Windows Longhorn moet dit gaan veranderen trouwens, dan is elke windows installatie een universele installatie, die op alle configuraties dient te werken.

Er is dan ook niet meer echt sprake van installeren, maar van kopiëren.
Oud 07-10-2003, 16:23
Verwijderd
ja dat werkt met Windows PE(Preinstallation Kit) de installatie van Longhorn is écht snel, net 20 minuten ofzow.
maar je kan hem niet overzetten omdat windows xp geen generic ide device drivers gebruikt maar chipset specifieke.
Dan krijg je dus op een ander type moederbord bij het booten een mooi blauw scherm.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 16:26
M@rco
M@rco is offline
't Kán wel...

http://arstechnica.infopop.net/OpenT...4&m=1400925745

Laatst gewijzigd op 07-10-2003 om 17:24.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:03
Verwijderd
Er zijn hardliners die zeggen dat je zelfs na het installeren van een nieuwe DIMM Windows opnieuw moet installeren, maar daar geloof ik niet in.

Bij een nieuwe chipset is het sowieso altijd noodzakelijk Windows opnieuw te installeren - niet alleen vanwege het feit dat een andere chipset gewoon fysiek een ander apparaat is, maar ook vanwege de natuurlijk compleet andere IRQ-indeling en dergelijke. Ik zou in dat geval ook niet vertrouwen op Plug&Play of op de ACPI en DMI - gewoon installeren die hap.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:49
Orion16
Orion16 is offline
Je kunt het altijd proberen! Ik heb ooit een image overgeplempt van de ene PC naar de andere PC. beiden wel Pentium II 350 maar verschillend mobo enzo. Het werkte perfect! maar misschien ook omdat 't allebei compaq deskpro's waren maar toch ander type mobo, harddisk, NIC, enz.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:14
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Met windows 2000 ging het anders proma hoor! Van een Asus K7Pro met een Athlon 900 naar een MSI KT4V met een Athlon XP 2400+, windows vond keurig alles, driver cd erin, en patsboem klaar is het

Kortom, k zou eht er gewoon op wagen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:46
Orion16
Orion16 is offline
Windows XP en 2000 zeuren daarover zelden (naar mijn ervaring) alles wordt keurig aangepast. Wel moet je Office even opnieuw activeren (= cd erin) omdat 't een andere configuratie gevonden heeft. Beetje gezeik maar het werkt wel. Met Win 98' zou ik het niet doen daar krijg je problemen mee..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 00:10
Verwijderd
dat heractiveren moet als het goed is met windows xp ook, aangezien die activatie hangt op de hardware en niet op de software die er geinstalleerd is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten