Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik druk het knopje ook in, ik heb gewoon een hekel aan dat lawaai.
|
Dat je remmen zouden slijten, is ronduit gelul.
Hooguit de terugvalbeveiliging (zodat je handrem niet gelijk naar beden zakt) zal een klein beetje slijten. Over het algemeen kan het weinig kwaad. Overigens kun je in de winter beter je handrem niet gebruiken. Deze kan namelijk vastvriezen. Als alternatief kun je de auto in een versnelling laten staan, dan kan 'ie ook niet wegrijden. Pas wel even op bij het starten de keer daarna, dat je niet wegschiet.
|
Het is inderdaad beter het knopje WEL in te drukken.
Dit is inderdaad het meganisme dat voorkomt dat die handrem weer teug zakt. Je kunt dit zien als een soort tandje dat in een tandwieltje valt en zo die rem strak houd. Bij het omhoog trekken "rateld"dat tandje langs het tandwiel als je het knopje niet indrukt. De je dit TE vaak gaan die tandjes slijten en werkt je handrem dus niet meer, wat knap lastig is. |
![]() |
|
T is beter voor je schouder om het knopje ingedrukt te houden, want dan krijgt die minder belasting.
T is veiliger als je auto op een steile helling staat om NIET t knopje in te drukken, omdat als je t knopje indrukt je per definitie geen rem hebt. Nu kun je wel je rempedaal gebruiken; maar toch: het risico van wegrollen lijkt me groter. Voor de remconstructie in de auto zelf lijkt het me niet zoveel uitmaken. Mij is daar in ieder geval niks over gezegd dat het schadelijk zou zijn.
|
Ik hoorde vandaag nog van mijn rij-instructeur dat je dat knopje zeker WEL moet indrukken (en mijn vader hoorde van zijn instructeur hetzelfde). Als je dat knopje indrukt leid je de handrem langs een tandwiel. Druk je het knopje niet in, dan trek je het er *tik-tik-tik* overheen. Hierdoor slijt je handrem veel sneller.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Of je het knopje nou wel of niet indrukt heeft niets met remmen te maken, hij remt gewoon zolang de handrem omhoog staat.. |
![]() |
|
![]() |
Dr zal vast wel een reden achter zitten dat als je m indrukt dat ie dan geen geluid maakt en zo niet dat ie dan een irriterend geluid maakt wat klinkt alsof er iets stukgaat...hoeveel waarschuwingen heb je nodig? of is de mens nu werkelijk zo dom dat zelfs als het klinkt stuk te gaan het nog te willen doen
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
achterremmen zijn zowieso veel minder krachtig dan voorremmen, een auto remt voor iets van 70% op de voorremmen. Een handrem is nog minder krachtig dus het betekend dat je nauwelijks een scootertje kunt pesten met je handrem, tenzij ie echt perfect werkt, wat niet vaak het geval is.
|
Bij het loslaten moet je het knopje altijd inhouden, want het werkt als een vergrendeling. Bij het aantrekken van de handrem is het op zeer lange duur wel slimmer, omdat de tandjes wel meer kunnen slijten (heb zelf al s ooit zo'm mechaniek moeten vervangen, ook nokjes afgesleten.)
Het kan dus niet echt kwaad, maar het is wel beter om t knopje in te drukken lijkt mij.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Rijles- en rijbewijstopic #13 TopDrop | 500 | 28-02-2008 11:17 | |
Verkeer & Vervoer |
Raar geluid als ik achteruit rij Verwijderd | 26 | 12-04-2007 20:15 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied #37 Verwijderd | 500 | 29-06-2006 09:36 | |
De Kantine |
rijexamen freekkk_6 | 27 | 27-01-2003 00:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hond als handrem Nietzman | 33 | 20-08-2002 16:21 |