Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2003, 10:14
alwaysgood
alwaysgood is offline
hoi,
sinds een week wordt ik elke nacht rond 4 / 5 uur wakker, omdat ik dan moet plassen. Eerst had ik hier nooit last van en werd ik 's nachts nooit wakker en hoefde ik pas de volgende ochtend naar de wc. Het is raar omdat ik helemaal niet veel drink voordat ik ga slapen, sterker nog als ik amper iets drink 's avonds word ik 's nachts ook nog wakker.
En om dan weer te gaan slapen om vervolgens 's ochtends naar de wc te gaan werkt ook niet, want dan ga ik dromen dat ik op een wc zit en dan plas ik gewoon in bed (is me wel eens eerder overkomen)

Weet iemand hoe dit komt, want het werkt namelijk niet bevorderend op je nachtrust, want je mist zo wat slaap.
alvast bedankt
Oud 10-10-2003, 10:40
Boas
Boas is offline
je er vooral niet teveel druk om maken. Als je je er op gaat focussen en snacht wakker wordt en denkt van " hmzz ik kan beter nu alvast even naar de wc" dan wordt het een soort van ritme. Probeer er niet aan te denken en gewoon weer door te slapen... maybe ben je juist wel bang om in bed te plassen ofzo.
Oud 10-10-2003, 10:54
Verwijderd
ik word elke nacht wakker. mrja ik ga altijd maar gewoon naar de wc

dr valt weinig aan te doen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 11:56
Verwijderd
Idd, voor je naar bed gaat nog even plassen.
En ik weet niet of je nu bv meer koffie, thee of cola bent gaan drinken? Daarvan moet je ook altijd vaker plassen namelijk.
Maar goed, als dat niet helpt.. mja, dan moet je 's nachts gewoon even gaan plassen denk ik...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 13:02
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah ik heb dat ook en ik ga ook altijd voor t slapen nog naar de wc en toch moet ik als ik wakker word echt supernodig nar de wc maar goed je kunt er niet meer aan doen dan vantevoren plassen en niks of weinig drinken savonds voor je gaat slapen!!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:07
Verwijderd
tis de laatste tijd ook kouder.. misschien heeft dat invloed
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 14:39
Ireentje
Ireentje is offline
Ik zou proberen te blijven liggen en door te slapen, alleen als je het echt niet meer houd maar dat lijkt me niet naar de wc te gaan. Misschien dat je dan uit dat ritme komt?
succes!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 22:24
Maguire
Maguire is offline
Misschien dat 2 uur voordat je gaat slapen niks meer drinken wat scheelt !
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 08:39
Quiana
Quiana is offline
Kan het ook niet zijn dat als je elke keer naar de wc gaat,
je lichaam er dan aan gewent raakt oid?

Blijven liggen en doorslapen lijkt me dan iig wel handig,
en dan alleen gaan als je ècht moet... En voordat je gaat
slapen naar de wc idd.
Oud 14-10-2003, 15:16
ekki
ekki is offline
Ik moe(s)t ook vaak 's nachts, meestal slaap ik gewoon lekker verder. Soms heb ik er echt buikpijn van, dan ga ik maar wel (anders lijkt het me ook niet gezond). Maar meestal ga ik niet, hoe nodig ik ook moet. En dan hou ik het 's morgens bijna niet meer .

Weet je heel zeker dat je in je bed plast als je niet gaat? Is dat niet gewoon een angst?
Oud 14-10-2003, 18:06
Aniken
Aniken is offline
Citaat:
ekki schreef op 14-10-2003 @ 16:16:
Maar meestal ga ik niet, hoe nodig ik ook moet.

Slaap je wel weer verder dan?

Als ik wakker word omdat ik naar de wc moet kom ik echt niet meer in slaap voor ik ben gegaan..
Vaak stel ik het wel uit, maar op een gegeven moment ga ik toch maar omdat ik graag verder wil slapen..!!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 18:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
AnneM schreef op 14-10-2003 @ 19:06:
Slaap je wel weer verder dan?

Als ik wakker word omdat ik naar de wc moet kom ik echt niet meer in slaap voor ik ben gegaan..
Vaak stel ik het wel uit, maar op een gegeven moment ga ik toch maar omdat ik graag verder wil slapen..!!
Meestal slaap ik wel weer verder. Ik ben meestal erg moe 's nachts. Als het rond een uurtje of 6 is, dan niet. Dan moet ik echt m'n blaas legen. Maar rond 3 of 4 uur ofzo, dan slaap ik wel verder. Meestal dan. Het hangt ervan af hoeveel dingen ik te overdenken heb ofzo .

Regels voor berichten