Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://www.funcomputer.de/default.ph...20&artnr=02813
|
En andere optimalisaties, en SSE2 support.
Maar dat Intel heer en meester van het high-end segment is, kun je nu ook niet meer zeggen met de Athlon 64. En daarbij zijn de optimalisaties van 64-bit programma's / OSen nog niet meegerekend, wat ook weer voor zo'n 15-25% snelheidswinst kan boeken in de praktijk.
||
(uit ander topic)
Citaat:
2500+ is Barton (te koop voor €90), terwijl de 2600+ Thoroughbred-B is. 2500+ is lager geklokt, waardoor je hoger kunt overclocken dan met 2600+. Ik zou dus voor 2500+ gaan, icm met bovenstaand mobo. En bestellen bij de webshop van die hyperlinks. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mobos zijn in goede hoeveelheden te verkrijgen, de bottleneck zit bij de processors. Maar door de hoge prijs van €450 zal dat jou als individu niet belemmeren om hem te kunnen kopen. Deze bundel van €550 is ook wel interessant: http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=07260
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het 64-bits pretverhaal mag wat mij betreft nog wel even in de aktentas blijven daar er in dat kader nog tamelijk weinig functioneel is. |
![]() |
|
Die URL zeg dus:
Performance t.o.v. Athlon XP 3200+ (Barton): Games: 18,3% Workstation: 12,6% Overall: 14,7% Dus gemiddeld 15% sneller, waarvan de meeste winst bij Games zit. Geen slechte prestatie voor een processor die 0,2GHz lager geklokt is. De 3200+ Barton draait namelijk op 2.20GHz en de Clawhammer op 2.00GHz. Wel heeft de Clawhammer 1MB cache en de Barton 'slechts' 512KB, FSB is hetzelfde (afgezien van de HyperTransport bus, 800MHz). En Windows 64-bit edition zal eind dit jaar, begin 2004 zijn intrede doen denk ik, dus dat 64-bits verhaal mag je zeker meerekenen in je beslissing.
|
Hm, als die prijzen van die processors nou nog een eind inzakken wordt het misschien wel aantrekkelijk om zo'n ding aan te schaffen.
Alleen jammer dat die FX versie weer een stuk duurder is dan de normale athlon64. 300 euro ofzo ![]()
|
En nog slechter leverbaar. Bovendien zit je dan met een S940 mobo. Nee, je kunt beter wachten tot begin 2004 de S939 versie van de Athlon 64 FX uitkomt. Tot die tijd nog even gewoon Athlon 64 of gewoon een Athlon XP.
Sowieso ben ik tegen high-end processors kopen. Gewoon vaak upgraden; heb je na 2 jaar iets van 4 werkende systeempjes, super up to date hoofdsysteem en niet meer geld uitgegeven dan in één keer een supersysteem te kopen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap het niet en vind het jammer dat AMD zo blijft kloten met die langzame klokfrequenties en XP/FX-ratings. Waarom stoppen ze hun moeite niet gewoon in het omhoog brengen van de klokfrequentie? Zelfs de gewone, oude Athlon-XP zou de vloer aanvegen met de P4-HTT wanneer de snelheid boven de 2800 MHz uit zou komen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
'Maar' 15% winst? Allereerst voor een proc die 200MHz lager geklokt is, dus als je puur naar IPC wilt kijken is de gecorrigeerde winst 26,5% (1,15 * 1,10 = 1,265). Dat lijkt me toch een behoorlijke winst! Zoals jij natuurlijk weet, is de processor-performance maar een onderdeel van de game-performance. Er zijn meer factoren, zoals videokaart, geheugen en chipset (IDE?). Een 2x zo snellere videokaart betekent niet dat je fps met een factor 2 toeneemt. Hetzelfde valt over de processor te zeggen. Voor workstation-applicaties geldt dit ook, echter in mindere mate omdat de processor hier vaak een grotere factor is dan in spellen. Als je al deze factoren uit wilt schakelen, moet je je wagen aan synthetische benches die de theoretische performance van een processor meet. Hierbij is duidelijk te zien dat de K8-familie beduidend beter scoort dan de K7-familie. Derhalve kan ik concluderen dat qua performance het prima in orde zit met de Athlon 64 (FX). Het grootste probleem nu is de produktievolume, die moet goed op gang komen wil de Athlon 64 een succes worden. Citaat:
Citaat:
Een Thoroughbred-B op 2.8GHz is geen optie, zoals je weet. 0,9µ K8 moet dat wel mogelijk gaan maken. Maar FYI: de Athlon 64 en 64 FX gaan nu consequent 200MHz erbij doen bij snellere versies. Het gegoochel met Cache en FSB zou verleden tijd moeten zijn. Dat was ook alleen bij de Barton zo, die natuurlijk een beetje een noodsprong van AMD was, om bij te kunnen blijven totdat hun K8-architectuur rijp was.
Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 00:53. |
![]() |
||
Citaat:
![]() t.o.v. de P4 boekt hij bescheiden winsten, tegen de 4%. Niet gek voor 2.0GHz vs. 3.2GHz. ![]() Bij Games is de winst nog hoger, en dat lijkt mij waar je juist de CPU kracht bij kunt gebruiken. Dat WinRAR er 15% langer over doet boeit mij niet zo, maar 55fps ipv 45fps is natuurlijk wel heel leuk.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Moederbord] Abit kv7 mobo sucks Kurogane | 6 | 14-07-2005 19:22 | |
Software & Hardware |
[nieuwe pc] advies? Not for Sale | 15 | 12-12-2004 22:51 | |
Software & Hardware |
SERIAL ATA, Ja of nee? Preaper | 24 | 07-10-2003 22:59 | |
Software & Hardware |
problemennieuwe mobo cartman666 | 16 | 13-11-2002 17:49 | |
Software & Hardware |
[mobo, geluid en video] nieuwe setup loopt gewoon kl*te !!! Verwijderd | 20 | 18-09-2002 10:11 | |
Software & Hardware |
[I-net + Mobo] Kan internet niet op...schuld nieuwe Mobo? D@mien | 9 | 07-08-2002 01:16 |