Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2003, 22:45
Verwijderd
dit jaar een nieuwe opleiding, dus dacht ik dat is goed want dan word ik wat enthousiaster en doe ik me huiswerk goed...maar het probleem is er nog...het lukt me dus echt niet goed om op tijd aan mijn huiswerk te beginnen, de hele week spookt in mijn hoofd wat ik allemaal moet doen maar het gebeurd meestal op het laaste moment en dan is het niet echt super....
Ik vind school wel erg leuk, heb het ook wel naar me zin daar....alleen het huiswerk wil maar niet lukken, Ik wil het echt super graag doen en wil het ook gewoon perfect hebben...maar het lukt op een of andere manier niet....

iemand tips ofzoiets????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2003, 22:51
Verwijderd
Gooi je computer in de prullenbak, verpats je telefoon, laat je ouders je boeken tijdelijk in beslag nemen en doe de afstandbediening van je tv op je kamer weg.

Zorg ervoor dat je minder afgeleid kan worden.

Laatst gewijzigd op 17-10-2003 om 23:14.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 22:56
Verwijderd
Citaat:
lafjuh schreef op 17-10-2003 @ 23:51:
Gooi je computer in de prullenbak, verpats je telefoon, laat je ouders je boeken tijdelijk in beslag nemen en doe de afstandbediening van je tv op je kamer weg.

Zorg ervaar dat je minder afgeleid kan worden.
hmm ja, dat is wel een idee...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 08:57
ScAryGurL
ScAryGurL is offline
Heb ik ook vaak last van. Alles net zo lang uitstellen totdat het ECHT moet gebeuren.
De laatste tijd gaat het gelukkig iets beter. Je moet je eigen gewoon "dwingen" om het te maken. Om het een beetje makkelijker te maken, denk ik altijd, als ik nou eerst doe wat ik MOET doen, kan ik daarna dingen gaan doen die ik leuk vind. Zeker verdiend dan.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 11:30
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
laat je ouders je boeken tijdelijk in beslag nemen
Dan kun je toch niet meer leren?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 12:13
Verwijderd
Citaat:
The Ox schreef op 18-10-2003 @ 12:30:
Dan kun je toch niet meer leren?
Misschien bedoelt hij leesboeken?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 12:18
very drunk driver
very drunk driver is offline
je moet gewoon een ritme krijgen je moet gewoon na het eten altijd om dezelfde tijd aan je huiswerk beginnen niet 1 keer nadat je thuis komt of 1 keer na het eten.
gewoon altijd na het eten. en als dat niet lukt vraag hulp aan je ouders (maar dat is je laatste redmiddel) zorg ervoor dat ze je dwingen om huiswerk te maken totdat je in dat ritme zit

werkt bij mij heel goed ik heb dat ritme niet eens meer nodig nu
Oud 18-10-2003, 13:09
Verwijderd
Ik heb dat ook gehad, het gaat nu veel beter.

Ik probeer altijd alles te maken op de dag dat ik het op krijg; wanneer ik dus dinsdag huiswerk voor een week later op krijg, dan maak ik dat dinsdag meteen. Leerwerk bereid ik góed voor en ik zorg dat ik het een dag van te voren kén.

Hoe je je zelf aan het werk kan zetten? Mja, je moet je een aantal keer dwíngen. Zet je zelf achter je boeken neer en begin. Stop in het begin na elke 40 minuten ofzo, drink en eet af en toe wat en ga dan weer 40 minuten verder. Je kan deze tijd op den duur opbouwen, wanneer je bv een week lang goed gewerkt hebt dan laat je jezelf 60 minuten achtereen werken en neem je daarna telkens 10 minuten pauze.
Verder; je kan jezelf belonen na een dag hard werken, bijvoorbeeld 's avonds iets doen wat je leuk vindt. Geef jezelf een dagje vrij wanneer het heel goed gaat, maar doe dat niet te vaak.

Als het níet goed gaat, straf jezelf dan; je mag bijvoorbeeld niet die film kijken waar je zo naar uit hebt gekeken...

Wat mij ook erg helpt, is een werkschema; die heb ik gemaakt en hij is voor elke week hetzelfde: ik doe op elke dag de vakken die ik die dag gehad heb, soms nog wat extra's voor de dag erna;
maandag - maak en leer Japans,
dinsdag - maak Nederlands,
woensdag - leer de Japanse gesprekjes,
donderdag - zorg dat ik de toetsen voor vrijdag ken, maak Engels
vrijdag - beginnen met voorbereiden nieuwe toetsen, bereid nieuwe les Japans voor.

Maak zoiets dus ook voor jezelf Zet er tijden bij, hoe lang zoiets in beslag gaat nemen en dóe het ook.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:16
Poesket
Poesket is offline
Kan me niet concentreren.

Ik blijf maar achter internet zitten en verder doe ik niets aan mn school. Terwijl ik weet dat het moet!

Tips?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 18-10-2003 @ 14:16:
Kan me niet concentreren.

Ik blijf maar achter internet zitten en verder doe ik niets aan mn school. Terwijl ik weet dat het moet!

Tips?
Idd, dat had ik dus ook. Geef jezelf een trap onder je kont! Alleen jij kan jezelf aan het werk zetten. En dan moet je concentratie opbouwen. Begin dus eerst met een schema waarin je telkens 30 minuten werkt, 10 minuten pauze en weer 30 minuten werkt. Als het goed gaat, werk dan eens 40 minuten en daarna eens 50. Bouw het dus op.
Ga ook in een omgeving zitten waar je door niets afgeleid gaat worden, bijvoorbeeld op school in een studeerruimte. Een bibliotheek heeft vaak ook stilte ruimtes voor 1 persoon, maar dat kan ook wat té stil zijn. Zoek dus een goede plaats uit.
Leg voor je alleen dingen die je nodig hebt; de boeken waarmee je moet gaan werken en de dingen die je daarbij nog nodig hebt. Geen extra spulletjes dus.

Succes !
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:46
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-10-2003 @ 14:25:
Idd, dat had ik dus ook. Geef jezelf een trap onder je kont! Alleen jij kan jezelf aan het werk zetten. En dan moet je concentratie opbouwen. Begin dus eerst met een schema waarin je telkens 30 minuten werkt, 10 minuten pauze en weer 30 minuten werkt. Als het goed gaat, werk dan eens 40 minuten en daarna eens 50. Bouw het dus op.
Ga ook in een omgeving zitten waar je door niets afgeleid gaat worden, bijvoorbeeld op school in een studeerruimte. Een bibliotheek heeft vaak ook stilte ruimtes voor 1 persoon, maar dat kan ook wat té stil zijn. Zoek dus een goede plaats uit.
Leg voor je alleen dingen die je nodig hebt; de boeken waarmee je moet gaan werken en de dingen die je daarbij nog nodig hebt. Geen extra spulletjes dus.

Succes !
Dankje wel!!

Ik ga mn best doen, doe het tenslotte voor mezelf
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:58
Verwijderd
En wat ook altijd goed kan helpen wanneer je wat moet leren; denk aan het gevoel dat je gaat krijgen wanneer je een heel goed cijfer hebt gehaald. Dat gevoel krijg je alleen door goed te gaan leren.. Als je dat gevoel twee keer hebt gehad door goed geleerd te hebben, voelt dat echt heel goed en wil je meer
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:58
Verwijderd
wow Andijvie dankjuh ik heb er echt opeens zin in om me huiswerk te gaan doen
nou, hopelijk gaat het me lukken
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je moet proberen om een vast ritme te krijgen van school, huiswerk en ontspannen. Als je een vast ritme heb dan wijk je daar minder makkelijk vanaf en kan je dus ook voor jezelf afspreken dat je alleen 's avonds tv kijkt bijvoorbeeld. Ik heb zelf een soort ritme dat als ik uit school kom dan doe ik eerst een uurtje wat anders (ontspanning), daarna ga ik aan mn huiswerk beginnen tot het eten (ik werk nu dus meestal anderhalf a twee uur achter elkaar), dan gaan we eten, daarna help ik met de afwas en daarna ga ik nog even aan mn huiswerk tot uiterlijk een uur of negen (ligt eraan hoeveel ik te doen heb) daarna ga ik nog even wat ontspannends doen (computeren, lezen of tv kijken bijvoorbeeld) en rond tien uur ga ik naar bed. Ik heb dit ritme al een aantal jaren en dus wijk ik er niet makkelijk vanaf, mn moeder zal me ook heel raar aankijken als ik ineens gelijk na het eten tv ga kijken omdat ze gewend is dat ik dan mn huiswerk maak . Probeer voor jezelf ook eens zo'n ritme te maken en je dr dan ook echt aan te houden. Het werkt op den duur echt!
Oud 18-10-2003, 21:51
Verwijderd
Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 18-10-2003 @ 20:58:
wow Andijvie dankjuh ik heb er echt opeens zin in om me huiswerk te gaan doen
nou, hopelijk gaat het me lukken
Dank je
Maar probeer dus idd volgens een vast ritme te gaan werken, na een tijdje zit dat er helemaal in en dan gaat het vrijwel vanzelf.

Gewoon in het begin jezelf een paar trappen onder je kont geven en jezelf af en toe straffen, dan gaat het steeds beter.

Succes he
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:53
Verwijderd
okay, ja ik ga proberen een ritme te krijgen...
lijkt me ook wel erg fijn een goed ritme
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 22:31
Verwijderd
Als ik huiswerk wil doen: dan mag de tv/computer niet aan, want dan wil ik het huiswerk uitstellen en komt er weer niets van. Omdat ik wel altijd muziek aan wil hebben bij het leren ('achtergrondmuziek', dus niet hard), moet de radio aan. Als je dan eenmaal een boek en schrift voor je hebt en 5 minuutjes bezig bent ga je (althans, ik ) ook gewoon door.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:56
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 17-10-2003 @ 23:45:
dit jaar een nieuwe opleiding, dus dacht ik dat is goed want dan word ik wat enthousiaster en doe ik me huiswerk goed...maar het probleem is er nog...het lukt me dus echt niet goed om op tijd aan mijn huiswerk te beginnen, de hele week spookt in mijn hoofd wat ik allemaal moet doen maar het gebeurd meestal op het laaste moment en dan is het niet echt super....
Ik vind school wel erg leuk, heb het ook wel naar me zin daar....alleen het huiswerk wil maar niet lukken, Ik wil het echt super graag doen en wil het ook gewoon perfect hebben...maar het lukt op een of andere manier niet....

iemand tips ofzoiets????
Als het nog niet is opgelost (dit gaat heel debiel en lullig klinken) zou je ook iets van een huiswerk begeleiding kunnen zoeken. Ik zit nu in de vijfde en doe het al vanaf de derde. Het werkt wel, al moet ik toegeven, ik heb me soms groen en geel geergerd aan die mensen. Mijn ouders hebben me er heen gestuurd omdat ze dachten dat ik het niet zou redden aangezien ik ook op een montesnoeri school zit. Misschien heb je er wat aan. Laatste tip: Kijk bij meerdere bij je in de buurt zodat je echt een plek hebt met aardige mensen waar je je thuis voelt en waar je zeker weet dat je rustig kan gaan werken. Het voordeel is dat als je thuis komt je dan helemaal niets hoeft te doen en je rustig vaker kan gaan reageren op dit forum of tv kan kijken. Succes
Oud 19-10-2003, 16:07
fractuur
fractuur is offline
Citaat:

Zorg ervoor dat je minder afgeleid kan worden.

that's the problem. Bij mij ook. Maar ik heb geen zin om mijn afleiding weg te gooien.
Oud 19-10-2003, 19:42
duifeltje
duifeltje is offline
het lijkt er zo'n beetje op dat iedereen hier last heeft van te weinig zelf-discipline.
(ik dus ook), ik neem me ook elke week voor om het heel goed te doen, maar telkens lukt het niet.
ik heb wel een tip: koop een whiteboard en hang dat zo'n beetje midden in je kamer, hier zet je al je huiswerk op.
Dat werkt bij mij wel want zo kan ik niks vergeten en wordt ik er telkens mee geconfronteerd dat ik nog iets moet doen.
Oud 19-10-2003, 20:26
Verwijderd
Ik heb hier ook vaak veel moeite mee: alles wordt tot de laatste dag uitgesteld. Bij mij komt dat door de erg verleidelijke computer.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 20:45
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
wat ook helpt is je door iemand laten controleren. jezelf iets voornemen en dat aan iemand melden en dan achteraf vertellen of het gelukt is. dan ga je beter je best doen om het te laten lukken.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 20:47
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
je kan je ook door het forum hier laten controleren. er zijn dan een heleboel mensen die lezen of het lukt wat je van plan was, dat helpt dan ook nog beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten