Advertentie | |
|
![]() |
|
4 uur is eigenlijk heel weinig.
je moet beginnen bij het begin, want anders is het eind zoek. begin anders in een boek van een jaar terug, probeer dat te snappen, en zo ga je verder. bijv, snap je niks van algebra... ga dan beginnen met het onderzoeken hoe dat allemaal werkt. hoe je breuken kan omzetten, wortels, machten en oefen dat. daarna ga je pas beginnen aan de algebra.. je moet eerst de getallen an sich begrijpen voor je aan een formule begint. en idd, geef eens een voorbeeld van wat je niet snapt, want als je in een ander hoofdstuk ineens een 8 kan halen.. betekent dat dat je dus wel iets snapt en niet niets van wiskunde .. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat je iemand anders moet zoeken om het uit te leggen dan je vader, om 2 redenen:
ja vader blijft je vader, hij bekijkt alles dus vanuit een ander perspectief. en hij is goed in wiskunde. Ik heb merk het zelf dat het uitleggen van simpele dingen(die voor mij logisch zijn) aan iemand die het echt niet snapt zeer moeilijk is. Misschien is dit ook wel het geval bij je vader. Probeer iemand anders te zoeken die het een keer uitlegt op een andere manier, in andere woorden, met een ander voorbeeld. Ik neem aan dat je buiten die 4 uur hw begeleiding nog zelfstandig bezig bent met je hw, anders is het inderdaad een beetje weinig. (mijn docent wiskunde zegt dat je per les best een uurtje aan je huiswerk mag zitten) Verder kan je hier natuurlijk dingen posten die je niet snapt. Er zijn altijd wel mensen die het even uit willen leggen. |
![]() |
|
![]() |
Vooral de tip van even teruggaan is van belang. Wiskunde is echt een vak dat opbouwt en opbouwt, en daar nog weer bovenop bouwt. Als je breuken, vergelijkingen etc niet begrijpt, kun je er later niks mee uitrekenen.
Je moet echt terug naar de basis, en die proberen te begrijpen en te doorgronden. En er dan sommetjes mee maken. Te vaak gebeurt het dat mensen het trucje leren, en dan, bijv met veel muziek/msn'en en andere afleiding die sommetjes op de automatische piloot maken. Dat is maken om het maken, niet om te leren. Je moet begrijpen wat je aan het doen bent. En je studiehulp daarop uitkiezen. Inderdaad kan iemand die het zelf goed weet het wellicht niet altijd goed overbrengen, omdat het voor hem te zeer gesneden koek is. Post eens een opgave hier, en geef aan wat je niet begrijpt |
![]() |
|
Ben het eens met Thomasju, iemand anders zoeken die het je uit kan leggen. Eventueel kun je vragen ook altijd hier posten natuurlijk.
Wiskunde draait om begrijpen. Je kunt zoveel sommen maken als je wil, maar zolang je niet inziet dat je eigenlijk elke keer hetzelfde doet komen de sommen op de toets toch weer als een verrassing.
__________________
Hoi! - Soija.nl
|
![]() |
||
Citaat:
Het probleem is vooral je mentaliteit - jij bent er van overtuigd dat je het toch niet snapt, waardoor je snel gefrustreerd raakt en het ook niet snapt omdat je niet productief bent. Wiskunde op de middelbare school is echt niet moeilijk en je kan het vast wel als je er wat moeite in steekt. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want wat je hier eigenlijk zoekt is een magische oplossing voor je probleem, maar die is er niet. Je vertelt niet waar je exact problemen mee hebt, je zegt eigenlijk enkel dat wiskunde je niet ligt. Teruggaan naar je basis is een goede tip, maar ook dat houdt eigenlijk ook gewoon hetzelfde in: begrijp waarmee je bezig bent. Ik ben het eigenlijk min of meer eens met Schrödinger: het is een foute houding om te zeggen dat je het toch niet kan. Wiskunde is echt niet moeilijk, maar je moet er wel wat moeite insteken om het te begrijpen. Als je met specifieke pijnpunten komt, kunnen we je daarbij proberen helpen om die onderwerpen te begrijpen. Maar om algemene hulp te geven is redelijk moeilijk.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
|
![]() |
|
Hier kom je waarschijnlijk wel mee verder:
SPA (Systematische Probleem Aanpak) 1. Gegevens: Schrijf alle gegevens op. Vaak is het ook handig om een tekening te maken. 2. Gevraagd: Schrijf op wat er gevraagd wordt. 3. Formule/definitie/stelling/eigenschap: Welke formule(s)/definitie(s)/stelling(en)/eigenschap(pen) moet je gebruiken in combinatie met de gegevens? 4. Stappenplan: Maak een stappenplan waarbij je stapsgewijs nagaat hoe je de opgave uitwerkt door uit te gaan van 1 t/m 3. 5. Antwoord: Schrijf het antwoord op met behulp van het stappenplan. 6. Evaluatie: Ga na of alle stappen die je hebt uitgevoerd inderdaad juist zijn en dus het juiste antwoord opleveren.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er is altijd een 'beginpunt'. Snap je wat variabelen zijn? Snap je wat functies/grafieken zijn? Snap je hoe je oppervlakte berekent? Snap je dat de kans dat je 6 gooit bij een normale dobbelsteen 1/6 is. Zo kun je nog wat doorgaan. Geef eens een voorbeeld van wat je wel en van wat je niet snapt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Slecht in toepassing / HELP PROFIELKEUZE !! ricey | 3 | 14-03-2013 18:01 | |
Studeren |
Wat te doen na HAVO? Angel0fSin | 13 | 01-03-2010 08:15 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] A1,2 2008 ii thezMaarten | 1 | 19-04-2009 16:02 | |
Algemene schoolzaken |
Mijn cijfers.. ik heb angst.. Verwijderd | 3 | 18-05-2008 22:03 | |
De Kantine |
Wat is jouw IQ? Negrotiator | 177 | 25-01-2004 15:43 | |
Psychologie |
je geheugen Verwijderd | 45 | 12-11-2003 20:22 |