Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik was er niet meer mee bezig dan andere vakken. Ik las de tekst maar 1 keer door en toen kon ik alles zo navertellen. Het ging voor me leven (iets anders dan logica) ofzo. Niet makkelijker op te bergen, wel makkelijker terug te halen ![]() Volgens mij zit het um dus niet in het leerproces zoals jij stelt. |
![]() |
||
Citaat:
Daardoor kom ik bij talen ook niet echt ver, omdat er altijd ontzettend veel uitzonderingen zijn die ik niet kan onthouden. Dat is dus ook meteen het slechte aspect van mijn geheugen. En afspraken onthou ik trouwens heel goed. Opdracht (doe dit, daarna dat en daarna dat) weer niet. Na opdracht 1 ben ik de rest al weer vergeten ![]()
|
Ik heb een behoorlijk goed geheugen. Ik onthoud ontzettend veel. Wat mensen zeggen, wat ik mensen wel en niet verteld heb, wat mensen aan hadden...
Ik leer snel, rijtjes woordjes ken ik zo. Wiskunde gaat prima, als ik het snap en talen ben ik ook redelijk in.
|
Verwijderd
|
Mja, 't is te zien.
Ik vind idd, zoals Fade Of Light (ja,toch?) zegt, dat interesse een grote rol er in speelt. Verder was ik vroeger wel goed in telefoonnr's, maar nu met de gsm is dit niet meer nodig en heb ik dit talent wat verwaarloosd. 'Memory' spelen is ook niet meer aan me besteed. Als kind kon ik het supergoed....mja, das volwassen worden, zeker? Iets erin stampen lukt me wel, maar dan blijft het niet zo lang bewaard. Het is ook veel saaier om te doen. Behalve natuurlijk als je er een kwis van maakt of zo.. Wanneer ik het BEGRIJP dan blijft die kennis gewoon in me zitten en door het eventjes vlug te herlezen kan ik het perfect weer uitleggen. Dus ja, logica en ervaring doen er dus ook wel nog toe. |
![]() |
|
Ik denk dat interesse, begrijpen en oefenen veel invloed
hebben op het onthouden/kunnen toepassen van dingen. Bij mij is dat iig wel zo, als ik er niet in geinteresseerd ben, doe ik er veel minder moeite voor, het gevolg van niet begrijpen lmd, en als ik het niet oefen, kost het me veel meer tijd om alles weer goed eruit te krijgen. Mijn geheugen is redelijk goed, denk ik. Stampen gaat goed, net als het eruit krijgen. Wiskunde ed gaan goed, maar dan moet ik het ook écht begrijpen, anders ga ik de mist in... Talen lukken ook wel redelijk, behalve Nederlands. ![]() (Nouja. Andere talen gaan me makkelijker af.) Dingen die veel indruk op me maken onthoud ik het meest, dat geldt voor kleine en grote dingen... Nutteloze dingen blijven ook vaak hangen.
|
Té goed, ik onthoud zelfs de meest stompzinnige, nutteloze dingen.
![]() Ik heb een talenknobbel... voor talen haal ik echt achten en negens als ik wil, wiskunde kan ik echt niet. ![]()
|
ik heb een heel goed geheugen ik onthjoudt echt bijna alles.. naja niet van schooldingen raar genoeg
![]() talenknobbel heb ik ook > behalve die voor engels mis ik en wiskunde haalde ik alleen maar onvoldoendes
|
als ik me voor een bepaald onderwerp interesseer, kan ik geboeid luisteren en onthoud ik veel. als het me geen reet kan schelen, hoor ik iets wel, maar ben ik het serieus na 10 seconde vergeten.
in stampen ben ik erg goed, eindexamens van vwo heb ik steeds de dag van te voren geleerd. het meeste blijft zelfs nog voor langere tijd bij ![]() verder ben ik een beta figuur: wiskunde, natuurkunde en scheikunde gingen me best af. talen gaan ook altijd wel. alleen economie en aardrijkskunde en geschiedenis enzo, bleegh veel te saai, ben ik dus na 10 seconde weer kwijt.
|
![]() |
|
Sommige dingen kan ik weer heel goed onthouden (bijvoorbeeld telefoonnummers of datums en hele vage dingen die opeens weer boven komen) maar soms denk ik echt dat ik aan vroegtijdige dementie lijd ofzo. Dan leg ik mn pen ergens neer en dan 5 seconden later ben ik hem al weer kwijt. Of ik zeg iets tegen iemand en dan antwoord diegene daarop en dan moet ik weer vragen wat ik eigenlijk had gezegd.
En verder heb ik niet echt een wiskunde of talenknobbel, maar ik ben wel beter in exacte vakken, maar echt moeite met woordjes leren heb ik ook niet.
||
Citaat:
Dat heeft iedereen wel hoor, tenminste ik wel. Dat je opeens een beeld weer terug ziet van 10 jaar geleden of dat je nog weet waar de woordjes staan dat heb ik best wel vaak.
|
Hangt een beetje van mijn humeur af,
Soms neem ik enorm veel op , net rainman ![]() Of een tijdje duf en dan herinner ik alleen dingen die al een tijd geleden gebeurt zijn of een dan een tijdje oplettend maar dan vooral op wat nu en zonet gebeurde, Hmm korte en lange termijn geheugen werken niet altijd samen bij mij geloof ik. Dingen erin stampen , lukt me eigenlijk alleen als ik het opschrijf.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan gebeurtenissen als geen ander onthouden. namen en gezichten vergeet ik best vaak (alleen van de mensen die ik niet interssant vind) En ik heb zowel geen problemen met talen als wiskunde. ![]() |
![]() |
|
Ik kan redelijk snel leren voor proefwerken, woordjes heb ik zo geleerd..maar zodra ik mijn proefwerk gemaakt heb verdwijnt alles uit mijn hoofd
![]() Ik onthoud altijd rare feitjes. Zeg erg vaak 'ik heb eens ergens gelezen dat...'
|
Dingen die ik wíl onthouden, onthoud ik heel makkelijk. Ook leren voor school ging me altijd super makkelijk af (lees: ik hoef bijna nooit te leren om toetsen te halen). Daar staat tegenover dat ik een eersteklas ramp ben in het onthouden van cijfers (telefoonnummers!), namen en afspraken.
Ik vind wel dat ik een zeer vaag geheugen heb: van mensen uit de brugklas weet ik soms nog wat ze aanhadden bij bepaalde gebeurtenissen en ik onthoud de meest rare feiten die ik ooit gelezen heb (zoals de bacterie die gaatjes in je tanden veroorzaakt: streptococcus mutans voor de geinteresseerde ![]() ![]()
||
Citaat:
ff antwoorden. ik heb een uitmuntende geheugen (fotografisch) en zowel een wiskunde-, als een talenknobbel
||
Citaat:
|
ben heel goed in het onthouden van namen en achternamen van mensen. ook nummers,codes en data (zeg maar alles waar getallen in voorkomen) onthou ik feilloos, weet zelfs het oude telefoonnummer van me vriend nog (hij heeft al n jaar n nieuw nr ofzo
![]() dus vertel me nooit voor de gein je pincode, want ik vergeet em nooit weer ![]() maar ook al denk ik er maanden niet aan, als het me na een hele tijd gevraagd wordt kan ik die zo opdreunen... ![]() ![]() en ik heb niet eens een wiskundeknobbel, helemaal niet juist, heb wel een talenknobbel kusss, Ka |
![]() |
|
Mijn geheugen is super als het om mensen gaat. Ik zit nu op de Pabo, dus het is ook belangrijk dat ik namen en gezichten onthou. Ik vergeet niet zomaar iemand.
Als ik mijn best doe voor school kan ik ontzettend veel onthouden (maar als ik er niet mijn best voor doe, onthou ik het niet). Ik vergeet tegenwoordig wel vaak afspraken, waardoor ik veel dubbele afspraken heb. Komt omdat ik nu mn agenda bijna nooit meer gebruik. Zou ik toch maar weer moeten doen. Tis vervelend. Ik heb een echte talenknobbel, maar dat vind ik ook hartstikke leuk. Heb net nog met mijn zusje duitse verhaaltjes zitten lezen om haar te helpen.
|
Ik heb wel een redelijk geheugen, ik onthou altijd (vrij nutteloze dingen) als: gesprekken met mensen, namen van mensen (mensen die ik nooit meer zie bedoel ik), verjaardagen, telefoonnrs enzo. Ik ben ook wel goed in talen, alleen grieks niet zo, door die stomme tekentjes
![]()
|
Goed en daar ben ik erg blij mee!
Ik leer snel [echte leer dingen, bv. woordjes/zinnen stampen]. Als ik het 1 x heb overgeschreven ken ik het en gaat het er niet meer uit. Ook telefoonnummers onthoud ik snel en goed. Heb een heel telefoonboek in mijn kop! Alleen in afspraken en tijden ben ik een ramp ![]()
||
Citaat:
geheugen en daar je voordeel uit halen is ook snelheid, hoeveelheid, analyse.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Mobo pakt geheuge pas in het 3e slot Purgatori | 30 | 13-10-2006 12:24 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Geheugen Enlightenment | 32 | 04-08-2005 00:14 | |
Psychologie |
het hoogtepunt in je leven? Fantôme | 54 | 12-04-2004 09:00 | |
De Kantine |
Je beste vriend/ vriendin belt op ,en heeft NET gesekst met een persoon uit de kroeg Verwijderd | 52 | 18-09-2003 07:52 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Wie weet er een programma waardoor het LIJKT alsof je geheugen leeg is? | 6 | 15-11-2001 21:29 |