Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2002, 11:08
Missy_shy
Missy_shy is offline
Ik hoop dat dit onderwerp hier goed is anders alvast sorry:

Ik ben al z'n 3 jaar aan de pil als het niet langer is..nu hoorde ik van iemand dat ook al ben je zwanger en je slikt de pil je gewoon ongesteld blijft worden??
Weten jullie of dit waar is? (graag alleen antwoorden als je het zekker weet anders zit ik met ngo meer twijfel)

Ik had namelijk een antibiotica kuur en dus gebruikte we condoom maar op de laaste dag dat de pil nog niet echt veilig was scheurde het condoom en kwam er dus sperma in me...

Maar nu vroeg ik me dus af als je de pil slikt en je bent zwanger je gewoon ongesteld blijft worden

ik weet dat dit wel kan maar ik vroeg me meer af of dit altijd zo was?!
Iedereen zegt namelijk wat anders

alvast bedankt!
Oud 26-04-2002, 11:26
snoopy
snoopy is offline
als je zwanger bent, wordt je niet meer ongesteld. Ongesteld zijn betekent namelijk gewoon dat er een eitje rijpt, en afgestoten wordt, en als je zwanger bent, wordt het eitje niet afgestoten, omdat het bevrucht is. Dit heeft verder niets te maken met of je aan de pil bent, of niet. (behalve dat er als je aan de pil bent, helemaal geen eitje is, geloof ik.)
Oud 26-04-2002, 11:27
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
als je zwanger bent, wordt je niet meer ongesteld. Ongesteld zijn betekent namelijk gewoon dat er een eitje rijpt, en afgestoten wordt, en als je zwanger bent, wordt het eitje niet afgestoten, omdat het bevrucht is. Dit heeft verder niets te maken met of je aan de pil bent, of niet. (behalve dat er als je aan de pil bent, helemaal geen eitje is, geloof ik.)
oeps, nou zeg ik het toch nog verkeerd. Het eitje rijpt dus niet, als je niet zwanger bent, maar het komt er wel even. Maar als het niet bevrucht wordt, dan wordt het afgestoten=ongesteld zijn.
Oud 26-04-2002, 13:10
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:

oeps, nou zeg ik het toch nog verkeerd. Het eitje rijpt dus niet, als je niet zwanger bent, maar het komt er wel even. Maar als het niet bevrucht wordt, dan wordt het afgestoten=ongesteld zijn.
hehe okj bedankt ik begon te twijfelen door dat de pil eigelijk een ovulatie en al dat gedoe nabootst maar niet echt is
Oud 28-04-2002, 09:49
Snufje
Snufje is offline
In uitzonderingen kan het zijn dat je wel ongesteld wordt terwijl je zwanger bent, maar dat komt echt vrijwel niet voor.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten