Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2003, 11:33
Musk
Musk is offline
Het gaat de laatste tijd niet zo goed tussen mijn vriend en mij maar we doen ons best en we houden heel veel van elkaar. Nu ben ik zelf heel jaloers, maar ik laat het nooit merken. (ik weet dat er al meer topics over zijn maar ik wil het toch kwijt)
Nu is hij bij een meisje uit zijn klas, zomaar. Hij heeft met haar afgesproken vanmiddag. Hier heb ik het heel moeilijk mee, vooral omdat ik zo onzeker ben over onze relatie, en bang dat hij dan dat meisje leuker gaat vinden dan mij. Ik ben bezig met aan mezelf te werken, ivm jaloezie en onzekerheid. Maar waarom vind ik het zo moeilijk dat mijn vriend bij dat meisje thuis is? Ik gun hem heus wel een leuke dag. Ik ben niet jaloers op hem maar op haar. Niet boeiend verhaal maar moet het echt kwijt, iemand misschien tips, ervaring, opmerkingen..??
Oud 14-10-2003, 11:37
Nona
Nona is offline
Probeer ermee te leven. Probeer je in te denken dat jij degene bent die gewoon eens een middag doorbrengt met een klasgenoot, dan is er ook niets aan de hand. Probeer te denken zoals jij zou willen dat je vriend dan dacht.

Tja, meer kan je denk ik niet doen. Je kan je vriend nou eenmaal niet verbieden met andere mensen dan jij om te gaan.
Oud 14-10-2003, 11:46
Verwijderd
Hij is niet van jou... Wat vaak helpt als je jaloers bent (bij mij dan) is je indenken hoe vaak jij zelf met 'anderen' van het andere geslacht omgaat. Tenminste, bij mij helpt het.
Hij zal overigens die klasgenote heus niet zo snel leuker gaan vinden dan jij, dat is een belachelijke gedachte die nergens op gebaseerd is, dus zet dat maar uit je hoofd.

Suc6
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 12:02
pyres74
pyres74 is offline
waarom heeft hij met dat meisje afgesproken?
ik bedoel; ik zou dat ook raar gaan vinden hoor als mijn vriend dat zou doen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 12:04
Musk
Musk is offline
Omdat 'hij goed met haar kan praten' en 'haar graag mag'
op zich geen vreemde redenen, maar toch
Oud 14-10-2003, 12:06
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
Musk schreef op 14-10-2003 @ 13:04:
Omdat 'hij goed met haar kan praten' en 'haar graag mag'
op zich geen vreemde redenen, maar toch
nou ehmm ik zou het wel een vreemde reden vinden of ligt dat aan mij

maar goed
als ik jouw was zou ik gewoon tegen hem zeggen dat je dit soort dingen niet echt op prijs stelt en dan zou ik het verder laten rusten. en het er ook niet meer over hebben totdat hij dus daadwerkelijk met haar afgesproken heeft

het is lastig maar ik begrijp je jaloersheid wel
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 12:14
Verwijderd
IK DENK

dat je pas schrik moet hebben dat ie je verlaat voor dat meisje als ze afspreken zonder dat je ervan weet.

xxx
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 12:15
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 14-10-2003 @ 13:14:
IK DENK

dat je pas schrik moet hebben dat ie je verlaat voor dat meisje als ze afspreken zonder dat je ervan weet.

xxx

so true
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 18:13
Punkygirl
Punkygirl is offline
Hmmm ik zou het er denk ik ook wel moeilijk mee hebben als mijn vriendje zoiets zou doen.. maar toch je gunt het hem wel... Maar de redenen zijn wel vaag.. Hij kan toch ook goed met jou praten neem ik aan.. dus waarom iets met iemand afspreken als je goed met diegene kan praten..
Oud 14-10-2003, 19:36
Aniken
Aniken is offline
Ontzettend fijn voor hem dat hij zo goed met haar kan praten en dat 'ie haar graag mag.
Maar ik neem aan dat hij dat ook met jou kan doen.

Ik geloof dat ik toch ook wel een beetje jaloers zou zijn als mn vriend met een meisje af zou spreken 'omdat hij zo goed met haar praten kan'!!

Aan de andere kant kun je hem natuurlijk niet als jouw bezit gaan beschouwen en hem verbieden met andere meisjes om te gaan. Té jaloers zijn is ook weer niet goed voor je relatie.

Ik denk dat ik hem maar even zn gang zou laten gaan. Hij vertelt je in ieder geval dat hij bij haar is, dus daarover hoef je je al geen zorgen te maken. Pas als hij overdreven veel tijd met haar door gaat brengen zou ik hem er toch eens op aanspreken.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 15:04
*Primo
*Primo is offline
Citaat:
Musk schreef op 14-10-2003 @ 12:33:
Het gaat de laatste tijd niet zo goed tussen mijn vriend en mij maar we doen ons best en we houden heel veel van elkaar. Nu ben ik zelf heel jaloers, maar ik laat het nooit merken. (ik weet dat er al meer topics over zijn maar ik wil het toch kwijt)
Nu is hij bij een meisje uit zijn klas, zomaar. Hij heeft met haar afgesproken vanmiddag. Hier heb ik het heel moeilijk mee, vooral omdat ik zo onzeker ben over onze relatie, en bang dat hij dan dat meisje leuker gaat vinden dan mij. Ik ben bezig met aan mezelf te werken, ivm jaloezie en onzekerheid. Maar waarom vind ik het zo moeilijk dat mijn vriend bij dat meisje thuis is? Ik gun hem heus wel een leuke dag. Ik ben niet jaloers op hem maar op haar. Niet boeiend verhaal maar moet het echt kwijt, iemand misschien tips, ervaring, opmerkingen..??
k ken je probleem vertrouwen! als jullie echt van elkaar houden, vertrouw je partner alsjeblieft! Hij zal heus niet iets met een ander gaan doen! ik heb het zelf ook even gehad...was heel vervelend..dat jaloerse...maar is helemaal nergens voor nodig!
tis ook over bij mij ik weet vanbinnen dat ik haar absoluut helemaal kan vertrouwen gewoon vertrouwen en blij zijn dat je zo'n lieve partner hebt
gewoon idd je partner een leuke dag gunnen
En heb vertrouwen in je partner! hij/zij (in jou geval hij) houdt ECHT van je als hij/zij dat zegt
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 15:13
Verwijderd
ik ken het verschijnsel,
ik ben nog steeds jaloers als mn vriend met een andere vrouw omgaat (zelfs al is het zijn nerderige studiegenote)... en ik was ook erg onzeker over onze relatie maar sinds ik hem duidelijk heb gemaakt dat dat zo is en ik meer bevestiging van zijn kant nodig had gaat het een stuk beter... hij zegt steeds lieve dingen tegen me enzo... ik weet nu ook heel goed dat hij voor mij kiest, als dat anders zou zijn had ik dat allang geweten...

dus mijn advies is vraag om een beetje meer bevestiging van zijn liefde voor jou en denk er verder niet over na dat hij bij een andere vrouw is want als hij echt van je houdt gebeurd er helemaal niks...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 16:30
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ach, ik je zou je er geen zorgen om maken
Zoals hierboven al gezegd, met jou kan het het ook goed vinden en goed met je praten. Maar iedereen heeft naast zijn vriend/vriendin ook andere mensen nodig.
Het is ook gewoon leuk om ook met andere mensen fijn te praten, dat zal jij ook wel vinden toch?
Ik en mijn ex (maar bijna weer vriend) hebben elkaar altijd vrijgelaten in die dingen. Maarja we zijn allebei helemaal niet jaloers aangelegd.
En het lijkt me ook niet gezond als je vriend niet met iemand om zou mogen gaan alleen omdat diegene van het andere geslacht is.
Je kan hem heus wel vertrouwen hoor, als hij iets voor haar zou voelen had hij hoogstwaarschijnlijk niet verteld dat hij naar d'r toe zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 09:46
Verwijderd
ik heb je een pm gestuurd
ik herken dit voor de volle 100%
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 10:57
Verwijderd
Het is heel kut en ik kan het me goed voorstellen, maar je kunt er niets aan doen.

Als hij bij een ander meisje is, kun je twee dingen doen. Je kunt jezelf helemaal gaan zitten opvreten en depressief zijn, of je kunt jezelf vermannen en proberen zodra hij thuis is die relatie weer op poten te krijgen. Als hij een ander meisje echt leuker vindt dan jou, dan kun je daar niets tegen doen. Maar dat is in dat geval onvermijdelijk, en kun je het beter niet aan jezelf te wijten hebben dan wel. Dus doe je best en laat het er niet bij zitten (jezus wat een Ratelband-peptalk is dit zeg).
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 11:06
elledc
elledc is offline
Hij gaat dus bij een meisje uit zijn klas op haar kamer, zomaar, en omdat hij haar graag mag?
Mijn vriend zou zoiets nooit doen, of hij neemt me simpelweg mee. Het ligt misschien aan mij maar in ieder geval je doet toch zoiets niet als je een vriend/in hebt en het klikt goed tussen jullie.

En dat gelul dat hij niet enkel van jou is en dat je niet zo jaloers hoeft te zijn (dat lees ik van enkele andere forummers) is helemaal verkeerd

Zeg maar aan je vriendje dat dit helemaal not done is.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 11:11
elledc
elledc is offline
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 15-10-2003 @ 17:30:
Maar iedereen heeft naast zijn vriend/vriendin ook andere mensen nodig.
Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Citaat:
Ik en mijn ex (maar bijna weer vriend) hebben elkaar altijd vrijgelaten in die dingen. Maarja we zijn allebei helemaal niet jaloers aangelegd.
Misschien ook daarom dat het uit is?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 15:52
Verwijderd
Ik ken het wel. Al hebben wij voorlopig even het moeilijke gedeelte van onze relatie achter de rug. Door dingen die zijn gebeurd merk ik van mezelf dat ik steeds sneller jaloers ben. En ook onzekerder. Ook probeer ik hier aan te werken, maar het gaat nog niet helemaal zoals ik wil. Ik hoop gewoon dat ik me weer zo kan voelen en gedragen als eerst, maar vannacht had ik ook er weer een droom over
Het is niet zo dat ik hem niet vertrouw (terwijl het als ik heel erg eerlijk ben, wel minder is dan eerst, maar niet zo heel veel minder), maar ik vertrouw die meisjes niet. Ben bang dat ze verliefd op hem worden en er met hem vandoor gaan en ik weet ook wel dat hij dat nog altijd bepaalt, maar ik hoor ook van verschillende mensen dat er altijd veel meisjes op m verliefd waren. Aan de ene kant ben ik dan wel trots, maar aan de andere kant maakt het me ook onzeker.

Ik praat hier wel met hem over en gelukkig staat hij altijd voor me klaar en kan hij me op de goede momenten verzekeren dat hij van MIJ houdt en van niemand anders etc.

Succes
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 16-10-2003 @ 12:06:
Hij gaat dus bij een meisje uit zijn klas op haar kamer, zomaar, en omdat hij haar graag mag?
Mijn vriend zou zoiets nooit doen, of hij neemt me simpelweg mee. Het ligt misschien aan mij maar in ieder geval je doet toch zoiets niet als je een vriend/in hebt en het klikt goed tussen jullie.

En dat gelul dat hij niet enkel van jou is en dat je niet zo jaloers hoeft te zijn (dat lees ik van enkele andere forummers) is helemaal verkeerd

Zeg maar aan je vriendje dat dit helemaal not done is.
Dus jij zegt dat hij met geen enkel meisje meer mag omgaan en afspreken?
Zoals hierboven wel te lezen snap ik heel goed hoe de topicstarter zich voelt, maar je moet hem niet beperken in zijn vrijheid. Dat jouw vriend het misschien niet zou doen, dat is jouw vriend, maar ik vind dat mijn vriend wel met andere meisjes moet kunnen afspreken.
Zo is hij een keer met een vriendin naar een feestje gegaan en omdat hij de volgende dag moest werken en anders nog heel ver moest fietsen is hij bij haar blijven slapen. Met zn tweeen in een tweepersoonsbed en er is niets gebeurd. Ik heb er dan ook totaal geen moeite mee gehad.

Ik vind niet dat je je vriend kan opleggen van: je mag niet meer naar een meisje uit je klas. Elkaar mogen is niet elkaar leuk vinden, dus als hij dat meisje mag, dan ziet hij haar vast al een vriendin en waarom zou hij niet met haar mogen afspreken? Zijn vrienden mag hij toch ook? Daar mag hij toch ook gewoon heen?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 16:01
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 16-10-2003 @ 16:52:
...Ben bang dat ze verliefd op hem worden en er met hem vandoor gaan...
Dit ken ik ook...gelukkig weet mijn vriend dat hij me in dat soort situaties dat hij me flink moet knuffelen en kussen en dan weet ik dat hij echt alleen voor mij gaat....

Ik heb (al een tijdje geleden) voor mezelf besloten: Ik vertrouw hem en moet hem vertrouwen anders werkt het niet....
Nu gaat het heel goed! Ik ben nog wel eens jaloers maar helemaal niet zo erg dat ik er van wakker lig of dat ik erom moet huilen..... Ik merk dat mijn vriendje het nu ook veel beter trekt....het is gewoon gezelliger!

SUC6!
Reageren

Regels voor berichten