Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2004, 19:48
Snoezeke
Snoezeke is offline
Wat is jullie levensvisie imv de maatschappij, het leven en de dood, de school en dergelijke zaken die je omgeven ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2004, 20:05
Maarten
Maarten is offline
Zoveel mogelijk lol hebben, zowel op lange als korte termijn.

Beste levensvisie.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:10
Snoezeke
Snoezeke is offline
Als dit mijn eindwerk godsdienst wordt met deze ene zin dan vrees ik dat ik gegarandeert gezakt ben, maar je 'beknopte' visie is weliswaar
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:17
Maarten
Maarten is offline
Haha

Nee hoor, je zakt niet mits je maar het goed toelicht. Meeste mensen snappen het niet en gaan dan zeggen wat een asociale manier van tegen het leven kijken...

Ik word niet gelukkig als ik asociaal zou zijn... Maar dat verschilt per persoon
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:23
Isa
Isa is offline
Citaat:
ganjafarmster schreef op 27-01-2004 @ 20:48:
Wat is jullie levensvisie imv de maatschappij, het leven en de dood, de school en dergelijke zaken die je omgeven ?
Oordeelt niet over zaken waar je geen invloed op hebt, wees zo liefdevol mogelijk en straal dat uit, zorg dat je daarddor zowel op grote als kleine schaal alleen maar goede dingen bereikt in mensen en dat die positiviteit verder rimpelt.
wees nederig besef dat je zelf onvolmaakt bent, aanbid God en dien God. wees dankbaar, vergevingsgezind.
houd je niet aan fatsoensnormen maar kies in plaats daarvan voor oprechte liefde. en dat gaat best gepaard met de visie van Digitracker. God wilt niet dat wij niet mogen genieten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:30
Maarten
Maarten is offline
Bla, het is al moeilijk genoeg om voor jezelf te denken uit je eigen perspectief en dan gaan we ook nog uit het perspectief van god denken wiens perspectief niet los staat van interpretatie van de bijbel en het geloof.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
wat is het nut van twee topics?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:32
Lief Bloempje
Lief Bloempje is offline
Je hebt maar één leven en daar moet je het beste van zien te maken. Haal alles uit het leven, leef je dromen, maar houd altijd rekening met anderen. Zo simpel is het .
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:34
Maarten
Maarten is offline
Ik ben het er niet mee eens dat je rekening hoeft te houden met anderen. Dat is echt onzin.

Ik hou rekening met anderen, omdat ik er ook gelukkiger van wordt. Het klinkt egoistisch, maar iedereen is egoistisch.

Je kan toch niet voelen dat iemand anders er gelukkiger van wordt, je kan slechts je eigen geluk voelen. Ik voel mij goed als iemand anders zich goed voelt. Dus ik help anderen.

Je kan niet verwachten van mensen dat ze doelbewust tegen hun gevoel gaan handelen om goed te leven want dan is hun leven niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:50
Lief Bloempje
Lief Bloempje is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 27-01-2004 @ 21:34:
Ik ben het er niet mee eens dat je rekening hoeft te houden met anderen. Dat is echt onzin.

Ik hou rekening met anderen, omdat ik er ook gelukkiger van wordt. Het klinkt egoistisch, maar iedereen is egoistisch.

Je kan toch niet voelen dat iemand anders er gelukkiger van wordt, je kan slechts je eigen geluk voelen. Ik voel mij goed als iemand anders zich goed voelt. Dus ik help anderen.

Je kan niet verwachten van mensen dat ze doelbewust tegen hun gevoel gaan handelen om goed te leven want dan is hun leven niet leuk.
Hmm, je hebt wel gelijk. Maar als niemand rekening houd met iemand is iedereen ongelukkig.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:51
Maarten
Maarten is offline
Klopt, maar dat zou ook niet gebeuren want vrij veel mensen vinden het niet fijn om anderen doelbewust ongelukkig te maken. Meesten van ons hebben een gezonde dosis empathie.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:54
Isa
Isa is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 27-01-2004 @ 21:30:
Bla, het is al moeilijk genoeg om voor jezelf te denken uit je eigen perspectief en dan gaan we ook nog uit het perspectief van god denken wiens perspectief niet los staat van interpretatie van de bijbel en het geloof.
gewoon liefdevol zijn en zijn wetten volgen, de woorden van jezus en de torah, dat is niet zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 21:49
Maarten
Maarten is offline
Het is onmogelijk, of wil jij beweren dat jij zowel de bijbel als torah uit je kop kent en perfect in elkaar zit en altijd handelt volgens alle mogelijke interpretaties die in die boeken aanwezig zijn?

Het is een illiusie dat je kan leven zonder zondig te zijn. Je kan nooit alles weten, nooit alles correct toepassen. Daarnaast zijn er ook meerdere godsdiensten met andere visies die elkaar tegenspreken

Denk je echt dat dat mogelijk is? Dan noem ik je bij deze gek
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 22:14
Verwijderd
hmm, ik geloof in reincarnatie, zoveel mogelijk ervaring opdoen in dit leven. Ik zie de maatschappij als iets wat gedoemd is, het kan zo echt niet verder, de harmonie is er totaal uit.

Ooit waren we als mensen deel van de natuur, nu staan we erboven. 90% van de wereld is stinkarm terwijl de rest rijk is, en die rijke 10% breng hun leven door met werken en dingen kopen waar ze toch niks aan hebben omdat ze dood zullen gaan.

Je sterft arm, je word ook arm geboren, uiteindelijk als je het zo bekijkt is de hele maatschappij echt onwijs bullshit, het is een virtual reality, de geest van de mens is nog niet ver genoeg ontwikkeld om in harmonie met elkaar te leven en zolang we deze leefwijze/maatschappij volhouden komen we terrecht in een doodlopende steeg (waar we eigenlijk al in zijn beland).

Iedereen in de westerse maatschappij is zo ontzettend op materie en geld ingesteld maar het is niks, helemaal niks, er zijn weinig mensen die het tot zich door kunnen laten dringen, ik word ook helemaal niet gelukkig als ik aan een baan denk, een bmw en een prive vliegtuig en zakenreizen naar het buitenland, anderen kennelijk wel.

Wat ik wil is dingen meemaken, ik weet dat ik uiteindelijk wat geld nodig zal hebben omdat het anders wel erg moeilijk is (behalve als je in de jungle woont of in het bos - goed idee trouwens wil ik ook weleens doen in me leven) Ik ga nu een paar jaar het leger in, daarna heb ik lekker veel geld, eerst veel reizen, dan een pilootopleiding ofzo.

Lol hebben is ook belangrijk, maar de meeste ervaring doe je niet op door lol te hebben. Uiteindelijk zal er weereens een enorme oorlog komen waardoor de maatschappij vervalt en er totale anarchie uitbreekt ofzo... Wat we dan weer opbouwen is beter dan wat er nu is, langzaam maar zeker zal het zo eeuwen en eeuwen doorgaan, misschien zelfs millenia, totdat er op een dag de perfecte samenlevign word gevormd.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 22:17
Verwijderd
Take care of yourself and each other.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:59
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 27-01-2004 @ 22:49:
Het is onmogelijk, of wil jij beweren dat jij zowel de bijbel als torah uit je kop kent en perfect in elkaar zit en altijd handelt volgens alle mogelijke interpretaties die in die boeken aanwezig zijn?

Het is een illiusie dat je kan leven zonder zondig te zijn. Je kan nooit alles weten, nooit alles correct toepassen. Daarnaast zijn er ook meerdere godsdiensten met andere visies die elkaar tegenspreken

Denk je echt dat dat mogelijk is? Dan noem ik je bij deze gek
dat is sowiso het uitgangspunt, dat mensen niet zondeloos zijn.
je best doen schijnt je trouwens vergeving op te kunnen leveren

er is natuurlijk maar een goede godsdienst, dat WEET je toch

het naleven van je geluk is opzich goed, als je blijft denken over wat je geluk op dat moment is(dus niet zeggen: "leven volgens dat en dat boekje is goed" en dan niet meer denken). (en als je je geluk maar nooit vind)
Oud 07-02-2004, 11:33
cup a soup
cup a soup is offline
nescio
Oud 11-02-2004, 09:28
Ovidius
Ovidius is offline
Mijn visie is geen visie.

Dit moet niet worden opgevat als atheïsme, of genotzucht, want ook dat is een visie. Het "geen" is een zeer liefdevolle en vergevingsvolle krachteloosheid.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 09:36
nova7
nova7 is offline
ik weet het nog niet
Reageren

Regels voor berichten