Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben het er niet mee eens dat je rekening hoeft te houden met anderen. Dat is echt onzin.
Ik hou rekening met anderen, omdat ik er ook gelukkiger van wordt. Het klinkt egoistisch, maar iedereen is egoistisch. Je kan toch niet voelen dat iemand anders er gelukkiger van wordt, je kan slechts je eigen geluk voelen. Ik voel mij goed als iemand anders zich goed voelt. Dus ik help anderen. Je kan niet verwachten van mensen dat ze doelbewust tegen hun gevoel gaan handelen om goed te leven want dan is hun leven niet leuk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Het is onmogelijk, of wil jij beweren dat jij zowel de bijbel als torah uit je kop kent en perfect in elkaar zit en altijd handelt volgens alle mogelijke interpretaties die in die boeken aanwezig zijn?
Het is een illiusie dat je kan leven zonder zondig te zijn. Je kan nooit alles weten, nooit alles correct toepassen. Daarnaast zijn er ook meerdere godsdiensten met andere visies die elkaar tegenspreken Denk je echt dat dat mogelijk is? Dan noem ik je bij deze gek ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
hmm, ik geloof in reincarnatie, zoveel mogelijk ervaring opdoen in dit leven. Ik zie de maatschappij als iets wat gedoemd is, het kan zo echt niet verder, de harmonie is er totaal uit.
Ooit waren we als mensen deel van de natuur, nu staan we erboven. 90% van de wereld is stinkarm terwijl de rest rijk is, en die rijke 10% breng hun leven door met werken en dingen kopen waar ze toch niks aan hebben omdat ze dood zullen gaan. Je sterft arm, je word ook arm geboren, uiteindelijk als je het zo bekijkt is de hele maatschappij echt onwijs bullshit, het is een virtual reality, de geest van de mens is nog niet ver genoeg ontwikkeld om in harmonie met elkaar te leven en zolang we deze leefwijze/maatschappij volhouden komen we terrecht in een doodlopende steeg (waar we eigenlijk al in zijn beland). Iedereen in de westerse maatschappij is zo ontzettend op materie en geld ingesteld maar het is niks, helemaal niks, er zijn weinig mensen die het tot zich door kunnen laten dringen, ik word ook helemaal niet gelukkig als ik aan een baan denk, een bmw en een prive vliegtuig en zakenreizen naar het buitenland, anderen kennelijk wel. Wat ik wil is dingen meemaken, ik weet dat ik uiteindelijk wat geld nodig zal hebben omdat het anders wel erg moeilijk is (behalve als je in de jungle woont of in het bos - goed idee trouwens wil ik ook weleens doen in me leven) Ik ga nu een paar jaar het leger in, daarna heb ik lekker veel geld, eerst veel reizen, dan een pilootopleiding ofzo. Lol hebben is ook belangrijk, maar de meeste ervaring doe je niet op door lol te hebben. Uiteindelijk zal er weereens een enorme oorlog komen waardoor de maatschappij vervalt en er totale anarchie uitbreekt ofzo... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
je best doen schijnt je trouwens vergeving op te kunnen leveren er is natuurlijk maar een goede godsdienst, dat WEET je toch ![]() het naleven van je geluk is opzich goed, als je blijft denken over wat je geluk op dat moment is(dus niet zeggen: "leven volgens dat en dat boekje is goed" en dan niet meer denken). (en als je je geluk maar nooit vind ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
religieuze/spirituele persoonlijkheidsquiz (engels) Inanis | 185 | 10-03-2008 14:04 | |
Psychologie |
Bij hoeveel vrienden/vriendinnen heb jij het gevoel dat je op een lijn zit. Verwijderd | 26 | 18-02-2008 22:22 | |
Religie voorkomt oorlog! Love & Peace | 96 | 01-03-2005 22:13 | |
Enkele vraagjes Apomes | 13 | 08-02-2005 17:51 | |
Algemene schoolzaken |
Levensvisie Snoezeke | 7 | 28-01-2004 12:22 | |
levensvisies miss Elise | 14 | 17-04-2003 17:55 |