Advertentie | |
|
![]() |
||
het zit zo
DNS wordt gebruikt voor de meest recentere operating systemenen oudere operating systemenen kunnen niet voerweg met de naamgegeving die DNS gebruikt. NetBEUI wordt eigenlijk dus gebruikt om oudere operting systemenen, dan praat ik dus over voor Win2000 te kunnen communiceren met nieuwere operating systemen die DNS gebruiken. Dit wilt niet zeggen dat Win98 geen DNS gebruikt want dat is onzin. Want voor internet gebruiken ze natuurlijk altijd DNS. Maar win98 kan dus geen andere computers zien op basis van DNS. Daarom is het toch wel verstandig om NetBEUI te installeren op elke LAN verbinding. Citaat:
Kijk als je over een groot netwerk beschikt, laten we zeggen meer dan 200 pc's dan wordt NetBEUI niet aan te raden nee. Dit omdat NetBEUI queries via broadcast over het netwerk stuurt. en omdat met NetBEUI de hosts telkens met elkaar praten. Maar in een klein netwerk zoals die van jouw is het dus juist wel verstandig om NetBEUI te installeren. Want het heeft voor jouw namelijk geen nadelen. Nou zou ik eigenlijk wel eens willen weten hoe jij in het verleden het voor elkaar kreeg om de hosts wel te kunnen zien uit elke computer. Dus om dit verhaal kort te maken installeer nou maar gewoon NetBEUI
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar goed als jij denkt dat het geen zin heeft dan doe je het lekker niet. Volgens mij heb je dit gepost om hulp te krijgen ergens mee nu krijg je hulp dan is het aan jouw of je het gaat gebruiken of niet maar ik denk dat je taal wel even mag veranderen als je hulp krijgt van personen
||
Citaat:
Dat vergelijken zal ik wel ff doen (toch gewoon de netwerkinstellingen in het configuratie scherm bekijken?)
|
het volgende haal ik dus uit een Microsoft Windows Server 2003 boek.
NetBEUI is used for compatibility with older Windows feautures, such as browsing Windows Network trhrough My Network Place or connecting to shares through Universal Naming Convention (UNC) addresses as \\computer1\share1 NetBEUI is not actually a naming system but an application programming interface (API), used in older Microsoft Networks, that allows computers to connect and communicate. Naming and name resolution are two of the many sevices NetBEUI offers. hmm dus jij wilt zeggen dat het geen zin heeft?? stuur dan gelijk een mail naar MS om te zeggen dat ze hun examen boek even moeten aanpassen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Evengoed is dat laatste verschil niet echt relevant, daar 't allesbehalve schokkend is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|