Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2003, 15:46
Smobbo
Smobbo is offline
Ik heb hier denk ik echt een 'breinbreker'
Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen:

Ik heb een thuis netwerk met 3 PC's (de host=Win98, pc2=Win98, pc3=WinXPpro).
Hij deed het goed (alle PC's vonden elkaar), maar nu heb ik de host pc moeten formateren, alles heb ik weer geinstalleerd en doet het goed.
Alle pc's kunnen verbinding maken met het internet (Via een multipcmodem van KPN), dus ze werken wel, maar nu vind pc3 de host niet meer en vind de host pc 3 niet altijd .
De verbindingen zijn dus:

Host->PC2
PC2->Host
Host->PC3 /
PC3->Host
PC2->PC3
PC3->PC2

Ik hoop dat jullie me begrijpen en met een btje geluk het ook nog kunnen oplossen

TNX!
Oud 16-10-2003, 17:06
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
installeer voor de grap eens overal NetBEUI, werkt wel eens.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 16-10-2003 @ 18:06:
installeer voor de grap eens overal NetBEUI, werkt wel eens.
Nonsense; NetBEUI is een log en overbodig "equivalent" voor TCP/IP, meer niet. Ze naast elkaar draaien is complete onzin.

Wat PC3 betreft; vergelijk de LAN-instellingen van PC1 en PC2 eens; waar je PC2 als uitgangspunt neemt. Zorg dat je op Windows XP gewoon 't gastaccount los hebt staan, je hebt er toch een router voor zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:06
^Rambo^
^Rambo^ is offline
het zit zo

DNS wordt gebruikt voor de meest recentere operating systemenen

oudere operating systemenen kunnen niet voerweg met de naamgegeving die DNS gebruikt.

NetBEUI wordt eigenlijk dus gebruikt om oudere operting systemenen, dan praat ik dus over voor Win2000 te kunnen communiceren met nieuwere operating systemen die DNS gebruiken.

Dit wilt niet zeggen dat Win98 geen DNS gebruikt want dat is onzin. Want voor internet gebruiken ze natuurlijk altijd DNS.

Maar win98 kan dus geen andere computers zien op basis van DNS. Daarom is het toch wel verstandig om NetBEUI te installeren op elke LAN verbinding.

Citaat:
Nonsense; NetBEUI is een log en overbodig "equivalent" voor TCP/IP, meer niet. Ze naast elkaar draaien is complete onzin.
nou kan je vervolgens met deze opmerking komen die nergens op slaat.

Kijk als je over een groot netwerk beschikt, laten we zeggen meer dan 200 pc's dan wordt NetBEUI niet aan te raden nee. Dit omdat NetBEUI queries via broadcast over het netwerk stuurt.

en omdat met NetBEUI de hosts telkens met elkaar praten.

Maar in een klein netwerk zoals die van jouw is het dus juist wel verstandig om NetBEUI te installeren. Want het heeft voor jouw namelijk geen nadelen.

Nou zou ik eigenlijk wel eens willen weten hoe jij in het verleden het voor elkaar kreeg om de hosts wel te kunnen zien uit elke computer.

Dus om dit verhaal kort te maken

installeer nou maar gewoon NetBEUI
Oud 16-10-2003, 18:17
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-10-2003 @ 18:55:

Wat PC3 betreft; vergelijk de LAN-instellingen van PC1 en PC2 eens; waar je PC2 als uitgangspunt neemt. Zorg dat je op Windows XP gewoon 't gastaccount los hebt staan, je hebt er toch een router voor zitten.
my bad, dacht dat een van de pc's win95 draaide. dan is het namelijk wel relevant, en dat weet je als je ooit een pc met win95 op een netwerkje hebt aan moeten sluiten.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
^Rambo^ schreef op 16-10-2003 @ 19:06:
Maar win98 kan dus geen andere computers zien op basis van DNS. Daarom is het toch wel verstandig om NetBEUI te installeren op elke LAN verbinding.
PC2 en PC3 zien elkaar wèl. Zonder NetBEUI. Ergo; NetBEUI installeren is zinloos (daar TCP/IP alleen ruim voldoende is) en geen oplossing maar een workaround.

Citaat:
^Rambo^ schreef op 16-10-2003 @ 19:06:
nou kan je vervolgens met deze opmerking komen die nergens op slaat.

installeer nou maar gewoon NetBEUI
Waarom zou je in godsvredesnaam meerdere protocollen gaan installeren wanneer je er maar èèn nodig hebt?! For fuck's sake, over inefficient gesproken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 16-10-2003 @ 19:17:
my bad, dacht dat een van de pc's win95 draaide. dan is het namelijk wel relevant, en dat weet je als je ooit een pc met win95 op een netwerkje hebt aan moeten sluiten.
Hmz, hebben ze dat nog niet opgelost dan m.b.v. TCP/IP-stack en WinSock updates? -- Zou 't eigenlijk niet weten, ik heb Windows 95 nooit in een LAN gebruikt
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:34
^Rambo^
^Rambo^ is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-10-2003 @ 19:27:
PC2 en PC3 zien elkaar wèl. Zonder NetBEUI. Ergo; NetBEUI installeren is zinloos (daar TCP/IP alleen ruim voldoende is) en geen oplossing maar een workaround.

Waarom zou je in godsvredesnaam meerdere protocollen gaan installeren wanneer je er maar èèn nodig hebt?! For fuck's sake, over inefficient gesproken.
hmmm volgens mij is er een groot verschil tussen TCP/IP en NetBEUI

maar goed als jij denkt dat het geen zin heeft dan doe je het lekker niet.

Volgens mij heb je dit gepost om hulp te krijgen ergens mee

nu krijg je hulp dan is het aan jouw of je het gaat gebruiken of niet

maar ik denk dat je taal wel even mag veranderen als je hulp krijgt van personen
Oud 16-10-2003, 18:35
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-10-2003 @ 18:55:
Zorg dat je op Windows XP gewoon 't gastaccount los hebt staan, je hebt er toch een router voor zitten.
Euh hoe zet ik mn gastaccount los?
Dat vergelijken zal ik wel ff doen (toch gewoon de netwerkinstellingen in het configuratie scherm bekijken?)
Oud 16-10-2003, 18:45
^Rambo^
^Rambo^ is offline
het volgende haal ik dus uit een Microsoft Windows Server 2003 boek.

NetBEUI is used for compatibility with older Windows feautures, such as browsing Windows Network trhrough My Network Place or connecting to shares through Universal Naming Convention (UNC) addresses as \\computer1\share1

NetBEUI is not actually a naming system but an application programming interface (API), used in older Microsoft Networks, that allows computers to connect and communicate. Naming and name resolution are two of the many sevices NetBEUI offers.

hmm dus jij wilt zeggen dat het geen zin heeft??

stuur dan gelijk een mail naar MS om te zeggen dat ze hun examen boek even moeten aanpassen
Oud 16-10-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
^Rambo^ schreef op 16-10-2003 @ 19:34:
hmmm volgens mij is er een groot verschil tussen TCP/IP en NetBEUI
TCP/IP is routable, dat wil zeggen dat 't door verschillende subnets kan gaan m.b.v. een router. Dat kan met NetBEUI alleen door middel van IPX/TCP-tunnels. Verder is het zo dat NetBEUI dynamische pakketten heeft, daar TCP/IP statisch is. Als 't LAN een lage load heeft kent NetBEUI een grotere packetsize toe, waardoor er een iets hogere doorvoersnelheid mogelijk is.

Evengoed is dat laatste verschil niet echt relevant, daar 't allesbehalve schokkend is.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
^Rambo^ schreef op 16-10-2003 @ 19:45:
hmm dus jij wilt zeggen dat het geen zin heeft??

stuur dan gelijk een mail naar MS om te zeggen dat ze hun examen boek even moeten aanpassen
Grapjas, anders ga jij even de topicstarter zijn post goed lezen. Als het aan de TCP/IP-stack ligt, heeft de Windows XP-machine geen contact met BEIDE PC's. Nu echter met èèn wél. Vooral blijven volhouden dat 't aan TCP/IP ligt, hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Alfred J. Kwak! schreef op 16-10-2003 @ 19:35:
Euh hoe zet ik mn gastaccount los?
Dat vergelijken zal ik wel ff doen (toch gewoon de netwerkinstellingen in het configuratie scherm bekijken?)
Je gastaccount bereik je onder Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Lokale gebruikers & groepen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
^Rambo^ schreef op 16-10-2003 @ 19:34:
Volgens mij heb je dit gepost om hulp te krijgen ergens mee

nu krijg je hulp dan is het aan jouw of je het gaat gebruiken of niet

maar ik denk dat je taal wel even mag veranderen als je hulp krijgt van personen
Euh, je bent een beetje in de war, hè?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:29
^Rambo^
^Rambo^ is offline
ehh hoezo??
Oud 16-10-2003, 19:29
^Rambo^
^Rambo^ is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-10-2003 @ 20:24:
Grapjas, anders ga jij even de topicstarter zijn post goed lezen. Als het aan de TCP/IP-stack ligt, heeft de Windows XP-machine geen contact met BEIDE PC's. Nu echter met èèn wél. Vooral blijven volhouden dat 't aan TCP/IP ligt, hoor.
waar ligt het dan wel aan??
Oud 16-10-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
^Rambo^ schreef op 16-10-2003 @ 20:29:
ehh hoezo??
Omdat die post suggereert dat ik het probleem heb?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
^Rambo^ schreef op 16-10-2003 @ 20:29:
waar ligt het dan wel aan??
Ik gok een klein verschil in configuratie. Een onbenulligheidje.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 20:17
^Rambo^
^Rambo^ is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-10-2003 @ 20:50:
Ik gok een klein verschil in configuratie. Een onbenulligheidje.
als je het weer mag je dat wel even posten, ik zou namelijk erg graag willen weten wat het dan wel is
Oud 16-10-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
^Rambo^ schreef op 16-10-2003 @ 21:17:
als je het weer mag je dat wel even posten, ik zou namelijk erg graag willen weten wat het dan wel is
Dat kan de topicstarter beter doen, ik heb immers geen glazen bol
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten