Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2003, 13:34
Thomas
Thomas is offline
Volgens de berichten is de politie van plan om alle flitspalen weg te halen. Denk nu niet: "Jottem, we gaan weer flink legaal gas geven", want er komt een digitaal systeem voor in de plaats, waar geen flits aan te pas komt. De automobilist heeft daardoor niet in de gaten dát en wáár hij betrapt wordt op te hard rijden. Een perfect systeem, aldus de politie. Wat vind jij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 13:35
BBEM
BBEM is offline
slecht voor me bankrekening
Oud 02-06-2003, 13:37
Roytjuh
Roytjuh is offline
best wel vervelend denk ik
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 13:46
Talon
Talon is offline
klote
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 13:51
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ga gewoon op tijd weg ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 13:53
Fantôme
Fantôme is offline
tja.... mn vader had vorige week mét flitsers al 2 bekeuringen... Dat wordt nog wat!
Oud 02-06-2003, 13:54
Verwijderd
dit is geen kantine voer want de helft van deze kotters Heeft niet eens een auto

en tja thats the rules.. zo is nederland
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 13:56
gizmo
gizmo is offline
hmm.. sucks he
Oud 02-06-2003, 13:57
Quiana
Quiana is offline
Ach. Moet je maar niet te hard rijden,
heb je nergens last van.
Oud 02-06-2003, 13:59
tijnnl
tijnnl is offline
Klote... net als die flitspalen.... die zetten ze ook op lulligste plekken neer.... bijv vlak voor een kruising, dat als licht op groen staat en je denkt geef ff gas zodat ik er doorheen kan.... ben je als nog de lul....
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 14:10
the tourist
the tourist is offline
Lijkt me wel een goed idee ik ben namelijk van plan mijn hele leven autoloos te blijven
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 14:13
beuk
beuk is offline
Vrij oud nieuws.

Ik vind het nogal typisch. In ieder geval lijkt het me dat deze omschakeling het effect van flitsen nog verder reduceert. Flitspalen werken namelijk redelijk preventief, in sommige plaatsen zie je tig van die dingen staan (omdat er vroeger waarschijnlijk structureel te hard gereden werd) waardoor je je wel 10 keer bedenkt voor je te hard rijdt.
Dat preventieve effect valt nu weg, en voor zover er uberhaupt al sprake was van een nuttig effect is de flitskast nu enkel en alleen nog een bron van inkomsten voor de overheid.. Geen hond die opeens rustiger gaat rijden als hij een briefje van het cjib ontvangt, of je moet er echt 10 per maand krijgen.. :/
Oud 02-06-2003, 14:15
beuk
beuk is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 02-06-2003 @ 15:10:
Lijkt me wel een goed idee ik ben namelijk van plan mijn hele leven autoloos te blijven
Goh laten we het openbaar vervoer maar afschaffen, want ik ben niet van plan om als ik afgestudeerd ben en werk nog maar EEN voet in een trein/bus/whatever te zetten..

Oud 02-06-2003, 14:21
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
beuk schreef op 02-06-2003 @ 15:15:
Goh laten we het openbaar vervoer maar afschaffen, want ik ben niet van plan om als ik afgestudeerd ben en werk nog maar EEN voet in een trein/bus/whatever te zetten..

Ik begrijp je niet helemaal (ik ben niet erg helder vandaag )...

Maar ik vind het gewoon wel een goed idee: ik zie het nut van hard rijden (behalve als je haast hebt) niet echt in, en het voorkomt ongelukken, enz.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 14:33
Repsaj
Repsaj is offline
Citaat:
beuk schreef op 02-06-2003 @ 15:15:

goed gesproken
Oud 02-06-2003, 14:35
Shock
Shock is offline
goed punt
als de boetes tenminste ook minstens zo hoog blijven als nu...
Oud 02-06-2003, 15:13
BBEM
BBEM is offline
flitspalen binnen de bebouwde kom zijn
flitspalen op snelwegen zijn

op de snelweg gebeurd niet bepaald vaak een ongeval door te hard rijden.
Oud 02-06-2003, 15:15
WolterB
WolterB is offline
goed idee
Oud 02-06-2003, 15:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Quiana schreef op 02-06-2003 @ 14:57:
heb je nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 02-06-2003 @ 14:57:
heb je nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:53
beuk
beuk is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 02-06-2003 @ 15:21:

Ik laat je gewoon even zien hoe kortzichtig je redenatie is: je wilt geen auto rijden, dus laat ze al die automobilisten maar lekker op de bon slingeren..

Citaat:
Maar ik vind het gewoon wel een goed idee: ik zie het nut van hard rijden (behalve als je haast hebt) niet echt in, en het voorkomt ongelukken, enz.
Weer zoiets doms. Harder rijden dan de maximaal toegestane snelheid doe je enkel als je het verantwoord acht, niet omdat je haast hebt. Op de weg moet je niet gehaast doen, als mensen dát nou eens zouden doen...
Oud 02-06-2003, 16:04
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
beuk schreef op 02-06-2003 @ 16:53:
[B]Ik laat je gewoon even zien hoe kortzichtig je redenatie is: je wilt geen auto rijden, dus laat ze al die automobilisten maar lekker op de bon slingeren..

Weer zoiets doms. Harder rijden dan de maximaal toegestane snelheid doe je enkel als je het verantwoord acht, niet omdat je haast hebt. Op de weg moet je niet gehaast doen, als mensen dát nou eens zouden doen...
Ik denk niet dat ze t zo bedoelde Ik denk dat ze meer bedoelde van: ''i don't care, want ik ben toch niet van plan om auto te rijden, dus of ze nou flitspalen of dit doen, boeit me niet omdat ik er toch niet mee in aanraking kom''

of ze bedoelde t zoals jij zegt

De praktijk laat helaas anders zien...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:08
beuk
beuk is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-06-2003 @ 17:04:
Ik denk niet dat ze t zo bedoelde Ik denk dat ze meer bedoelde van: ''i don't care, want ik ben toch niet van plan om auto te rijden, dus of ze nou flitspalen of dit doen, boeit me niet omdat ik er toch niet mee in aanraking kom''
Als ze bedoelde ''i don't care"; waarom zou ze dan zeggen
Citaat:
Lijkt me wel een goed idee
Oud 02-06-2003, 16:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vind ik minder, dan moet je je dus op elke weg op elk tijdstip aan de snelheid houden, terwijl als je bijvoorbeeld 's nachts rijdt en het niet druk op de weg is eerder thuis kunt zijn als je harder rijdt maar dan mag dat niet Dit was maar een voorbeeld van deze regeling, ik denk dat deze regeling voor de burgers zelf maar nadelen heeft dan voordelen.
Oud 02-06-2003, 16:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
beuk schreef op 02-06-2003 @ 17:08:
Als ze bedoelde ''i don't care"; waarom zou ze dan zeggen
dat ze t beter vindt dan flitspalen bijv??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 16:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 02-06-2003 @ 17:09:
Vind ik minder, dan moet je je dus op elke weg op elk tijdstip aan de snelheid houden, terwijl als je bijvoorbeeld 's nachts rijdt en het niet druk op de weg is eerder thuis kunt zijn als je harder rijdt maar dan mag dat niet Dit was maar een voorbeeld van deze regeling, ik denk dat deze regeling voor de burgers zelf maar nadelen heeft dan voordelen.
Ik denk dat ze snachts wel die dingen uitzetten op bepaalde gebieden wara t rustig is(want ze kunnen dat dan ook zien)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:12
beuk
beuk is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-06-2003 @ 17:10:
Ik denk dat ze snachts wel die dingen uitzetten op bepaalde gebieden wara t rustig is(want ze kunnen dat dan ook zien)
Nogal naïef om te denken dat ze ze uitschakelen, dat doen ze nu immers ook niet.
Oud 02-06-2003, 16:12
tsx
tsx is offline
tsja moet je toch maar wat lettertjes van je nummerbord besmeuren met modder
Oud 02-06-2003, 16:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
beuk schreef op 02-06-2003 @ 17:12:
Nogal naïef om te denken dat ze ze uitschakelen, dat doen ze nu immers ook niet.
hm als ik savonds/snachts in de auto zit dan en we rijden van rotterdam naar hilversum, met 140/150 ofzo zijn we nog nooit geflitst, maar bijv. wel sochtends en smiddags

ik heb ook nog nooit iemand geflitst zien worden na 23.00 uur
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:20
beuk
beuk is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-06-2003 @ 17:16:
hm als ik savonds/snachts in de auto zit dan en we rijden van rotterdam naar hilversum, met 140/150 ofzo zijn we nog nooit geflitst, maar bijv. wel sochtends en smiddags

Puur toeval.. ze flitsen 's nachts op lege snelwegen net zo hard.
Oud 02-06-2003, 16:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
beuk schreef op 02-06-2003 @ 17:20:
Puur toeval.. ze flitsen 's nachts op lege snelwegen net zo hard.
hmm dan hebben wij wel erg veel geluk, want ik heb t nou wel over 20x ofzo en er staan enorm veel flitspalen

bovendien merk ik (tenminste in omg. Hilversum) dat ze de laatste tijd veel minder flitsen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:07
Tampert
Tampert is offline
Citaat:

wie ben jij om dat te beoordelen?

Heb vaak genoeg mensen meegemaakt die "heus wel even naar huis zouden rijden" en na twee stappen op de grond lagen. Godzijdank kun je die mensen dan met het "je hebt een glaasje op dus het mag niet" argument ervan kunt weerhouden het verkeer in te gaan.

Misschien werkt dit nieuwe systeem mee aan het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen. Ik zie namelijk niet in waar je verantwoordelijkheidsgevoel ligt als je je aan de regelds houdt omdat je er een boete voor krijgt als je het niet doet. Je houdt je aan de regels omdat :
1. dat nu eenmaal hoort
2. de regels redelijkerwijs moeten zorgen voor een veilig gebruik van de weg en jij dat ook wilt.
Oud 02-06-2003, 17:12
Verwijderd
als m'n radardetector het maar blijft doen... jaa ik weet dat het illegaal is maar dat zijn wel meer dingen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 02-06-2003 @ 18:12:
als m'n radardetector het maar blijft doen... jaa ik weet dat het illegaal is maar dat zijn wel meer dingen
die doet t nu soms ook niet meer en over een paar jaar helemaal niet meer

ze kunnen nu ook soms zien of je een radardetector gebruikt en als ze je pakken ben je zwaar de lul
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:32
Upke
Upke is offline
Ik ga naar een ander land. Want flitspalen is toch alleen iets van Nederland?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:55
Tofke_H
Tofke_H is offline
ach klaag niet, in BE zijn de boetes zoveel hoger!
Oud 02-06-2003, 17:55
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 02-06-2003 @ 18:32:
blijf maar rustig verder dromen
Oud 02-06-2003, 18:01
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-06-2003 @ 17:16:

om 2 uur s nachts werden wij met 210 geflits terwijl er geen kip op de weg was...
Oud 02-06-2003, 18:25
beuk
beuk is offline
Citaat:
Tampert schreef op 02-06-2003 @ 18:07:
wie ben jij om dat te beoordelen?

Heb vaak genoeg mensen meegemaakt die "heus wel even naar huis zouden rijden" en na twee stappen op de grond lagen. Godzijdank kun je die mensen dan met het "je hebt een glaasje op dus het mag niet" argument ervan kunt weerhouden het verkeer in te gaan.

Misschien werkt dit nieuwe systeem mee aan het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen. Ik zie namelijk niet in waar je verantwoordelijkheidsgevoel ligt als je je aan de regelds houdt omdat je er een boete voor krijgt als je het niet doet. Je houdt je aan de regels omdat :
1. dat nu eenmaal hoort
2. de regels redelijkerwijs moeten zorgen voor een veilig gebruik van de weg en jij dat ook wilt.
Ah, een moraalridder.

Ik val meteen maar weer even met de deur in huis: ik hou me niet aan regels puur om de reden dat zo hoort, maar omdat ik snap waarom ze er zijn. Dan hou ik me er netjes aan. Soms heb je regels die ik als nutteloos en overbodig zie. Ik loop weleens door rood. Ik fiets naar huis als ik gedronken heb (mag ook niet!). Je probeert een sigaret als je tien bent. Allemaal dingen die je alleen maar niet doet als je inziet dat de pakkans hoog is, bv. door aanwezigheid van meneer agent
Zolang je je verstand maar gebruikt is er niet veel aan de hand.

Begrijp me goed, ik praat 100 in de bebouwde kom niet goed ofzo, maar een soort van gedoogbeleid op bepaalde plekken lijkt me op z'n plaats.
Oud 02-06-2003, 18:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BBEM schreef op 02-06-2003 @ 19:01:
om 2 uur s nachts werden wij met 210 geflits terwijl er geen kip op de weg was...
jzs

meestal mag je 100 of 120 en dan denk ik dat ze m snachts op 160 ofzo zetten, maja als je 210 gaat rijden in NL dan spoor je niet(voor je eigen veiligheid) en dan vind ik t terecht dat er word geflitst!!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 02-06-2003 @ 18:32:
Nee, Belgie en Duitsland ook bijv.

En daar zijn de boetes veel hoger
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:08
beuk
beuk is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-06-2003 @ 19:38:
jzs

meestal mag je 100 of 120 en dan denk ik dat ze m snachts op 160 ofzo zetten, maja als je 210 gaat rijden in NL dan spoor je niet(voor je eigen veiligheid) en dan vind ik t terecht dat er word geflitst!!
160 in een brakke panda oid lijkt me gevaarlijker dan 210 in een fatsoenlijke wagen met goede banden en abs zooi... ik weet in ieder geval wel waar ik me veiliger in zou voelen
Oud 02-06-2003, 19:21
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Ik laat je gewoon even zien hoe kortzichtig je redenatie is: je wilt geen auto rijden, dus laat ze al die automobilisten maar lekker op de bon slingeren..
Dat bedoelde ik dus idd niet. Het was meer van: als deze methode ingevoerd zou worden, zou ík er geen last van hebben. Maar het was idd een beetje vage opmerking, en ik zei ook niet dat ik geen auto wil rijden, maar autoloos wil blijven (het was dus een totaal nutteloze opmerking, die er niks mee te maken had. Maar ok )

Citaat:

Er zijn genoeg mensen die gewoon voor de lol hard rijden hoor... En als ze wel haast hebben, moeten ze zich gewoon maar (proberen) inhouden...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
beuk schreef op 02-06-2003 @ 20:08:
160 in een brakke panda oid lijkt me gevaarlijker dan 210 in een fatsoenlijke wagen met goede banden en abs zooi... ik weet in ieder geval wel waar ik me veiliger in zou voelen
210 moet je gewoon niet doen, vooral niet in NL.

Goed dat ze dat bekeuren
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:40
Upke
Upke is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-06-2003 @ 19:40:
Nee, Belgie en Duitsland ook bijv.

En daar zijn de boetes veel hoger
Dan ga ik naar Rusland
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:42
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 02-06-2003 @ 20:40:
Dan ga ik naar Rusland
Opzouten dan
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:46
RL
RL is offline
ik heb mijn rijbewijs nog niet dus ik hoef er nog niet aan te denken.
Oud 02-06-2003, 20:06
tijnnl
tijnnl is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 02-06-2003 @ 15:21:

Dat het ongelukken zou voorkomen ben ik et dus niet helemaal mee eens.... want je ben meer bezig met staat er een flitspaal... en zowja met je snelheid in de gaten houden, waardoor je minder op het verkeer let.

Zelfde verhaal met die rampzalige snelhijdsheuvels die ze overal neerleggen. Ben meer bezig met hoe kan ik mijn auto heel over dat ding krijgen dan dat je let op de kruising die er vlak na zit.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 20:19
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
tijnnl schreef op 02-06-2003 @ 21:06:
Dat het ongelukken zou voorkomen ben ik et dus niet helemaal mee eens.... want je ben meer bezig met staat er een flitspaal... en zowja met je snelheid in de gaten houden, waardoor je minder op het verkeer let.
Maar met deze nieuwe methode weet je dus niet dat er ergens een ´flitspaal´staat.... Mensen gaan hierdoor (als het goed is) de hele rit rustig rijden, voor het geval er ergens een flitspaal staat. En met rustiger rijden voorkom je weer ongelukken
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 20:23
tijnnl
tijnnl is offline
ze flitsen niet meer die dingen... maar lijkt me dat ze nog steeds aan een paal moeten hangen ofsow.... lijkt me niet dat ze ergens rondvliegen

Dus zit je nog naar palen te zoeken... die welliswaar niet flitsen... maja wat maakt dat uit, als een paal nu flitst is et ook al te laat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten