Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2003, 19:39
Verwijderd
Hey Studenten,
Ik aankomende student ben er nog niet helemaal uit naar welke uni ik wil, dus kom maar op met jullie argumenten. Maar ff reeel: moet wel vanuit Haarlem bereikbaar zijn, k wil niet te lang reizen. Ik zit nu te denken aan de VU/UVA/Leiden of Utrecht.... maar sta verder nog open... dus kom maar op, overtuig me. Waarom is jouw uni zo goed/leuk ?

Kus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2003, 19:40
Verwijderd
Wellicht is het wel zo praktisch om eerst naar jouw interesse een opleiding te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:46
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
*doet mee met Isis, voldoet aan zelfde beschrijving*
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:50
Frisss
Frisss is offline
Ga je nou eerst je uni kiezen en dan kijken wat je er kan doen?
dat lijkt me echt niet zo slim

Ik zou eerst bedenken wat voor opleiding je wil doen en dan pas naar de uni kijken..

of zeg ik nou iets heel doms?
Oud 16-10-2003, 19:56
Verwijderd
Vanuit Haarlem kun je zonder overstappen zowel in Leiden, Utrecht als Amsterdam komen, dus dat is het probleem niet. Het enige probleem is de reistijd, en die is vanzelfsprekend naar Leiden en Amsterdam het kortst en naar Utrecht het langst (10 à 15 minuten resp. 50 minuten).
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:58
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Frisss schreef op 16-10-2003 @ 20:50:

Ik zou eerst bedenken wat voor opleiding je wil doen en dan pas naar de uni kijken..

Je zegt wat redelijk intelligents. Ga zo door.
Oud 16-10-2003, 20:09
Verwijderd
Nee, ik weet al ongeveer welke opleiding ik wil gaan doen, zo stom ben ik ook weer niet , maar ik vind alleen de keuze voor een uni moeilijk, mijn opleidingen (vooral sociale richtingen, ben er nog niet helemaal uit) zijn er op bijna elke universiteit. En heb al wat open dagen bezocht, maarja dan weet ik het dus ook niet, want dan lijken ze me allemaal leuk.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 20:59
Verwijderd
De Universiteit Utrecht staat het beste aangeschreven in de meeste sociale wetenschappen, dus als je echt voor kwaliteit gaat kun je er over denken daar heen te gaan. Als je per se thuis wilt blijven wonen en een makkelijke verbinding wilt hebben dan zou ik voor de UvA gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 23:13
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Frisss schreef op 16-10-2003 @ 20:50:

Niet in alle gevallen is het slim om te kijken naar opleiding en dan naar plaats. Het stond bij mij al heel vroeg vast dat ik naar Utrecht zou gaan simpelweg omdat dat het enige is wat te bereizen is vanuit mijn woonplaats.

Ontopic:
Utrecht is een leuke stad om te studeren. Rechten en Letteren zitten voor het grootste deel in de binnenstad en dat is dus echt een groot voordeel. Met mede studenten lekker een terrasje pakken als je een tussenuur hebt maakt het studentenleven net even dat aantrekkelijker (zeker als je geen kamer hebt waardoor je toch al wat minder contact hebt met de meeste mede-studenten).
Verder is Utrecht dacht ik de grootste uni van Nederland met een groot aanbod aan opleidingen en goede faciliteiten (bibliotheken, computerzalen, studeerruimtes etc etc.). Kortom, Utrecht is zeker aan te raden!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 23:26
Verwijderd
Even een terrasje of bistrootje pakken in de binnenstad heb je in de meeste oude studentensteden wel (Amsterdam, Utrecht, Leiden, Nijmegen, Groningen). Daar zitten de universiteiten toch al vlak bij of in het centrum (behalve dan even de Uithof van de UU) dus dan kun je makkelijk even naar het centrum fietsen in een paar minuutjes.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 10:30
Aniken
Aniken is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2003 @ 00:26:
...(behalve dan even de Uithof van de UU) ...

En daar zit dan ook meteen het grootste deel van de studenten, volgens mij. Veel in ieder geval. En de Uithof is klote.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 10:34
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
AnneM schreef op 17-10-2003 @ 11:30:
En daar zit dan ook meteen het grootste deel van de studenten, volgens mij. Veel in ieder geval. En de Uithof is klote.
sociale wetenschappen zit in ieder geval op de uithof. Ik vind de Uithof eigenlijk wel wat hebben en met de bus sta je zo in centrum Utrecht.
Oud 17-10-2003, 10:39
Aniken
Aniken is offline
Ik vind de Uithof helemaal niets hebben, eigenlijk.

Natuurlijk ben je zo in de stad, da's het probleem niet, en die bussen gaan ook echt wel vaak genoeg
Maar de Uithof op zìch vind ik dodelijk saai. Hoewel het misschien beter is geworden hoor, ben er al een tijd niet meer geweest.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 18:11
Verwijderd
In de Elsevier staat een vergelijking van universiteiten.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 17:28
Verwijderd
Jah maar Wageningen ontbreekt daarin . Er zijn geen studies om mee te vergelijken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten