![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het nooit gedaan nee.
Maar waarom mogen je ouders het niet weten dan? Ik denk dat je gewoon een keer naar de huisarts moet gaan en met hem moet overleggen, hij weet er vast alles van, en een huisarts heeft beroepsgeheim, dus dan komen je ouders niks te weten. Ik weet alleen niet zeker of je huisarts soa's kan testen, maar hij kan je in ieder geval door verwijzen (of iets dergelijks). Ik ken namelijk wel iemand die een HIV test wilde laten doen, en daarvoor eerst langs de huisarts ging. |
![]() |
|
Ik begrijp het wel, wil ook graag een test laten doen, maar vind mijn huisarts niet echt aardig en volgens mij denkt ie al dat ik zwaar oversext ben ofzo...zo'n houding heeft ie in elk geval wel tegen me.
![]() Iemand ervaring met testen bij bv de GGD?
|
Verwijderd
|
Gedaan..
Gewoon toen ik met een of andere keelonsteking naar de huisarts ging ook om een soa-test gevraagd, geen idee of mn ouders dat te weten zijn gekomen eigenlijk.. Misschien heb ik het wel verteld, weet het echt niet meer. Volgens mij kan het wel zonder je ouders het weten maar er is wel een rekening ofzo, maar als je dan zogenaamd voor een ander kwaaltje gaat. Nou ja, ik zou je huisarts even bellen en het vragen.. Het was verder niet eng ofzo. Merkte er bijna niets van, alleen was die eendebek een beetje koud.. was in paar seconden klaar, paar dagen later gebeld voor uitslag, niets aan de hand. |
![]() |
|
dus de meeste mensen hier hebben gewoon sex zonder condoom, waarbij ze de kans op aids en soa's lopen?!!? want zonder een soa test weet je nooit of je partner een soa of aids heeft...een soa misschien nog wel, als hij/zij maagd is, maar aids dan. zijn er dan zóveel mensen die met iemand naar bed gaan zonder condoom en het risico lopen op aids/
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is zo'n kleine moeite, die zoveel gezeik voorkomt...als je zelfs die kleine moeite niet wilt nemen, ben je dus blijkbaar 'not fit to survive in the wild'. |
![]() |
||
Citaat:
Lijkt me sterk eigenlijk... want niet iedereen die onveilige sex heeft, krijgt aids (of een andere ziekte).
||
Verwijderd
|
Citaat:
De bottomline is gewoon dat je beter teveel dan te weinig voorzorgsmaatregelen kunt nemen, tenminste zo zie ik het. Ik kan me niet voorstellen dat mensen het nog denken, maar er zullen ongetwijfeld kringen zijn waar het gewoon stoer is om zoveel mogelijk onbeschermde seks te hebben. Net als ik me niet kan voortellen dat er nog mensen zijn die denken dat je van tongzoenen of zaad slikken zwanger kunt worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik heb mezelf ongeveer een half jaar geleden getest op alle mogelijke soa's en dus ook op HIV.
Voor HIV moest ik inderdaad bloed laten afnemen (en om zeker te zijn dat je geen hiv hebt moet je wachten met het testen totdat de onveilige seks een halfjaar geleden is), en voor de rest ging m'n huisarts (ja, ik ben gewoon bij m'n huisarts geweest. Die vertelt heus niets door, hoor. Hij/zij heeft zwijgplicht, nl.) met een "eendenbek" in m'n vagina, en haalde ze wat slijm van m'n baarmoeder (geloof ik... ![]() Was niet prettig...
||
Citaat:
|
![]() |
Voor iedereen die een test wil laten doen, en liever niet naar zijn/haar huisarts wil, kijk even op de volgende site: http://www.soa.nl/default.asp?action...meset&catid=74.
Je vindt hier een lijst met alle GGD's in Nederland en adressen van SOA-poliklinieken (je kunt hier gratis, of goedkoop, anoniem en zonder verwijzing van huisarts terecht voor een SOA/HIV-test)
|
Ohja, ik had het dus bij het ziekenhuis laten doen, dat kwam voornamelijk omdat m'n huisarts een beetje ver weg was..
Na twee jaar hier wonen heb ik een ander, en geeneens omdat het nodig was..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is een redelijk grote buis. Een centimeter doorsnee denk ik toch wel. En ze steken het in je urinebuis, dat is alweer beter dan 'in je lul'. Maar ooooh, wat een geil gevoel. Ik kwam meteen klaar. Ook omdat de verpleegster me tegelijkertijd aan het aftrekken was. Eigenlijk was het een wattenstaafje. En volgens mij zijn er wel soa's die zo voelen, zo'n lekker branderig gevoel. Voor de rest viel het wel mee. Achteraf werd nog wat bloed afgenomen voor de HIV test. En daarna een gesprekje met een aardige gozer die uitlegde dat er ook condooms zijn die niet zo verrekte pijn doen als die fiesta's van durex. En ze trok me niet af. Ze pijpte me.
||
Citaat:
En als je een regelmatige forummer bent, ken je dat soort verhalen over elkaar...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Soa test ZitriN | 31 | 27-06-2010 16:46 | |
Seksualiteit |
Willen jullie deze Seksenquete invulle? Suga~Suga | 258 | 17-10-2005 20:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
Testen op Soa's/Aids Zephalinda | 2 | 08-08-2004 20:31 | |
Lichaam & Gezondheid |
soa? oef | 12 | 04-10-2003 07:17 | |
Seksualiteit |
Soa Onderzoek - Mijn ervaringen..... verbal-violence | 53 | 20-08-2002 18:03 | |
Seksualiteit |
pijn bij vrijen X-je | 22 | 18-04-2002 10:32 |