Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2003, 12:57
Mariekuh
Mariekuh is offline
wat houdt zo test in? en kan dat ook zonder dat je dokter wat tegen je ouders zegt??
Oud 16-10-2003, 12:59
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Ik neem aan dat je dat kan laten doen zonder dat je ouders dat te weten komen...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 13:22
Punkygirl
Punkygirl is offline
Nog nooit gedaan en ook niet van plan..
Volgens mij kan je dat gewoon anoniem doen, dan betaal je zelf voor de test ipv dat het naar de verzekering word gestuurd maar dan moet je gewoon ff bellen en het vragen aan de assistente.
Oud 16-10-2003, 14:35
Thomas
Thomas is offline
Nooit gedaan.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 14:45
Verwijderd
Gedaan, maar niet bij m'n huisarts -> via school en zo weten m'n ouders dus ook van niets. Is al wel 5 jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 17:05
ratjas
ratjas is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-10-2003 @ 15:45:
Gedaan, maar niet bij m'n huisarts -> via school en zo weten m'n ouders dus ook van niets. Is al wel 5 jaar geleden.
had je zo'n doortastende vriendjes gehad rond je 13e?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 17:12
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Gedaan.
't Kan gratis en anoniem in diverse ziekenhuizen. Maar je moet wel een vals adres verzinnen als je't anoniem wilt laten doen, volgens hen.

Maar ik heb gewoon de uitkomst ook naar m'n huisarts laten sturen, maakt mij dat wat uit.
Oud 17-10-2003, 22:24
never mind
never mind is offline
gedaan
was nogal onzeker over de avondtuurtjes van mn vriends ex.. gelukkig geen soa
kan gewoon bij je huisarts en je hoefte geen inwendig onderzoek (altans, ik niet) gewoon plasje in potje..
Oud 17-10-2003, 22:37
Slettelina *
Slettelina * is offline
Nog nooit gedaan.
Oud 17-10-2003, 22:58
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
never mind schreef op 17-10-2003 @ 23:24:
gedaan
was nogal onzeker over de avondtuurtjes van mn vriends ex.. gelukkig geen soa
kan gewoon bij je huisarts en je hoefte geen inwendig onderzoek (altans, ik niet) gewoon plasje in potje..
voor alle soa's in een potje pissen? Ik dacht dat je voor HIV bloed moes tlaten prikken...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 23:18
Verwijderd
Ik neuk 3 keer per week zonder condoom met een willekeurige slet uit de disco, dus ik doe heel vaak zo'n test.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 00:51
Sangria
Sangria is offline
wel eens gedaan ja, bij de huisarts en ik moest wél een inwendig onderzoek.. deed best pijn
Oud 18-10-2003, 09:25
Verwijderd
Ik heb het nooit gedaan nee.

Maar waarom mogen je ouders het niet weten dan?
Ik denk dat je gewoon een keer naar de huisarts moet gaan en met hem moet overleggen, hij weet er vast alles van, en een huisarts heeft beroepsgeheim, dus dan komen je ouders niks te weten.
Ik weet alleen niet zeker of je huisarts soa's kan testen, maar hij kan je in ieder geval door verwijzen (of iets dergelijks). Ik ken namelijk wel iemand die een HIV test wilde laten doen, en daarvoor eerst langs de huisarts ging.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 12:24
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik begrijp het wel, wil ook graag een test laten doen, maar vind mijn huisarts niet echt aardig en volgens mij denkt ie al dat ik zwaar oversext ben ofzo...zo'n houding heeft ie in elk geval wel tegen me. en trouwens, mn dokter stuurt ook voor alles een rekening, dus dan komen mn ouders er ook wel achter...
Iemand ervaring met testen bij bv de GGD?
Oud 18-10-2003, 12:33
Verwijderd
Gedaan..
Gewoon toen ik met een of andere keelonsteking naar de huisarts ging ook om een soa-test gevraagd, geen idee of mn ouders dat te weten zijn gekomen eigenlijk.. Misschien heb ik het wel verteld, weet het echt niet meer. Volgens mij kan het wel zonder je ouders het weten maar er is wel een rekening ofzo, maar als je dan zogenaamd voor een ander kwaaltje gaat.

Nou ja, ik zou je huisarts even bellen en het vragen..

Het was verder niet eng ofzo. Merkte er bijna niets van, alleen was die eendebek een beetje koud.. was in paar seconden klaar, paar dagen later gebeld voor uitslag, niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 16:01
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Nog nooit gedaan, maar ik zou het zo doen als ik niet zeker ben of als m'n vriendin zekerheid zou willen.
Oud 18-10-2003, 16:34
DZG
DZG is offline
Citaat:
perseus schreef op 18-10-2003 @ 00:18:
Ik neuk 3 keer per week zonder condoom met een willekeurige slet uit de disco, dus ik doe heel vaak zo'n test.

whahaaaaha
ruige vent als 15 jarige..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 17:21
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
dus de meeste mensen hier hebben gewoon sex zonder condoom, waarbij ze de kans op aids en soa's lopen?!!? want zonder een soa test weet je nooit of je partner een soa of aids heeft...een soa misschien nog wel, als hij/zij maagd is, maar aids dan. zijn er dan zóveel mensen die met iemand naar bed gaan zonder condoom en het risico lopen op aids/
Oud 18-10-2003, 17:27
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 18-10-2003 @ 18:21:
dus de meeste mensen hier hebben gewoon sex zonder condoom, waarbij ze de kans op aids en soa's lopen?!!? want zonder een soa test weet je nooit of je partner een soa of aids heeft...een soa misschien nog wel, als hij/zij maagd is, maar aids dan. zijn er dan zóveel mensen die met iemand naar bed gaan zonder condoom en het risico lopen op aids/
Ach ja, het kwaad straft zichzelf, zullen we maar zeggen. Als dat proces maar lang genoeg voortduurt zullen er op een gegeven moment twee groepen komen: de (gezonde) mensen die veilige seks hebben, en een onderlaag van aidslijders en andere zieken die onbeschermde seks hebben. Zelfregulerend proces, lijkt me.

Het is zo'n kleine moeite, die zoveel gezeik voorkomt...als je zelfs die kleine moeite niet wilt nemen, ben je dus blijkbaar 'not fit to survive in the wild'.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 18:33
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-10-2003 @ 18:27:
Ach ja, het kwaad straft zichzelf, zullen we maar zeggen. Als dat proces maar lang genoeg voortduurt zullen er op een gegeven moment twee groepen komen: de (gezonde) mensen die veilige seks hebben, en een onderlaag van aidslijders en andere zieken die onbeschermde seks hebben. Zelfregulerend proces, lijkt me.

Lijkt me sterk eigenlijk... want niet iedereen die onveilige sex heeft, krijgt aids (of een andere ziekte).
Oud 18-10-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 18-10-2003 @ 19:33:
Lijkt me sterk eigenlijk... want niet iedereen die onveilige sex heeft, krijgt aids (of een andere ziekte).
Het was ook best wel een fantasiescenario eigenlijk. Natuurlijk krijgt niet iedereen die onbeschermde seks heeft meteen een soa, en is een condoom geen 100% garantie dat er niet iets engs gebeurt.

De bottomline is gewoon dat je beter teveel dan te weinig voorzorgsmaatregelen kunt nemen, tenminste zo zie ik het. Ik kan me niet voorstellen dat mensen het nog denken, maar er zullen ongetwijfeld kringen zijn waar het gewoon stoer is om zoveel mogelijk onbeschermde seks te hebben. Net als ik me niet kan voortellen dat er nog mensen zijn die denken dat je van tongzoenen of zaad slikken zwanger kunt worden.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:47
Verwijderd
ik ga ergens deze week.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 00:03
Tiño
Tiño is offline
hoezo zou je dat doen als je n vaste partner hebt die je vertrouwd? ...
Oud 19-10-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 18-10-2003 @ 18:21:
Natuurlijk weet je ook wel of je partner via zijn of haar moeder aids heeft gekregen... dat zou dan namelijk echt wel te merken zijn aan een dode of zieke en/of veelvuldig medicijngebruikende moeder...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:23
snoopy
snoopy is offline
ik heb mezelf ongeveer een half jaar geleden getest op alle mogelijke soa's en dus ook op HIV.
Voor HIV moest ik inderdaad bloed laten afnemen (en om zeker te zijn dat je geen hiv hebt moet je wachten met het testen totdat de onveilige seks een halfjaar geleden is), en voor de rest ging m'n huisarts (ja, ik ben gewoon bij m'n huisarts geweest. Die vertelt heus niets door, hoor. Hij/zij heeft zwijgplicht, nl.) met een "eendenbek" in m'n vagina, en haalde ze wat slijm van m'n baarmoeder (geloof ik... ).
Was niet prettig...
Oud 19-10-2003, 21:19
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
snoopy schreef op 19-10-2003 @ 16:23:
ik heb mezelf ongeveer een half jaar geleden getest op alle mogelijke soa's en dus ook op HIV.
Voor HIV moest ik inderdaad bloed laten afnemen (en om zeker te zijn dat je geen hiv hebt moet je wachten met het testen totdat de onveilige seks een halfjaar geleden is), en voor de rest ging m'n huisarts (ja, ik ben gewoon bij m'n huisarts geweest. Die vertelt heus niets door, hoor. Hij/zij heeft zwijgplicht, nl.) met een "eendenbek" in m'n vagina, en haalde ze wat slijm van m'n baarmoeder (geloof ik... ).
Was niet prettig...
Is die methode inmiddels niet een beetje achterhaald? Ik bedoel, tegenwoordig kan het gewoon met een beetje urine en evt een beetje bloed al prima getest worden. Lijkt me dan toch een stuk prettiger dan zo'n eendenbek...
Oud 19-10-2003, 21:57
Verwijderd
Citaat:
ratjas schreef op 16-10-2003 @ 18:05:
had je zo'n doortastende vriendjes gehad rond je 13e?
Staat dat daar dan?
Nee dus.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 22:59
Birkoff
Birkoff is offline
Voor iedereen die een test wil laten doen, en liever niet naar zijn/haar huisarts wil, kijk even op de volgende site: http://www.soa.nl/default.asp?action...meset&catid=74.

Je vindt hier een lijst met alle GGD's in Nederland en adressen van SOA-poliklinieken (je kunt hier gratis, of goedkoop, anoniem en zonder verwijzing van huisarts terecht voor een SOA/HIV-test)
Oud 19-10-2003, 23:08
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ohja, ik had het dus bij het ziekenhuis laten doen, dat kwam voornamelijk omdat m'n huisarts een beetje ver weg was..
Na twee jaar hier wonen heb ik een ander, en geeneens omdat het nodig was..
Oud 20-10-2003, 00:14
Verwijderd
Citaat:
DZG schreef op 18-10-2003 @ 17:34:
whahaaaaha
ruige vent als 15 jarige..
We$tSiDe
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 00:20
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 16-10-2003 @ 18:12:
Gedaan.
't Kan gratis en anoniem in diverse ziekenhuizen. Maar je moet wel een vals adres verzinnen als je't anoniem wilt laten doen, volgens hen.

Maar ik heb gewoon de uitkomst ook naar m'n huisarts laten sturen, maakt mij dat wat uit.
hoe testen ze dat dan? Ik hoorde dat ze een buisje in je lul laten stoppen, en dat is eng.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 09:31
ratjas
ratjas is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-10-2003 @ 22:57:
Staat dat daar dan?
Nee dus.
ja waarom doe je dat dan op je 13e?? van vingeren krijg je geen soa hoor
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 01:32
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 20-10-2003 @ 01:20:
hoe testen ze dat dan? Ik hoorde dat ze een buisje in je lul laten stoppen, en dat is eng.
Eh, het is geen buisje.
Het is een redelijk grote buis. Een centimeter doorsnee denk ik toch wel. En ze steken het in je urinebuis, dat is alweer beter dan 'in je lul'.
Maar ooooh, wat een geil gevoel. Ik kwam meteen klaar. Ook omdat de verpleegster me tegelijkertijd aan het aftrekken was.

Eigenlijk was het een wattenstaafje.
En volgens mij zijn er wel soa's die zo voelen, zo'n lekker branderig gevoel. Voor de rest viel het wel mee. Achteraf werd nog wat bloed afgenomen voor de HIV test. En daarna een gesprekje met een aardige gozer die uitlegde dat er ook condooms zijn die niet zo verrekte pijn doen als die fiesta's van durex.

En ze trok me niet af.
Ze pijpte me.
Oud 21-10-2003, 09:36
Verwijderd
ben vandaag geweest.

deed geen pijn ofzo, voelde er bijna niks van.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 09:45
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
ratjas schreef op 20-10-2003 @ 10:31:
ja waarom doe je dat dan op je 13e?? van vingeren krijg je geen soa hoor
Misschien is het een goed idee om een beetje voorzichtig te zijn met je opmerkingen ratjas...je weet niet wat er gebeurd kan zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 11:42
ratjas
ratjas is offline
ja nou als je t dan zo graag wil melden geef er dan zo mogelijk ook uitleg bij als t ietwat raar overkomt
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 14:05
Verwijderd
Nooit van eufemismen gehoord?
Inlevingsvermogen...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 14:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ratjas schreef op 21-10-2003 @ 12:42:
ja nou als je t dan zo graag wil melden geef er dan zo mogelijk ook uitleg bij als t ietwat raar overkomt
Ooit gehoord van verkrachtingen?

En als je een regelmatige forummer bent, ken je dat soort verhalen over elkaar...
Oud 21-10-2003, 17:24
ratjas
ratjas is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-10-2003 @ 15:58:

En als je een regelmatige forummer bent, ken je dat soort verhalen over elkaar...
heb ik idd weleens van gehoord ja fijn dat je t ff verifieerd

en nee ik ken die verhalen niet is dat stout?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 21:31
Gwen.
Gwen. is offline
Gedaan.
Ging dmv bloed prikken. Dat is dan voor alle geslachtsziekten waar je geen symptonen van hebt oa aids en chlamydia. Wil je bijvoorbeeld weten of je gonoeroe (nee ik weet niet hoe je dat schrijft) hebt moet je een uitstrijkje laten doen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 21-10-2003 @ 15:58:

Dank je
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten