Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2003, 16:34
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Omdat ik volgend jaar misschien ga studeren in Groningen ben ik me nu alvast wat aan het orienteren op de stad zelf.
Ik zal dus op kamers moeten gaan wonen, dat maakt allemaal niet uit, want dat doe ik nu ook al. Maar hoe zit het met de beschikbaarheid van kamers daar? Kom je makkelijk aan je kamer? Is het een beetje geregeld met kamerhuur? Hoe kom je het makkelijkst aan een kamer?

Kortom, ik wil er alles over weten.
Oud 14-10-2003, 18:08
Manuzhai
Manuzhai is offline
Volgens mij is het vinden van een kamer in Groningen goed te doen. Je zult waarschijnlijk moeten hospiteren, maar dat is vast geen probleem?
Oud 14-10-2003, 18:09
Ferrum
Ferrum is offline
Het is een hel.
Oud 14-10-2003, 18:49
martijn1985
martijn1985 is offline
het gaat. mij is het vrij eenvoudig afgegaan. Gewoon vroeg inschrijven voor een kamer bij de woningstichting (www.in-groningen.nl) en ik had nog voor de eindexamens een kamer...voor de rest heb ik niet echt een beeld hoe groot de kamernood hier is...
Oud 14-10-2003, 18:53
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 14-10-2003 @ 19:49:
het gaat. mij is het vrij eenvoudig afgegaan. Gewoon vroeg inschrijven voor een kamer bij de woningstichting (www.in-groningen.nl) en ik had nog voor de eindexamens een kamer...voor de rest heb ik niet echt een beeld hoe groot de kamernood hier is...
Jij hebt echt ontzettend veel geluk gehad, want veel mensen die zich vorig jaar maart bij in hebben ingeschreven hebben nu nog geen kamer. Ik ben voor een duitse studiegenote van mij op zoek naar een kamer en het wil nog niet echt lukken. De kamernood in Groningen is nog niet zo groot als in bijvoorbeeld Utrecht en Amsterdam, maar het wordt wel elk jaar erger.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 18:55
Green Day
Green Day is offline
Ik weet van mijn nu nog huisgenoot, dat hij al 2 jaar lang op zoek is. Vooralsnog zonder succes. Ik denk dat geluk een hele grote factor speelt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 20:45
Verwijderd
Gewoon lid worden bij Vindi, dan krijg je wel een kamer. Vind ik echt iets voor jou.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 21:25
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2003 @ 21:45:
Gewoon lid worden bij Vindi, dan krijg je wel een kamer. Vind ik echt iets voor jou.
Zelfs dat niet meer tegenwoordig, zit bij een vindi in projectgroepje en hij heeft nog maar 2 dagen een kamer en de andere vindi's van mn studie (of opleiding voor jou) hebben ook erg veel moeite gehad om een kamer te vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 21:58
Verwijderd
Op tijd gaan zoeken lijkt me een goed advies
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 22:09
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Schrijf je NU in bij IN (adres staat hier boven al ergens) Het systeem is daar veranderd, het gaat nu om hoelang je ingeschreven staat (1e-jaars hebben trouwens wel voorrang bij bepaalde kamers, staat allemaal op de site). Verder is het ook wel handig om je in te schrijven bij het woonservice-centrum www.woonservicecentrum.nl En verder kun je tegen die tijd briefjes op hangen op de uni/hogeschool, supermarkt etc. Gewoon zoveel mogelijk proberen. Viavia is ook een optie natuurlijk. Oja, en vooral niet te hoge/veel eisen stellen aan je kamer.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 12:07
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 14-10-2003 @ 19:53:
Jij hebt echt ontzettend veel geluk gehad, want veel mensen die zich vorig jaar maart bij in hebben ingeschreven hebben nu nog geen kamer. Ik ben voor een duitse studiegenote van mij op zoek naar een kamer en het wil nog niet echt lukken. De kamernood in Groningen is nog niet zo groot als in bijvoorbeeld Utrecht en Amsterdam, maar het wordt wel elk jaar erger.
dat is ook wel vrij laat
tenzij je maart 2002 bedoelt..
zoek actief en schrijf je ook in bij commerciele kamerbureau's
Oud 15-10-2003, 12:51
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Als je vroeg begint met zoeken, bijvoorbeeld direct na je examenuitslag is het redelijk makkelijk een leuke kamer te vinden. Het helpt bovendien ook als je van ver weg komt. Studenten die lang moeten reizen krijgen vaak voorrang op een kamer.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:26
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 15-10-2003 @ 13:07:
dat is ook wel vrij laat
tenzij je maart 2002 bedoelt..
zoek actief en schrijf je ook in bij commerciele kamerbureau's
Als je je pas vanaf maart KUNT inschrijven voor het nieuwe studiejaar is het niet echt laat....
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 11:00
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik zal me zo snel mogelijk na de open dagen inschrijven. Dan weet ik tenminste in welke stad ik ga studeren.

En vindi's zijn??
Oud 17-10-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
En vindi's zijn??
Vindicatters, leden van de grootste studentenvereniging genaamd vindicat. Allemaal ballen die zich op de meets bruute manier laten ontgroenen, en dat later andere nieuwelingen weer op nog bruutere wijze aandoen.
Dat zijn foute lui waar je niets mee te maken wilt hebben, ik ben er nog nooit een tegen gekomen die echt symphatiek was, ze doen wel vriendelijk, maar z ezijn gewoon gestoord en mee lopertjes, de groep is alles, bah

Misschien eens een molotov cocktail op hun balkon flikkeren
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 17-10-2003 @ 14:35:
Misschien eens een molotov cocktail op hun balkon flikkeren
Als je dat maar uit je bolle hoofd laat, een zeer lekkere vriendin van mij is lid.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 15:17
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
meld je aan bij www.kamernet.nl zodra er een kamer vrij is wordt je ingelicht. IK heb gehoord dat het wel erg moeilijk is.
Maja succes
Oud 17-10-2003, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 15-10-2003 @ 13:51:
bijvoorbeeld direct na je examenuitslag
ja, haha, dus niet, dat is veel en veel te laat! Minstens een jaar vantevoren beginnen met zoeken.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 16:34
Go
Go is offline
Gelukkig duurt het nog wel even voordat ik (misschien) ga studeren, maar als ik zo op www.kamernet.nl kijk, zie ik soms kamertjes staan van 6 of 7 vierkante meter! Dat lijkt me bijzonder klein. Zijn er van jullie mensen die zo'n kamertje huren? Zo ja, valt de grootte nog best mee of is het echt helemaal niks?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 17:04
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
gerwin schreef op 17-10-2003 @ 17:34:
maar als ik zo op www.kamernet.nl kijk, zie ik soms kamertjes staan van 6 of 7 vierkante meter! Dat lijkt me bijzonder klein. Zijn er van jullie mensen die zo'n kamertje huren? Zo ja, valt de grootte nog best mee of is het echt helemaal niks?
Dat lijkt me inderdaad wel erg klein, gelukkig is mijn kamer 25m2
Oud 17-10-2003, 17:06
telluriet
telluriet is offline
Aan die kerel boven me: Heerschende nick, net die film ook gekeken!
Oud 17-10-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2003 @ 14:43:
Als je dat maar uit je bolle hoofd laat, een zeer lekkere vriendin van mij is lid.
Ik stuur je wel even een pm wanneer het zover is, dan kun je haar waarschuwen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 17:06
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 17-10-2003 @ 19:04:
Ik stuur je wel even een pm wanneer het zover is, dan kun je haar waarschuwen
Ik help wel mee. Een paar brandende vindi's is nooit weg
Oud 18-10-2003, 20:11
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 18-10-2003 @ 18:06:
Ik help wel mee. Een paar brandende vindi's is nooit weg
Ik doe ook mee
Scheelt een hele hoop ergernis als ze weg zijn haha
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 23:45
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2003, 13:15
Nuck
Nuck is offline
Nounounou wat een agressie weer ... Niks mis met Vindi's.
Oud 19-10-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 19-10-2003 @ 14:15:
Nounounou wat een agressie weer ... Niks mis met Vindi's.
Laat me raden, je bent er zelf een
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 10:20
martijn1985
martijn1985 is offline
wat de grootte betreft: ik heb zelf een kamer van een dikke 13 m2...en dat is voor mij voorlopig wel genoeg. Alleen jammer dat ik geen eigen wastafel heb...

Overigens zijn er ook best leuke Vindi's...

ok, je moet goed zoeken, maar ze zijn dr

En nee, ik ben zelf geen Vindi. Ik heb overwogen om lid te worden van Hendrik, maar niet gedaan
Oud 20-10-2003, 21:24
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2003 @ 14:43:
Mag ik haar naam weten? Misschien dat ik haar ken
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 21:27
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Nuck schreef op 19-10-2003 @ 14:15:
Niks mis met Vindi's.
Inderdaad...maar als je verliest van de Studs (zoals gisteren ) is dat niet prettig
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 20-10-2003 @ 22:27:
Inderdaad...maar als je verliest van de Studs (zoals gisteren ) is dat niet prettig
Mis ik iets, waarmee hebt gij verloren

Trouwens is er wel iets mis met die lui
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 21:30
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Hmm, ik mis eigenlijk de lol van studentenverenigingen

En ik snap ook niks van de offtopic conversatie die gaande is.
Oud 22-10-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 21-10-2003 @ 22:30:
Hmm, ik mis eigenlijk de lol van studentenverenigingen

En ik snap ook niks van de offtopic conversatie die gaande is.
Daar moet je ook stadjer voor zijn
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 20:22
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-10-2003 @ 13:44:
Daar moet je ook stadjer voor zijn
Hou op met je dialecten, je weet zeker nog niet waar ik nu studeer? Sittard zit ook vol limburgers die geen woord Nederlands praten.
Oud 22-10-2003, 20:47
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 22-10-2003 @ 21:22:
Hou op met je dialecten, je weet zeker nog niet waar ik nu studeer? Sittard zit ook vol limburgers die geen woord Nederlands praten.

Vindicat is gewoon een die hard corpsballen vereniging, waar ieder normaal denkend mens een hekel aan heeft
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 22:07
Onbekende
Onbekende is offline
Ik heb een jaar in Groningen gestudeerd en vrij intensief een kamer gezocht, maar niets gevonden (wel veel kamers bekeken, maar elke keer weer dat telefoontje 'nee sorry, we hebben iemand anders gekozen, volgende keer beter', als ze tenminste de moiete namen iets te laten horen) . Nu twee jaar later ben ik een nieuwe studie begonnen in Groningen en had ik twee weken na aanvang van mijn studie een hele mooie kamer. Ik heb de kamer via een vriendin kunnen krijgen. Ik ben er heel erg blij mee.
Oud 24-10-2003, 09:18
alpha
alpha is offline
Ik zal nu maar vast beginnen met zoeken, kamers liggen niet voor het oprapen in Groningen, zoals velen denken.
Oud 25-10-2003, 12:24
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-10-2003 @ 20:16:
Laat me raden, je bent er zelf een
Volgend jaar
Oud 25-10-2003, 12:25
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 20-10-2003 @ 22:27:
Mja dat is een beetje jammer ja
Reageren

Regels voor berichten