Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2003, 14:21
vanieta
vanieta is offline
wat ik graag wou weten ,kunnen anderen die negatief gestemd zijn jou leven beinvloeden.

hier wou dus graag meer over weten dankjewel doeiii!!

Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 14:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2003, 14:55
Quiana
Quiana is offline
Hangt van de persoon, mijn 'geestelijke toestand' enz af.

Het kan, maar het hoeft niet.
Oud 19-10-2003, 15:46
Frisss
Frisss is offline
Je bedoelt als iemand in je omgeving depri is dat je er zelf ook door mee kan worden getrokken en dat je er dan door beinvloed wordt?

Ik denk dat dit zeker kan, het hangt van de persoon af.
Als ik met mijn beste vriend in gesprek ben en deze voelt zich echt kut dan voel ik me meestal ook niet meer zo volkomen happy..
Oud 19-10-2003, 16:15
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Frisss schreef op 19-10-2003 @ 16:46:
Je bedoelt als iemand in je omgeving depri is dat je er zelf ook door mee kan worden getrokken en dat je er dan door beinvloed wordt?

Ik denk dat dit zeker kan, het hangt van de persoon af.
Als ik met mijn beste vriend in gesprek ben en deze voelt zich echt kut dan voel ik me meestal ook niet meer zo volkomen happy..
ja, maar dat is omdat je om die persoon geeft.
en je wilt dat het goed met hem gaat.
en als dat dan niet zo is, is het logisch dat je je niet happy voelt.
Oud 19-10-2003, 18:30
Auntie M
Auntie M is offline
Dat kan volgens mij wel.
Ik heb een tijdje met een collega op een kamer gezeten die, omdat er het een en ander was voorgevallen, tegen alles wat de organisatie betrof aanschopte. Oftewel de hele dag hoorde ik dit is niet goed dat is niet goed blablabla. Op een gegeven moment speelde dat ook door in mijn motivatie en dan niet zo zeer omdat ik vond dattie gelijk had maar gewoon door dat negatieve geleuter de hele dag, ik werd daar gewoon chagerijnig van.
Dus als dit in een werkomgeving kan gebeuren dan kan dat volgens mij overal.
Oud 19-10-2003, 19:05
vanieta
vanieta is offline
juist zo iets bedoel ik nou als iemand gaat zitten dit is niet leuk dat is niet leuk, dan ken dat invloed hebben op jou leven .
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 08:52
checko
checko is offline
Ligt eraan hoe lang ze door gaan met negatief doen...Ik denk er over het algemen niet al te serieus over....maar als ze over iets wel lang doorgaan kan ik af en toe wel wat onzeker worden..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 16:02
Cait
Cait is offline
Dat hangt van alles af. De persoon, de tijdstip.. de omstandigheden. Meestal laat ik me niet zo beinvloeden van buitenaf (niet drastisch, dan)..ik zou me eerder zorgen maken om de persoon in kwestie en hem/haar proebren te helpen, dan zelf ook depri worden, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 16:22
Kazanka
Kazanka is offline
Het kan. Zowel positief als negatief.
Oud 21-10-2003, 17:17
DaisyDeadPetals
DaisyDeadPetals is offline
Dat soort mensen hou ik liever op een afstand. Niet lullig bedoelt hoor, als een vriendin met een probleem zit kunnen ze altijd bij mij terecht en ik zal ze echt niet zomaar laten vallen! Maar als ik het idee heb dat mensen niet echt een oplossing willen, maar alleen maar aandacht, omdat ze zwelgen in zelfmedelijden en denken dat ze het alleenrecht op lijden hebben hoeft het voor mij niet meer. dat beinvloed namelijk wel mijn stemming, het vreet energie, en zo iemand is vaak alleen met zichzelf bezig. BAH!
Oud 22-10-2003, 17:20
vanieta
vanieta is offline
Citaat:
DaisyDeadPetals schreef op 21-10-2003 @ 18:17:
Dat soort mensen hou ik liever op een afstand. Niet lullig bedoelt hoor, als een vriendin met een probleem zit kunnen ze altijd bij mij terecht en ik zal ze echt niet zomaar laten vallen! Maar als ik het idee heb dat mensen niet echt een oplossing willen, maar alleen maar aandacht, omdat ze zwelgen in zelfmedelijden en denken dat ze het alleenrecht op lijden hebben hoeft het voor mij niet meer. dat beinvloed namelijk wel mijn stemming, het vreet energie, en zo iemand is vaak alleen met zic

hzelf bezig. BAH!

zo denk ik er ook over knuff vanieta
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 13:24
vanieta
vanieta is offline
het is toch gewoon zooh dat je van bepaalde mensen helemaal strontziek woordt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 14:14
Verwijderd
Mensen kunnen elkaar inderdaad zeer makkelijk beinvloeden, dit kan door middel van praten, maar ook door non-verbale bewegingen. Iemand die depressief is, maakt natuurlijk andere bewegingen, komt anders over. Ik denk dat de ene hier gevoeliger voor is, dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 16:13
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ja, dat gebeurt mij wel eens. Maar als ik het zover laat komen moeten die mensen het wel waard zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:03
Slashy
Slashy is offline
Ja, absolutely! Dat heb ik heel erg. Ik neem ontzettend snel de buien van anderen over. Vooral als ik om ze geef. Als een vriendin in een slechte bui is en zich negatief gedraagt, ga ik ook zo doen. Als een vriendin verdrietig is, word ik dat ook. Maar dat werkt andersom ook wel een beetje, merk ik. Dus blijft het toch wat in evenwicht.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:10
vanieta
vanieta is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 23-10-2003 @ 17:13:
Ja, dat gebeurt mij wel eens. Maar als ik het zover laat komen moeten die mensen het wel waard zijn.
heel goed en netjes gezegd groetjes vanieta
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten