Dat moet je gewoon aflezen, je hebt dan het nieuwe (kan ook oude zijn) belastingstelsel voor je liggen met de percentage die je moet betalen bij verschillende schijven. De eertse tot: € 14.870 dan bedraagt de premie 32.35% verdien je één euro meer en dan kom je uit op € 14.871 dan val je in de volgende schijf en bedraagt het percentage 37.60% dus het percentage belasting dat iemand moet gaan betalen per euro die hij/zij meer verdient is dan 37.60%, blijf je bij 1 euro stijging gewoon in de zelfde schijf bijv. in de schijf 3 (met 42%) dan is dus het percentage belasting dat je moet betalen per euro die je meer verdient gewoon 42% (omdat je dus in de zelfde schaal blijft)
Snap/Volg je het nog een beetje. Het is dus weinig bereken en voornamelijk aflezen.
(er kan een klein foutje in zitten, ik kom er namelijk net achter dat ik, wat ik hierboven heb uitgelegt, het marginal tarief is. De gemiddelde belastingdruk bereken je door de verschuldigde belasting te delen door het bruto inkomen en dat maal 100%, je moet dus maar ff kijken of je het gewoone marginale tarief bedoelde (wat ik hierboven dus heb uitgelegd) of juist de belastingdruk) zie maar

)