Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2002, 16:21
niceman1984
niceman1984 is offline
Die iritante Paul Rosenmöller zat toen vet uitehalen naar Pim Fortuyn dat ie een racist was enzo toen ie intervieuw verscheen in de volkskrant over zijn uitspraak dat nederland vol is , k bedoel hiermee Groenlinks is duidelijk een partij die mensen uit het buitenland hiernaar toe wil halen ze zijn niet in, in een strengere asielbeleid zoals VVD of LPF dat wel willen

Maar nu komt het als Groenlinks steeds meer mensen hier naar toe wil halen blijft er toch weinig groen over he! we leven al in een van de dichtstbevolkte landen in de wereld (cliche) en we hebben weinig natuur hier in Nederland hoogstens enkele kleine natuurgebiedjes maarja meer mensen minder ruimte meer vervuiling en heel veel mensen willen natuurlijk ook weer een auto'tje kom op mensen Nederland is gewoon vol, Natuurlijk kan je mensen op elkaar stapelen in flatgebouwen maar het biologisch evenwicht in Nederland dan wel de wereld is onder ander wel bereikt. Diersoorten sterven uit ook hier in Nederland. Het CO2 gehalte in de lucht neemt toe de temperatuur stijgt hierdoor wat alles een grote aanslag doet op ons milieu.
terwijl Groenlinks staat voor natuur enzo de naam zegt het al.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2002, 17:53
disaster
disaster is offline
vol is relatief begrip...

vol als in 'heel veel auto's': ja NL begint behoorlijk vol te raken!

vol als in asielzoekersbeleid: ten eerste: politieke vluchtelingen moet je ALTIJD toelaten, ten tweede: ik vind dat iedereen het recht heeft geluk na te jagen... als ik in zweden ofzow 10 keer zo goed kan leven op het gebied van voorzieningen, financien e.d. zou ik daar ook naar toe gaan, wat is daar mis mee..?

overigens heb ik het nu dus over mezelf en ben ik niet GL aan het verdedigen ofzow (hoewel ik de partij steun), dat dat duidelijk is
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:02
Nate
Nate is offline
Nederland is niet vol. Nederlandse steden staan vol met 'grote' huizen, 2 onder een kap, etc. Ik zie maar bar weinig flats, zeker van een beetje formaat. Mensen nemen hier de ruimte, daarom is het vol. Zo veel landbouw waarvan zoveel onefficient benut, en teveel wegen met te slecht openbaar vervoer. Groenlinks is niet alleen groen, maar ook links....
Oud 29-05-2002, 18:08
twiety
twiety is offline
Dat is inderdaad ook een van die dingen die ik op GL tegen heb.
Wat ik niet snap is dat die partij nog wel in de kamer kan komen, terwijl eigenlijk http://www.groen-rechts.nl/ (zie Programma -> partijprogramma -> "VREEMDELINGEN- en MINDERHEDENBELEID")een beter alternatief is. Alhoewel Roosje ook steeds rechtser begint (of in ieder geval tijdens de campagne toen hij nog zetels dacht te kunnen winnen begon) te lullen (ook met dank aan uitlokkingen van Pim als 't om problemen & oplossingen ging ) blijft 't toch zo dat de 'reden' voor deze instelling m.b.t. immigranten verklaard wordt met 't feit dat deze mensen hulp nodig hebben. Lijkt me prima, maar laten we deze hulp dan zoveel mogelijk buiten het land geven, zeker aangezien de instellingen hier ondergedompeld worden in een alsmaar stijgend tekort aan capaciteit, ook omdat we mensen niet feitelijk uitzetten (integendeel, met name op gemeentelijk niveau worden illegan geholpen) en teveel openstaan voor economische 'vluchtelingen'.

En je hebt gelijk, door de stijgende mensenconcentratiee krijg je ook steeds minder groen in ons land. Maar, alhoewel je gelijk hebt hierin en dat ook zij weer met auto's enzo het milieu verder verpesten, denk ik niet dat je zaken als het uitsterven van diersoorten, de temperatuurstijging en de toename aan CO2 in de lucht hier helemaal aan kunt toeschrijven. Ik denk dat die problemen globaler liggen. Dat ligt dan eerder (behalve uiteraard aan de toegenomen industrie en welvaart in de rijke(re) landen) aan het helpen van buitenlanders dan aan het hier binnen halen, behalve dan dat ervoor te zeggen valt dat 't hier misschien wat sneller de milieuvervuilende kant op gaat dan wanneer je mensen ('opvangt in de regio' en) in een armer (evt. dus hun eigen) land helpt.

Hoe dan ook, even samenvattend terug naar groen links: sociaal zijn en milieuvriendelijk kan wel, maar als je het over het milieu hebt en al helemaal ook nog 's met 'groen' in de naam van de (landelijke) politieke partij de suggestie wekt dat je het groen in dit land wilt beschermen ben je wat betreft het als sociaal zien van een ruim asielbeleid aardig hypocriet bezig.

Dat vind ik. Nu verwacht ik van allerlei GL mensen hiero dat ze verhalen gaan vertellen als 'wij vinden het milieu en vluchtelingen beide zeer belangrijk en zoeken continu naar de goede balans' of 'het milieu is zeker belangrijk, maar de mensenrechten gaan altijd voor'. Het doet mij al bij voorbaat gapen, maar ga je gang mensen!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:09
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
disaster schreef:
vol is relatief begrip...
vol als in asielzoekersbeleid: ten eerste: politieke vluchtelingen moet je ALTIJD toelaten
Dus als morgen de pleuris uitbreekt in China vind jij het goed als er hier 1 miljoen Chinezen naar toe komen ?

-Desecrator
Oud 29-05-2002, 18:11
twiety
twiety is offline
Ah, er waren al reacties gekomen voor ik de mijne erneer gezet had, en een ding wil ik toch even aanhalen: "Mensen nemen hier de ruimte, daarom is het vol." Wat een belachelijk iets om te zeggen over (om de starter van deze discussie even aan te halen: ) een van de dichtstbevolkte landen in de wereld (cliche).
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:16
twiety
twiety is offline
Citaat:
disaster schreef:
...ten tweede: ik vind dat iedereen het recht heeft geluk na te jagen... als ik in zweden ofzow 10 keer zo goed kan leven op het gebied van voorzieningen, financien e.d. zou ik daar ook naar toe gaan, wat is daar mis mee..?
...[/B]
"Iedereen heeft het recht het geluk na te jagen......financien e.d."
Fijn dat je 't ermee eens bent dat dus iedereen op een partij mag stemmen die er voor is dat het persoonlijk 'geluk' wat betreft voorzieningen en financien voor gaat op iemand anders zijn geluk, en dus zo weining mogelijk vluchtelingen wil toelaten die in dit 'geluk' willen delen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:19
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
twiety schreef:
Wat een belachelijk iets om te zeggen over (om de starter van deze discussie even aan te halen: ) een van de dichtstbevolkte landen in de wereld (cliche).
Dat is Nederland ook...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:22
twiety
twiety is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:

Dat is Nederland ook...
Klopt, ik geef jou ook gelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:26
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
twiety schreef:

Klopt, ik geef jou ook gelijk.
ooh ik begreep dat je het belachelijk vond dat Nederland een van de dichtsbevolkte land ter wereld is sorry ik begreep het even verkeerd .
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:45
hallee
hallee is offline
ik ben het volledig eens met de standpunten van groen links.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:51
twiety
twiety is offline
Citaat:
hallee schreef:
ik ben het volledig eens met de standpunten van groen links.
met dank voor de geweldige motivatie
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:00
waaromniet?
waaromniet? is offline
Je schildert het nu wel heel zwart-wit af (Fortuyn stemmer?). Groen in de naam staat voor zover ik weet niet ervoor dat ze van Nederland een groot natuurgebied willen maken, waar het wél voor staat is dat ze willen dat de schade die wij het milieu toebrengen beperkt blijft, en dat zo deze aardbol leefbaar () gehouden word.

Dit heeft weinig van doen met het asielbeleid dat zij nastreven, wat mij vrij rechtvaardig lijkt...
Oud 29-05-2002, 19:08
Nate
Nate is offline
Citaat:
twiety schreef:
Ah, er waren al reacties gekomen voor ik de mijne erneer gezet had, en een ding wil ik toch even aanhalen: "Mensen nemen hier de ruimte, daarom is het vol." Wat een belachelijk iets om te zeggen over (om de starter van deze discussie even aan te halen: ) een van de dichtstbevolkte landen in de wereld (cliche).
Als nederland zo vol is, waarom woon ik dan in een gat zonder supermarkt en minimaal 4 km verwijderd van enig spoor van bewoonde wereld?
Oud 29-05-2002, 19:18
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Nate schreef:

Als nederland zo vol is, waarom woon ik dan in een gat zonder supermarkt en minimaal 4 km verwijderd van enig spoor van bewoonde wereld?
Omdat jij mazzel hebt.

-Desecrator
Oud 29-05-2002, 19:38
Joostje
Joostje is offline
groenlinks is beyhalve groen ook links.
dus dat betekent meer gelijkwaardigheid nastreven = minder streng asielbeleid. daarnaast kan milieugebied gewonnen worden door bijv. grond op te kopen bij boeren. en GL: is voor een gerichte bebouwing in de bestaande steden -> het milieu word er minder door aangetast.
Oud 29-05-2002, 20:39
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
waar het wél voor staat is dat ze willen dat de schade die wij het milieu toebrengen beperkt blijft, en dat zo deze aardbol leefbaar () gehouden word.
Zoveel zou Groenlinks ook niet bereiken alleen al in Nederland zijn ze niet de grootste partij van Nederland
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:
Ik denk dat je bij begrip "vol" niet alleen moet kijken of er genoeg ruimte in Nederland is. Je moet bijvoorbeeld ook kijken of er genoeg wekgelegenheid is, of er genoeg sociale voorzieningen zijn(bijv. zorg/onderwijs), e.d.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 20:54
disaster
disaster is offline
Citaat:
twiety schreef:

"Iedereen heeft het recht het geluk na te jagen......financien e.d."
Fijn dat je 't ermee eens bent dat dus iedereen op een partij mag stemmen die er voor is dat het persoonlijk 'geluk' wat betreft voorzieningen en financien voor gaat op iemand anders zijn geluk, en dus zo weining mogelijk vluchtelingen wil toelaten die in dit 'geluk' willen delen.
van mij mag je best op zo'n partij stemmen hoor, kzeg nergens dat dat niet mag van mij...

en tegen descerator: zeg dat in china 'de pleuris uitbreekt'...

dan maak je afspraken met alle (stabiele, welvarende) landen en dan zorg je dat die chinezen in deze landen opgevangen kunnen worden... in NL dus ook ja
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 20:55
disaster
disaster is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:

Zoveel zou Groenlinks ook niet bereiken alleen al in Nederland zijn ze niet de grootste partij van Nederland
dit heeft wat met de discussie te maken?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 21:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:

Uhh ja ok? Daarom kunnen ze daar toch wel naar streven? Wat probeer je hiermee te zeggen?
Oud 29-05-2002, 21:22
colavrachtautotje
colavrachtautotje is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:
Die iritante Paul Rosenmöller zat toen vet uitehalen naar Pim Fortuyn dat ie een racist was enzo toen ie intervieuw verscheen in de volkskrant over zijn uitspraak dat nederland vol is , k bedoel hiermee Groenlinks is duidelijk een partij die mensen uit het buitenland hiernaar toe wil halen ze zijn niet in, in een strengere asielbeleid zoals VVD of LPF dat wel willen

Maar nu komt het als Groenlinks steeds meer mensen hier naar toe wil halen blijft er toch weinig groen over he! we leven al in een van de dichtstbevolkte landen in de wereld (cliche) en we hebben weinig natuur hier in Nederland hoogstens enkele kleine natuurgebiedjes maarja meer mensen minder ruimte meer vervuiling en heel veel mensen willen natuurlijk ook weer een auto'tje kom op mensen Nederland is gewoon vol, Natuurlijk kan je mensen op elkaar stapelen in flatgebouwen maar het biologisch evenwicht in Nederland dan wel de wereld is onder ander wel bereikt. Diersoorten sterven uit ook hier in Nederland. Het CO2 gehalte in de lucht neemt toe de temperatuur stijgt hierdoor wat alles een grote aanslag doet op ons milieu.
kan dat niet samen dan? Kunnen (politieke) asielzoekers niet ook goed zijn voor de Natuur en de samenleving?
Oud 30-05-2002, 07:22
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
disaster schreef:

van mij mag je best op zo'n partij stemmen hoor, kzeg nergens dat dat niet mag van mij...

en tegen descerator: zeg dat in china 'de pleuris uitbreekt'...

dan maak je afspraken met alle (stabiele, welvarende) landen en dan zorg je dat die chinezen in deze landen opgevangen kunnen worden... in NL dus ook ja
In China wonen 1,2 miljard mensen, als hier nou is 10% van vlucht, dan hebben we samen 120 miljoen chinezen op te vangen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 19:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
twiety schreef:
met dank voor de geweldige motivatie
Jij moet je bek houden, jij begon zelf over "het doet me al bij voorbaat gapen". De pot verwijt de ketel.
Oud 30-05-2002, 20:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
heitinga4ever* schreef:

Ik denk dat je bij begrip "vol" niet alleen moet kijken of er genoeg ruimte in Nederland is. Je moet bijvoorbeeld ook kijken of er genoeg wekgelegenheid is, of er genoeg sociale voorzieningen zijn(bijv. zorg/onderwijs), e.d.
dus?
er blijkt dus toch best nog ruimte te zijn, alleen is alle bebouwing nogal op een paar plekken te vinden, voornamelijk de randstad.
met de werkgelegenheid gaat het volgens mij toch ook wel goed... die is er zelfs te veel in bepaalde sectoren. Oke, er zijn wel veel werklozen, maar dat komt nou niet bepaald door het tekort aan het aantal vacatures.
en de sociale voorzieningen zoals zorg en onderwijs zijn er zat. ja, er zijn wachtlijsten en te weinig docenten, maar dat komt eerder doordat het beleid ten opzichte van deze twee sectoren gewoon slecht zijn aangepakt en de beroepen zo onpopulair zijn geworden. minder mensen, zal dit niet veranderen.

ik denk dat het best mee valt met het 'vol' zijn van Nederland...
Oud 30-05-2002, 21:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
MmmaartennN schreef:

In China wonen 1,2 miljard mensen, als hier nou is 10% van vlucht, dan hebben we samen 120 miljoen chinezen op te vangen
1) meeste lui worden in de regio opgevangen. iets van 95% -> iets van 5,6 miljoen over. Worden over rest vd wereld verspreid
2) Ik zou ook wel alle 1 miljard chinezen willen opvangen
Oud 30-05-2002, 21:43
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:

Je bent jong en naief.... ik neem het je niet kwalijk...

maar nederland vol?

heb je pims boekjes gelezen?

hij wou grotere huizen voor elke nederlander....
grotere huizen=meer ruimte... = nederland nog voller...

om maar eens een klein kort voorbeeltje te noemen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 22:50
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Joostje schreef:
k zou ook wel alle 1 miljard chinezen willen opvangen
Voor deze maak ik een uitzondering, k vind chinese meisjes best mooi (die jongere meisjes dan he

Maar even terug naar het hoofdonderwerp ik denk dat mensen die zeggen dat Nederland niet vol is van gezelschap houwen! ik woon zelf in Friesland, maar ik was paar weken geleden nog in Rotterdam moest toen de hele randstad door en ik moet zeggen dan ben ik blij dat ik daar niet woon

Weet je wat trouwens een goed idee voor Nederland is... de Markermeer inpolderen !!! hupah weer een best stuk land derbij! vind ik helemaal geen slecht idee!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 07:54
Naz
Naz is offline
deze topic is zoiezo zwart wit, er word maar halve info gegeven en het is mee gebasseerd op wat de schrijver eruit begreep dan de werkelijke intenties van GL.
Oud 31-05-2002, 09:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:
Weet je wat trouwens een goed idee voor Nederland is... de Markermeer inpolderen !!! hupah weer een best stuk land derbij! vind ik helemaal geen slecht idee!
Vind ik heel slecht idee. Ten eerste omdat die paar overgebleven havenstadjes dan toeristeninkomsten mislopen, ten tweede omdat het gewoon nog een heel mooi leeg gebied is, en ten slotte omdat dat miljarden kost. Men is niet voor niets op een gegeven moment van dat plan afgeweken...
Oud 31-05-2002, 09:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Naz schreef:
deze topic is zoiezo zwart wit, er word maar halve info gegeven en het is mee gebasseerd op wat de schrijver eruit begreep dan de werkelijke intenties van GL.
Mjah... een topic hoeft niet altijd geheel door te gaan over de eerste post Maar gelijk heb je wel.
Oud 31-05-2002, 11:41
twiety
twiety is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Jij moet je bek houden,

Nog niet misschien, en al helemaal niet voor jou!

jij begon zelf over "het doet me al bij voorbaat gapen". De pot verwijt de ketel.

Dat ik bij voorbaat gaap over de GL-motivaties die ik verwacht, zou voor anderen geen reden moeten zijn om de motivaties dan maar helemaal weg te laten.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 14:35
Nate
Nate is offline
Citaat:
heitinga4ever* schreef:

Point. Toch denk ik dat dat automatisch meegroeit; Meer arbeidskrachten ---> meer bedrijfsinteresse in Nederland. Meer bedrijfsinteresse in Nederland (gecombineerd met meer belastingsinkomen e.d.) ----> meer geld voor sociale verzieningen. Startkapitaal = ruimte. Ruimte hebben we, ik zeg inladen met die hap! Zo word Nederland rijk en met voldoende army-funds nemen we zo Belgie over voor nog meer ruimte

Ok.. Shit.. Ik voel me een echte kapitalist.

p.s. Bovenstaande zou natuurlijk veel genuanceerder moeten worden uitgewerkt wil het praktisch te bewerkstelligen zijn. Zo moeten we dus niet arbeidsongeschikte mensen gaan zitten binnenhalen, tenzij als het in situaties als de pleuris in china is.

Laatst gewijzigd op 31-05-2002 om 14:38.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 15:04
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Vind ik heel slecht idee. Ten eerste omdat die paar overgebleven havenstadjes dan toeristeninkomsten mislopen, ten tweede omdat het gewoon nog een heel mooi leeg gebied is, en ten slotte omdat dat miljarden kost. Men is niet voor niets op een gegeven moment van dat plan afgeweken...
Over het eerste moeten ze anders een stuk meer overhouden daar bij Volendam, moet je gewoon es op de landkaart van nederland zien geologisch lukt dat met gemak, en ten tweede over die miljarden tsja het is een sirieus probleem met o.a natuur en woningstekort in de randstad dus dan is het een hele goede idee en het plan lukt omdat er altijd stuk land bijkomt dat staat vast, de regering heeft ook miljarden uitgeven aan bv: zorg over die wachtlijsten maar dat hielp van geen meter.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 17:11
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:

dus?
er blijkt dus toch best nog ruimte te zijn, alleen is alle bebouwing nogal op een paar plekken te vinden, voornamelijk de randstad.
met de werkgelegenheid gaat het volgens mij toch ook wel goed... die is er zelfs te veel in bepaalde sectoren. Oke, er zijn wel veel werklozen, maar dat komt nou niet bepaald door het tekort aan het aantal vacatures.
en de sociale voorzieningen zoals zorg en onderwijs zijn er zat. ja, er zijn wachtlijsten en te weinig docenten, maar dat komt eerder doordat het beleid ten opzichte van deze twee sectoren gewoon slecht zijn aangepakt en de beroepen zo onpopulair zijn geworden. minder mensen, zal dit niet veranderen.

ik denk dat het best mee valt met het 'vol' zijn van Nederland...
Ik zeg ook helemaal niet dat Nederland vol is. Maar ik zeg alleen dat je niet alleen moet kijken naar ruimte, als je over het begrip "vol" spreekt. Maar dat ik Nederland nou vol vind. Nee, niet echt. Alleen in het zorg en onderwijs zijn er problemen. Maar goed, misschien kunnen we die ook voor een deel oplossen door mensen naar Nederland te halen. Ik las een paar maanden geleden ook dat Nederland werknemers uit de zorg van Slowakije naar Nederland wilde halen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 11:44
twiety
twiety is offline
Citaat:
heitinga4ever* schreef:

Ik zeg ook helemaal niet dat Nederland vol is. Maar ik zeg alleen dat je niet alleen moet kijken naar ruimte, als je over het begrip "vol" spreekt. Maar dat ik Nederland nou vol vind. Nee, niet echt. Alleen in het zorg en onderwijs zijn er problemen.

Criminaliteit? Files?

Maar goed, misschien kunnen we die ook voor een deel oplossen door mensen naar Nederland te halen. Ik las een paar maanden geleden ook dat Nederland werknemers uit de zorg van Slowakije naar Nederland wilde halen.

Goed plan. Maak 't nog voller hier. En ze moeten natuurlijk allemaal nog NL leren en willen uiteraard weer hier blijven, met gebruik van alle sociale voorzieningen, en dan nog een auto'tje erbij om in de file aan te kunnen schuiven. Of lekker met een (niet te meten) 'pijn in de rug' in de WAO lammen en zwart bijklussen. Om nog maar niet te spreken van gezinshereniging en al dan niet criminele kroost. Allemaal dingen voorkomen kunnen worden en niet nodig zijn bij een grondige sanering van de zorg.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 18:10
AGH
AGH is offline
Twiety,

Hoewel ik je ideologie probeer te snappen, wil ik toch een aantal zaken tegenspreken.

Stél dat er een ramp in China plaats zal vinden alle 120 miljoen Chinezen komen naar Nederland, dan wordt Nederland inderdaad behoorlijk vol.
Ten eerste is natuurlijk ridicuul om te stellen dat dan al deze Chinezen naar Nederland komen en ten tweede is het speculatief gesproken.
We kunnen de discussie nu ook ontzettend kinderachtig maken door te stellen dat de ideeën van Pim Fortuyn ook niet bijdragen aan een Nederland met wat meer ruimte, aangezien hij de gezondheidszorg wilde verbeteren.

Maar uit je vorige argumenten kon ik nog niet echt duidelijk opmaken op welk gebied Nederland dan te vol zou zijn.
Er zijn nog genoeg banen, voor de kassa in een supermarkt hoef ik nooit langer dan 10 minuten te wachten, als ik naar mijn favoriete voetbalclub ga zie ik overal lege stadions, als ik naar mijn werk rijdt maak ik eerst een kruistocht door contreien die overspoelt worden met leegte en een uitzichtloze horizon.
Kortom, laten we het begrip ‘Nederland is vol’ omdopen tot ‘de ziekenhuizen, sommige snelwegen en gevangenissen zijn vol.’

Overigens ben ik het niet eens met de stelling om Slowaken naar Nederland te halen, maar desalniettemin vind ik niet dat je nu al een stigmatisering voor Slowaken mag opwekken.
Bovendien snap ik de argumenten over de sociale voorzieningen nooit helemaal.
Een ieder die misbruikt maakt van de voorzieningen verdient het inderdaad niet om het geluk te mogen hebben deze voorzieningen te gebruiken.
Maar tussen gebruiken en misbruiken zit een groot verschil.
Waarom zou een Slowaak geen gebruik mogen maken van deze voorzieningen en jij wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten