Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ontopic: ik snap het niet. Als wij gaan ruimtereizen, wat sturen wij dan aan? Het ruimteschip? Maar hoe sturen we het sterrenstelsel aan? En als er een ruimteschip in een atoom zit, hoe stuurt dat ruimteschip die atoom dan aan? Is het atoom een ruimteschip? Ik snap er niks van.
|
![]() |
ik geloof die man niet, maar zoals gezegd is het geen slechte theorie (hoewel hij het niet als theorie poneerde, maar als waarheid)
herinnert me ook aan een boek dat ik ooit gelezen heb waarin de schrijver beweert dat wij ooit het heelal kunnen 'besturen' (zodat we het inkrimpen van het heelal tegen kunnen gaan en kunnen overleven. het mooie was dat dit met een royale lading natuur- en wiskunde werd ondersteund. excuus als dit te ver off topic gaat, ik moest er gewoon aan denken en de verhalen van die kopspijkers-man gingen ook wel enigszins in deze richting.
|
ik snap het ook niet helemaal. Als er nou atomen uit de ruimte op aarde terecht komen zouden ze dan door bepaalde factoren hier op aarde een menselijke vorm aan gaan nemen incl. emoties ed? Kruipen ze dan richting baarmoeder?
Hoe zit het dan met voortplanting? Misschien is het handig als een man eerst een half uurtje zijn penis onder sterrenhemel houdt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
2. en als ie al niet toetsbaar blijkt te zijn, waarom is het dan een slechte theorie?
||
![]() |
Citaat:
Er is niks tegenin te brengen omdat het puur theoretisch is en niet mogelijk toetsbaar aan de werkelijkheid.
|
![]() |
Buiten mijn eigen mening om (imho slaat het echt nergens op en zit er een ruimteschipje los in de bovenkamer van de beste man) denk ik dat er van de theorie niet heel veel klopt. Hij stelt dat elk afzonderlijk atoom wordt bestuurd voor een mens-achtige vorm, een intiligentie. Logisch gevolg hier van zou zijn dat elk atoom zich anders zou gedragen. Mensen zijn nooit het zelfde. Maar het feit wil dat zelfde atomen pecies de zelfde eigenschappen hebben. Alle mensjes in die atomen zouden dus met elkaar hebben moeten afspreken hoe ze in verschillende situaties zullen handelen.
Een andere vraag die ik me zou kunnen stellen is wat er gebeurt met atomen die uit elkaar vallen, komt er dan een mannetje bij? En het zelfde geld voor kernfusie, zullen de twee mannetjes dan samen verder besturen in het ruimteschipje of ontstaat er een machtstrijd?. Zo zijn er nog veel andere situaties bedenken waar het ruimteschip model in de problemen komt. Lijkt me wel interesat om een keer met die man te praten er over ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het een beetje een domme veronderstelling dat wij pas een groter geheel sturen als wij ons naar de ruimte gaan begeven. Alsof we nu niet onderdeel van de ruimte!
Over zijn idee: Zo concreet moet je dat niet zien, maar ik kan het daar best mee eens zijn. Maar ruimtescheepjes, personen daarin, nee? Wel denk ik dat het een mooi voorbeeld is van een relativering van de mensheid, namelijk omdat wij maar een deel zijn van een veel groter geheel, dat ook weer deel is van een groter geheel. De idee van deze meneer weerspiegelt als het ware de gedachte van oneindigheid. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe kijk je als atheïst tegen het leven aan? Verwijderd | 107 | 22-10-2007 14:01 | |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 | |
Wat is tijd? Riconoscente | 47 | 17-06-2003 20:35 | |
Het 'einde' van de ruimte... Rabbi Daniel | 34 | 11-12-2002 14:36 |