Advertentie | |
|
![]() |
|
Je bent op je 16e nog veel te beinvloedbaar denk ik: Je vrienden zeggen 'woa dat is een goeie partij!' en je gaat mee met de groep, wat niet erg goed is voor de democratie....
Ik kan me ook voorstellen dat het ook wel erg verleidelijk is om een machtiging (stem dus) te verkopen aan de hoogste bieder op die leeftijd, zeker als politiek je (nog) niet boeit....
||
![]() |
Citaat:
Beter dan 18 iig... |
![]() |
||
Citaat:
dan mag ik namelijk nu stemmen en volgende keer weer ![]() ![]() (vallende kabinetten daargelaten)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
misschien klinkt het dom maar:
Zou je het eigenlijk niet (net zo goed) op andere dingen kunnen baseren, dat je pas stemgerechtigd bent als je verstandskiezen door(zijnge)komen, of als je het ouderlijk huis uit bent (niet als je als 13 jarige van huis weg rent) of soortgelijke dingen, daarop kun je toch net zo goed volwassenheid aflezen als van leeftijd. hij klopt niet helemaal zo, maar misschien een optie? |
![]() |
|
Deze is de afgelopen maanden al een paar keer geweest, en dit is volgens mij de laatste.
http://www.forum.scholieren.com/show...ight=stemrecht
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stemrecht voor 16-jarigen ganralph | 71 | 21-01-2011 13:13 |